Mytomanen berättade ... - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Mytomanen berättade ...

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av RedEye Visa inlägg
    Fiskehistorier...det värsta jag drar mig till minnes är en kompis som berättade om en bekant som på allvar (så allvarligt man nu kan ta något en midsommarafton) berättade om en gädda han fått på 70-talet vid dragrodd.

Flera klassiska ingredienser ingår i historien:

Då besten högg kändes det som ett bottennapp under flera minuter. Gäddan hade bogserat ekan en längre tid så det forsade om stäven. När de väl fått den i ytan efter någon timme slog de den med en åra för att sedan lyfta upp den i båten, vilket knappt var möjligt även fast de var två vuxna män. Då de ankom stranden försökte de få in gäddan i bilen men den fick inte plats i Saab V4:an varför de surrade den på takräcket längs med bilen vilket ändå inte var en optimal lösning, eftersom gäddan var för stor och släpade med bakkroppen i gruset längs vägen då de åkte hem. Filéerna vägde en bra bit över 10 kg styck, enligt uppgift.

Trots uppenbar blålögn vidhöll personen med en druckens envishet historien under hela midsommarkvällen till min kompis irritation.
    Red Eye; En gång fick jag en gädda som hade en tänd tomtelykta i magen!
    Old Firehand

Kommentera

en kopis berättade att när han var och fiskade så skulle han kasta men råkade kroka sin katt i kastet, när katten hamnade i vattnet så bet den sig fast på en 13 kilos öring som han sedan kunde hala in, detta är inte det otroliga i historien. När han väl kommit hem med öringen så fann hann en bäverunge i magen som fortfarande andades, han lyckades rädda bävern och de blev bra kompisar tills han råka köra över den med cykeln.
      Gissa om jag hade svårt att hålla mig?? =)

Kommentera

Ursprungligen postat av Grimhultarn Visa inlägg
        en kopis berättade att när han var och fiskade så skulle han kasta men råkade kroka sin katt i kastet, när katten hamnade i vattnet så bet den sig fast på en 13 kilos öring som han sedan kunde hala in, detta är inte det otroliga i historien. När han väl kommit hem med öringen så fann hann en bäverunge i magen som fortfarande andades, han lyckades rädda bävern och de blev bra kompisar tills han råka köra över den med cykeln.
        Mycket fin historia, världsklass!!

Kommentera

Ursprungligen postat av Old Firehand Visa inlägg
          Hej Minax; "Insjötorsken" har ett annat mera välkänt namn....lake!
          Old Firehand
          Ja, precis! '
          Många häromkring ser inte skillnad på torskar, gösar, lakar eller för den delen malar! ;P

Kommentera

Ursprungligen postat av Grimhultarn Visa inlägg
            Å herregud!

Min förra granne va kraftig mytoman och jag har hundratals historier som han ville att jag och kompisarna skulle gå på men jag kan dra en som jag tycker är skönast: Han började med att säga att han snodde en cross och när vi inte blev så förvånade (för att vi visste att han ljög) så började han breda på historien en aning.

Han: -Mm och så tog jag crossen och hoppade upp med den på busshållsplatsens tak.

Vi: -Jaha..

Han: -Aaah och sen.. sen väntade jag på att bussen skulle komma och när den kom så hoppade jag med crossen till bussens tak.. Mmm och sen slängde jag crossen så att den typ sprängdes på gatan.

Vi: -Men stannade inte bussen då?

Han:- Men bussföraren va typ döv eller något för han bromsade inte. Iallafall så tog jag upp en stor kniv som jag fick från (en lögn till kommer inte ihåg riktigt, men vi kan säga att han ljög om fängelset eller liknande) jag skar sönder takluckan på bussen och hoppade ner i bussen och kapade den.

Vi: -Men är du inte riktigt klok åkte du inte fast? (mega intresserade)

Han: -Nej för jag körde ner bussen i älven och sen kom (någon specialstyrka) och tog mig. Men dom friade mig för att jag gav dom (något lösenord eller något sådant) Sen mörklade dom det. Och det blev skitdyrt för dom att muta tidningarna att hålla tyst.
            Han sålde krigsfordon i byggsatser också. Riktiga krigsfordon.

