retrofiske 2007!!! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

retrofiske 2007!!!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Wreckbender Visa inlägg
    Men... jag kör med Dacron hur gammal är jag då?
    Du är fortfarande oerhört gammal
    Fabrikör Stava rules...

Kommentera

Jag har en låda Dogger-linor (på bulkspolar av trä!) från min framlidne fiskarfarfar. Är det någon som behöver byta ut sin rosa flätlina mot mer tidsenlig lina så finns det alla möjligheter...

Kommentera

Ursprungligen postat av Wreckbender Visa inlägg
        Åldersgräns 35
        Nedre eller övre?
        How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Förslag till fiskeplats och regler för "Fiskesnack Classic Open" som är något så när neutral (ligger ungefär halvvägs mellan Amb5000s, Wreckbenders och Åsundens hemmavatten och ALQs, Bergmans, OBs, UTs hemmavatten samt inte är Pike1 eller mitt hemmavatten, samt ingen annan intresserad har det som hemmavatten mig veterligen?)och klassisk miljö samt möjligheter finnes till storgädda, boende Vätternterrassen www.vatternterrassen.se och/eller dess vandrarhem, fiskeplats Vättern´s norra skärgård, start och målgång kan förslagsvis vara Vätternterrassen´s brygga, dom kan fixa hyrbåtar bl.a via Askersunds turistbyrå(fiskat 2 dagar där själv under våren),
          platsen ligger inte så långt ifrån många bra gäddställen som bl.a gett det nuvarande officiella gäddrekordet, varje vår producerar området regelbundet fina gäddor.
          Klädsel valfri och båt också, kan även vara modern, dock övrig fiskeutrustning måste ha tillverkats eller vara av samma modell och material som senast 1979 för 1970-tals klassen, 1969 för 1960-tals klassen, 1959 för 1950-tals klassen.
          Domaren får ha tillgång till
          Abu napp&nytt, Arjon, DAM, Elbe, Flyfisherman och Jensen kataloger från dessa år samt Fiskejournalen och Svenskt Fiske tidskrifterna (kanske OF kan bistå med fler förslag på kataloger och tidskrifter), som bevis material och underlag för bedömning, jag kan bistå med en del av denna litteratur i "bruksskick".
          Sen en generationskamp där olika generationer tävlar emot varandra förutom dom tre olika klasserna.
          Alltså olika klasser 50-tal, 60-tal och 70-tal, själv har jag svåra problem att köra med enbart 60-tals prylar och helt omöjligt 50-tals klassen.
          Dom i samma klass får placeras i samma båt/båtar, 1950-tals klassen fiskar i en båt eller flera båtar osv, för att motverka fusk och missförstånd.
          Förslag till tidsplanering
          Dag 1:
          Anländer till Vätternterrassen, bazaar (loppis), kontroll och klass-indelning av fiskeutrustning och genomgång av tävlingsområde.
          Gemensam middag i matsalen, sedan inkvartering dom som kör budget alternativet på vandrarhemmet kan åka till dit som ligger 5-7km bort, om man vill inmundiga alkoholaktiga drycker och om ingen vill vara nykter och köra, kan man säkert få Vätternterrassen att ombesörja transport. Närmaste bensinmack och större livsmedelsaffär finns i Askersund
          någon mil därifrån om jag kommer ihåg rätt?
          Dag 2:
          Gemensam frukost på Vätternterrassen, sedan fiske, lunch får beslutas av respektive båt om den skall inmundigas
          ute i naturen eller under ordnade former i matsalen, majoritetsbeslut gäller.
          Sedan fiske tills middagen som inmundigas gemensamt, efter det inkvartering och uppladdning inför andra och sista
          tävlingsdan.
          Dag 3:
          Se dag 2, efter middag prisutdelning och sedan hemfärd.
          Avslutningsvis,
          Frågan om C&R tävling eller behålla gäddan tar jag inte ställning till utan jag kan delta i båda tävlings formerna. Övriga fiskearter antar jag är utom tävlan, abborre, gös, (se http://www.fiskesnack.com/fotogaller...ls/11690-m.jpg denna är tagen på det förslagna tävlingsområdet )och öring antar jag?
          Senast ändrad av Alessandro; 2007-07-26, 07:21.
          How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Ursprungligen postat av Bergman Visa inlägg
            Vore grymt skoj men jag har inte så mycket gamla prylar tyvärr. Jag började ju i princip min fiskekarriär 2002.
            Man kan köpa också, Vibrotail är grym t.ex...

Kommentera

Ursprungligen postat av ALQ Visa inlägg
              försök inte!!! det ska fan vara en egna prylar. och är det så att någon annan är sugen på att följa med så PM:a mig. jag tror nämligen att det är viktigt att det är likasinnande, för att ha en bra stämning på resan.
              Bazaar och loppis är föreslaget innan start...

Kommentera

alex! tackar för förslaget på fiskeplats, ska kolla upp det. vad gäller antalet deltagare så känns det som om vi nått ett lagom antal redan, vid eventuellt avhopp så kanske vi raggar upp någon till.

tycker att du gjort ett amitiöst förslag som du borde anordna själv eller med bergman.
                vår planerade resa ligger på en betydligt mer okomplicerad och "lez fair"-nivå. ett gäng polare som drar iväg och fiskar en helg. dom av oss som inte träffats har i alla fall haft en del kontakter via mail och telefon, så vi alla känner eller känner till varandra sedan tidigare.
                achilles

Brokeback Fishing Team

http://gaydogpikehonkeys.spaces.live.com/photos/

--------------------------------------------------
                \m/

Kommentera

Gillar själv att sitta på läktaren och ha åsikter, "laissez-faire" SVP...

Kommentera

Här är lite prylar som ska med Ambassadeur 5000 och ett Silverline spö, Ambassadeur 4000D och ett ABU Caster 132 zoom
                    Sen blir det väl ett gäng reservare också.
                    Osså lite beten Möjadraget,Dardevil,Gubbensdrag,Utö,Atom mm. Någon som vet hur gammal Salmo wobblern är?

Jädrar vad kul det ska bli
                    Bifogade filer
                    En Gäddmamma va ute o simmade med sin lille son. Då kom en Wobbler o vickade förbi o sonen frågade, Mamma vad e de där. De va den där jävla horan som drog i väg med far din.

Kommentera

Ursprungligen postat av Pike1 Visa inlägg
                      Här är lite prylar som ska med Ambassadeur 5000 och ett Silverline spö, Ambassadeur 4000D och ett ABU Caster 132 zoom
                      Sen blir det väl ett gäng reservare också.
                      Osså lite beten Möjadraget,Dardevil,Gubbensdrag,Utö,Atom mm. Någon som vet hur gammal Salmo wobblern är?

Jädrar vad kul det ska bli

Caster 132 zoom var väl värstingen i casterserien? Hade själv ett blått casterspö som väl hette 122 om jag minns rätt. Kommer ihåg att man suktade efter dom svarta diplomatspöna som då var oöverkomligt dyra...Tyvärr snodde någon mupp mina gamla spön från källarförrådet, bl a försvann även några atlanticspön...
                      Hälleflundrafiskare

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Maldini, 2010-08-30, 09:41
                      7 svar
                      1 522 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Sir Fish-a-lot