Busters nya jerkspö. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Busters nya jerkspö.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Buster Visa inlägg
    Hej Fredrik
    Nää jag är oskyldig till det där spöt, dock är jag inte helt overksam utan håller som bäst på med att ta fram en ny spö serie åt ett annat företag. Med lite tur så hinner de fram till hösten eller i värsta fall till våren, så håll utkik ! För de kommer att bli grymma !
    Får man fråga vilket företag det handlar om?

Kommentera

Ursprungligen postat av Rudan Visa inlägg
      Alla spön för riktigt fiske ska ha en handlängd med kork framför rullfästet. Där finns inget utrymme för diskusition.

//Stefan

.
      håller med. Köpte deras Strike Pro Concept 7,6 i somras, men saknade fort kork ovanför rullfästet.

Kommentera

2008 serie gör det ej !
        RODDAN

Kommentera

Ursprungligen postat av Fredrik"Gluggen"Radsby Visa inlägg
          Såg att ni ska på Nässjö mässan ! Tråkigt men helgen innan är påskhelgen o de är uteslutet pga då är de fler som är upptagna med familj o dyligt. Sen är de mest Specmete på mässan.
          Så folk får välja är inte mer med det ! Kommer de 10 personer så är de ok !! En tusing för lite härligt gäddfiske är inte fel !! Ska fiska för dig med !! Så carlito ! ta me dig Premier påken så fiskar vi o sen åker vi hem till Rörmokarn på kvällen o dricker Teuqila me knack !! ha ha ha !! Får väl tillägga att min vän o fiske broder Josefsson är mer än välkommen så klart !! Sen är det ju grymt störande att just han har tagit större fisk !! grrrr !! ha ha ha !! Högt till tak ska de vara !!
          Snackade med Johan om det, och vi skippar Nässjömässan. Det känns inte riktigt lönt att packa ihop den mängden grejer vi hade velat ta med, för fem timmars mässa. Dessutom är ju vår inriktning mer specimen och predator än tävlingsmete... Vi satsar större till nästa år i stället.
          Därmed kan du lägga en hundring i ett kuvert, och skriva "Peters" på det!
          Här ska du få åka!!!
          Senast ändrad av peter; 2008-02-17, 13:17.
          mer minor i trålarna

Kommentera

Jag har bara en sak att tillägga denna tråd.
            Bättre grov kaka än inget smaka!
            Både Anders Sköld och Micke Puhakka vet att detta stämmer.
            sigpic

Kommentera

Bra ! den rosa vill ej vara utan kassörskan förlänge !!
              RODDAN

Kommentera

Som rudan sa ska det alltid vara en handlängd på korken fram,minst !Otroligt skönt att så och jerka så ,vissa beten rör sig bättre om man jerkar på de viset.

Buster,lunorna är skit det vet väl du med !?!? haha
                Keep talking about me, You are just making me famous..
                MainlineTeamSweden http://www.sportfiskecenter.nu/sida....d=67&urubID=29
                www.Sk-fiskpinnen.com

Kommentera

Ha ha Jimmie, såg hur du dreglade och snabbt insåg hur mjukt en Luna går när du fick låna en. Ordna ett längre handtag på ditt Fenwick 7,6a som står hemma så har du ett spö som du du inte bommar så mycket fisk med.

Kommentera

Henke,jag fiskar lika bra med det korta men visst är det skönare .
                    Synd att alla pengar går till karp/metsaker så har inte råd men en Luna och recorden brakade när jag kom hem från vår tur...
                    Keep talking about me, You are just making me famous..
                    MainlineTeamSweden http://www.sportfiskecenter.nu/sida....d=67&urubID=29
                    www.Sk-fiskpinnen.com

Kommentera

Ursprungligen postat av Old Firehand Visa inlägg
                      Hej Rudan; Där håller jag med dig till 100 % ! Med en handlängds korkhandtag framför rullfästet blir du mycket snabbare och även starkare vid krokningen av riktigt grova, hårdkäftade gäddor. Just detta "fenomen" med handen framför rullen vid jerkbaitfiske demonstrerade jag den 31/10 1997 för Anders Forsberg, FFA och Stefan "Trumman" Trumstedt utanför Björkö, Västervik när Stefan T. och jag blev nerbjudna av FFA-redaktörn Johnny Albertsson att få fiska gädda en dag med gäddfiskeproffset Anders Forsberg. I min hand höll jag ett 5´8" Graphiter No 1217 Lamiglas jerkbaitspö inköpt i Minnesota 1982. Multirullen var en Daiwa Procaster PR35SH 7,1:1 Super-Hi-Speed och längst ut på 0,41 mm PowerProlinans förlängning en 12" 80lb ståltafs satt en 9" brungul, flytande och beprövad Suick 9"LH. Anders Forsberg såg ut som en "fågelholk" när han undrade vad det var för konstiga grejor jag fiskade med. Vi fiskade från kl. 10.30-15.10 över 2,5 - 5 meters vattendjup. Vinden blåste nordväst 4-8 m/sek och vattentemperaturen låg på +5,1 -5,3 gr.C. Vattnet var kristallklart och solen lyste emellanåt bland de grå molnen. Vår fiskeguide Anders Forsberg fick 2 gäddor 2,0- 2,5 kilo på en vältuggad, sjunkande Zaltwobbler i Papegojfärg. Stefan Trumstedt fick 8 gäddor på en abborrfärgad Swim Whizz Nr 511 mellan 2,5 och 4,3 kilo och 2 gäddor i ungefär samma storleksklass på en rödorange Bomber 16A-LEF11. Själv lyckades jag nöta fast 6 gäddor mellan 2,9 och 5,7 kilo på Bomber 16A-XM7, Swim Whizz 511 och Cisco Kid 601....men jag fick inte ett enda huggg på min brungula Suick.
                      One day spent fishing adds another day to your life!
                      Old Firehand
                      Ps. Isen har lagt sig i Bosses vik i förrgår.Ds.
                      Lite kul då att gäddfiskeproffset Forsberg och FFA tar åt sig äran för att ha introducerat jerkfisket med en artikel i FFA nr 5/99.

Dom är för roliga våra tidningsskribenter.......
                      Senast ändrad av Danne Johansson; 2008-02-20, 08:45.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
                      14 svar
                      3 123 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg uditsen
                      av uditsen