Ursprungligen postat av ALQ
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
retrofiske 2007!!!
Collapse
X
-
Hmpfhh, glasfiber, såna nymodigheter.Vad skulle vi gjort utan havet? Skulle vi burit båten.... http://ghfk.se/
-
???Ursprungligen postat av BBRF Visa inläggArvegods? Eller kanske 1-årspresent?
spöet och dragen är arvegods, rullen bytte jag till mig! jag har inte sagt att det måste vara orginalinköpta, men det är fusk att bara låna några prylar för den dagen. min tanke var att samla ihop lite folk som var lite pryltokiga och gillar gamla fiskesaker, och under helg garva, fiska och ljuga.
nothing complicated, just a normal swedish fiskehelgstradition.achilles
Brokeback Fishing Team
http://gaydogpikehonkeys.spaces.live.com/photos/
--------------------------------------------------
\m/
Kommentera
-
...tandborste när det finns pilsner???!!!Ursprungligen postat av ALQ Visa inläggexakt! då det finns risk för ovårdat språk och slarv med tandborstningen!
Kommentera
-
ho ho ho!!! lillgrabben snackar fortfarande om det där!!! och han gillar spöet som fan! kastar som en gud med det. stolt brukar han säga till folk att han misann fått det av per. en gädda har han baxat upp med det spöet.Ursprungligen postat av Åsunden Visa inlägg...tandborste när det finns pilsner???!!!achilles
Brokeback Fishing Team
\m/
Kommentera
-
tar du med älgbrallorna? att sedean åsunden bara drar gamla göteborsvitsar, ger inte dig någon dispans!!!Ursprungligen postat av Hippo Visa inläggI princip kan jag ha hur modern utrustning som helst eftersom jag tar med Åsunden som sidekick, mer antikt än så blir det inte...
vad var det för ställen du hade på förslag?achilles
Brokeback Fishing Team
\m/
Kommentera
-
...tja någonstans mellan Kalmar sund o Stockholm, gryts skärgård, västervik...etc. dvs strax norr om det egentliga sverige..Ursprungligen postat av ALQ Visa inläggtar du med älgbrallorna? att sedean åsunden bara drar gamla göteborsvitsar, ger inte dig någon dispans!!!
vad var det för ställen du hade på förslag?
Kommentera
-
Men halloj! Gul lina! Nä, Nä! Moderna påfund! Säkert 70-talUrsprungligen postat av ALQ Visa inläggmitt 60-tals ABU-kit! och dragen jag kommer köra är Hi-Lo, killer och lite skeddrag.
Smacka på Ultra Damyl Mimicry. En exklusiv 60-tals lina med mer än lagom töj! Dogger är en mera standardbetonad lina med stadig styvhet. 0,45mm klarade över 5,5 kg!
50-tal är 25m Platil på pappskiva med flärpar eller ännu hellre svart spunnen nylon på träspole eller Perlon-lina i garndocka!
Röd Ambassadeur utan fotnummer är 50-tal. Den ska vara smord med symaskinsolja och Fiskarsmorning skofett för att ha den rätta aromen. Med keramiska kullager och kolfiber bromslameller är den ohjälpligt diskvalificerad!
Typiska beten från 50-talet är Atom, Utö, Abu Reflex Plucky och Sjöjungfru.
50-talets kastspön var gjorda i massiv glasfiber eller splitcane. Mot slutet av decenniet kom de rörbyggda spöna.
Spön gjorda med klingor av metall är 20-40tal. Dragvinda höll i sig ännu längre. Förstlingsmoellerna av Skeddraget och Siljansdraget torde vara rund ett sekel gamla. Spinnare av devontypen är mer än 100 år som betestyp betraktat.Må vi alla ha ett intressant fiske!
Kommentera
-
Men... jag kör med Dacron hur gammal är jag då?Ursprungligen postat av BeBest Visa inläggMen halloj! Gul lina! Nä, Nä! Moderna påfund! Säkert 70-tal
Smacka på Ultra Damyl Mimicry. En exklusiv 60-tals lina med mer än lagom töj! Dogger är en mera standardbetonad lina med stadig styvhet. 0,45mm klarade över 5,5 kg!
50-tal är 25m Platil på pappskiva med flärpar eller ännu hellre svart spunnen nylon på träspole eller Perlon-lina i garndocka!
Röd Ambassadeur utan fotnummer är 50-tal. Den ska vara smord med symaskinsolja och Fiskarsmorning skofett för att ha den rätta aromen. Med keramiska kullager och kolfiber bromslameller är den ohjälpligt diskvalificerad!
Typiska beten från 50-talet är Atom, Utö, Abu Reflex Plucky och Sjöjungfru.
50-talets kastspön var gjorda i massiv glasfiber eller splitcane. Mot slutet av decenniet kom de rörbyggda spöna.
Spön gjorda med klingor av metall är 20-40tal. Dragvinda höll i sig ännu längre. Förstlingsmoellerna av Skeddraget och Siljansdraget torde vara rund ett sekel gamla. Spinnare av devontypen är mer än 100 år som betestyp betraktat.Vad skulle vi gjort utan havet? Skulle vi burit båten.... http://ghfk.se/
Kommentera
Foton
Collapse
-
av megabuzzVäcker liv i tråden. Där jag fiskade i våras så lekte gäddorna från början av mars hela vägen in i juni...1 Foto
-
Kanal: Ljugarbänken
2025-09-15, 16:18 -
-
av FunkenHar ett antal Karikko wobblers som skeden har gått av på typ vid bottennapp! Finns det nya att köpa?...1 Foto
-
2025-03-22, 17:54 -
-
av erla34Hej! Jag vill ha hjälp att identifiera några finska laxwobbler. De fyra wobblerna är märkta med JM på...2 Foton
-
2025-03-23, 20:34 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Maldini, 2010-08-30, 09:41
|
7 svar
1 522 visningar