Kommentera

Ursprungligen postat av Badfish Visa inlägg
              Å herregud!

Min förra granne va kraftig mytoman och jag har hundratals historier som han ville att jag och kompisarna skulle gå på men jag kan dra en som jag tycker är skönast: Han började med att säga att han snodde en cross och när vi inte blev så förvånade (för att vi visste att han ljög) så började han breda på historien en aning.

Han: -Mm och så tog jag crossen och hoppade upp med den på busshållsplatsens tak.

Vi: -Jaha..

Han: -Aaah och sen.. sen väntade jag på att bussen skulle komma och när den kom så hoppade jag med crossen till bussens tak.. Mmm och sen slängde jag crossen så att den typ sprängdes på gatan.

Vi: -Men stannade inte bussen då?

Han:- Men bussföraren va typ döv eller något för han bromsade inte. Iallafall så tog jag upp en stor kniv som jag fick från (en lögn till kommer inte ihåg riktigt, men vi kan säga att han ljög om fängelset eller liknande) jag skar sönder takluckan på bussen och hoppade ner i bussen och kapade den.

Vi: -Men är du inte riktigt klok åkte du inte fast? (mega intresserade)

Han: -Nej för jag körde ner bussen i älven och sen kom (någon specialstyrka) och tog mig. Men dom friade mig för att jag gav dom (något lösenord eller något sådant) Sen mörklade dom det. Och det blev skitdyrt för dom att muta tidningarna att hålla tyst.
              Han sålde krigsfordon i byggsatser också. Riktiga krigsfordon.

Han verkar..... speciell

Kommentera

Ursprungligen postat av Szaaz Visa inlägg
                Han verkar..... speciell
                Mja, han smälter inte in i mängden direkt.

Kommentera

När jag gick i mellanstadiet var det en kille i min klass som påstod sig ha fångat en spigg på 30 cm.
                  Min fiskeblogg: http://mickesfiske.blogg.se/

"If people concentrated on the really important things in life, there'd be a shortage of fishing poles." - Doug Larson

Kommentera

En ytligt bekant berättade att han köpt en Ferrari, frågade hur han hade råd med det? Han sa att han fick rabatt från fabriken för att han köpte den som byggsats! Fick dock aldrig se bilen.

Samma kille berättade att han och hans farsa hade varit ute på sjön och metat när en älgtjur kom simmandes förbi båten. Då slängde han ankarlinan i kronan på älgen som då drog med båten mot land, när älgen drog upp båten på land så hoppade de ur båten. Älgtjuren, som var skitstor, fortsatte in i skogen med båten i släptåg. Senare på hösten, under älgjakten, hitta de båten fastkilad mellan två tallar och i ena änden av ankarlinan så satt hornen från typ en 24-taggare!
                    Han hade många fina jakthistorier att bjuda på, b.l.a. världens smartaste hare o.s.v...

Kommentera

Ursprungligen postat av Snapsen Visa inlägg
                      En ytligt bekant berättade att han köpt en Ferrari, frågade hur han hade råd med det? Han sa att han fick rabatt från fabriken för att han köpte den som byggsats! Fick dock aldrig se bilen.

Samma kille berättade att han och hans farsa hade varit ute på sjön och metat när en älgtjur kom simmandes förbi båten. Då slängde han ankarlinan i kronan på älgen som då drog med båten mot land, när älgen drog upp båten på land så hoppade de ur båten. Älgtjuren, som var skitstor, fortsatte in i skogen med båten i släptåg. Senare på hösten, under älgjakten, hitta de båten fastkilad mellan två tallar och i ena änden av ankarlinan så satt hornen från typ en 24-taggare!
                      Han hade många fina jakthistorier att bjuda på, b.l.a. världens smartaste hare o.s.v...
                      Haha hur vågar man?

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av mikee, 2005-05-17, 22:24
                      11 svar
                      13 533 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg jimmy85