Mink/iller problem? hur skrämma bort? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Mink/iller problem? hur skrämma bort?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Varför ska ni ha död på den. Låt den leva, den har väl lika mycket rätt i att leva som vi har. Om den nu äter fisk som den alltid har gjort i alla tider så har jag svårt att tro att den skulle äta upp varenda fisk. Se det possetivt och tänk på hur många möss o råttor och andra skadedjur den faktiskt tar bort. Faan, ni låter som ett gäng fjortisar som ser en karp som ett mecka. Sen är det ett jävla gnäll om någon ser en gädda som är bonkad.

Så det är okay att bonka hästar, kossor, får, mink, mm. Men en karp eller en gädda ska vi inte ha döda då eller?
    Sluta snacka, ut o fiska..

Kommentera

Karpfäst, det är alltid tråkigt att råka ut för rovdjur när man har "tamdjur",
      känner med dig.

Keff kanske skulle använda internet till att läsa på lite själv, så att andra
      inte ser hans "idiotinlägg".

Sg kanske skulle läsa lite om både mink och karp angående naturlig
      förekomst.

Det finns enormt med information och ändå väljer en del att vara ignoranta!
      Senast ändrad av Ekman; 2007-04-17, 19:18.

Kommentera

Ursprungligen postat av mcben Visa inlägg
        Varför ska ni ha död på den. Låt den leva, den har väl lika mycket rätt i att leva som vi har. Om den nu äter fisk som den alltid har gjort i alla tider så har jag svårt att tro att den skulle äta upp varenda fisk. Se det possetivt och tänk på hur många möss o råttor och andra skadedjur den faktiskt tar bort. Faan, ni låter som ett gäng fjortisar som ser en karp som ett mecka. Sen är det ett jävla gnäll om någon ser en gädda som är bonkad.

Så det är okay att bonka hästar, kossor, får, mink, mm. Men en karp eller en gädda ska vi inte ha döda då eller?
        klart det är naturligt för dom i NORD AMERICA. jag skiter i om dom äter karpar som också är utplanterade.
        Se till att alltid ha en kortare person som vadar före dig.

Kommentera

Ursprungligen postat av Ekman Visa inlägg
          Karpfrälst, det är alltid tråkigt att råka ut för rovdjur när man har "tamdjur",
          känner med dig.

Keff kanske skulle använda internet till att läsa på lite själv, så att andra
          inte ser hans "idiotinlägg".

Sg kanske skulle läsa lite om både mink och karp angående naturlig
          förekomst.

Det finns enormt med information och ändå väljer en del att vara ignoranta!

du kanske inte såg att jag och tidigare skapare hade en ironisk ton till varandra, synd för dig.
          Se till att alltid ha en kortare person som vadar före dig.

Kommentera

Ursprungligen postat av Karpfäst Visa inlägg
            Upptäckte något tragiskt idag vid dammen (mindre sådan damm) att något hade dragit upp en fin spegelkarp på ca 20-25 cm.
            Huvudet och "svans" fena var uppättet.Resten av fisken låg kvar liten bit från vattenkanten och det såg ut som djuret som tagit det ansträngt sig lite.
            Såg ut som den räfsat runt i gräset och även täckt lite lätt över fiskbiten som var kvarlämnad.
            Kan det vara en iller/mink? och som lever så nära hus och männsklighet då det är en liten trädgårdsdamm.

Hur kan man skrämma bort sådana,lägga ut något så han skyr att komma igen?
            Somsagt jag vet ej vad som varit framme men det ser inte ut som om det vore nån fågel som varit och pickat i fisken.

Tacksam för tips,hjälp.
            Jag är ingen expert på området men har några funderingar.
            Brukar inte däggdjur (rov-) oftast äta från mitten och utåt för att mumsa i sig de feta och proteinrika inälvorna först. Det var länge sen jag läste på inom området men fågla brukar väl gilla att ta med sig sammanhängande bitar (ex. huvud) och flyga iväg till ett mer ostört ställe för att mumsa i sig. Hoppas någon kan hjälpa till att friska upp (o korrigera?) mina gissningar...

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Maldini, 2010-08-30, 09:41
            7 svar
            1 522 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Sir Fish-a-lot  
            Startad av highfour, 2010-11-10, 13:34