Sunt fiske vett? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Sunt fiske vett?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Jag brukar ofta besöka Fyrväpplingen.
    Stränderna är snitslade med diverse tillfälliga eldstäder och i dem eller kring dem ligger resterna av alla sorters plastförpackningar, engångsgrillar och ölburkar.
    Nu har jag lagt märke att skickligheten att hantera redskapen och förmågan att ta med sig skräpet hem igen inte är positivt korrelerad. Däremot tycks det finnas en ålderskorrelation. Åldersgrupperna under 40 tycks ha mera engångsgrillar och pilsner med sig ut i båten och därtill en stark benägenhet att lämna resterna kvar efter sig.
    Nu förstår jag att man inte kan begära att en ung frisk stark man som just blådopat sig ska orka lyfta en tom strongbiraburk. Jag antar att krafterna gick åt att släpa kalaset ur båten upp på land. Kanske förklarar kraftlösheten varför så få förmår få upp fyra påstått lättfångade fiskar. De rår inte på dem! Kanske borde de även haft mamma med i båten? Då hade de känt sig som hemma.
    Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Jag fattar inte heller varför de e så svårt o kasta skräpet i en tunna eller ta de med hem igen. Man blir ganska irriterad av de. En del av fisket e ju att bara njuta av naturen, inte sitta med en skräphög framför sig.

Kommentera

Callex, du lacka rejalt nu eller hur? precis som andra gor efter dina kommentarer. Sa tank till innan du skriver nasta gang. Vem ar suggan? Kanner inte honom. Jag ar inte inblandad i specimen kretsar( om han tiihor dem) Visst fan ar regnbagar dumma och ater fimpar osv men manga regnbags vatten ar forebilder for hur man skoter miljon runt sjon. Manga flugfiske klubbar som har sjoar som ar otroligt vackra och valskotta och det finns alltid soptunnor osv. Det finns manga olika sorters manniskor som fiskar regnbage precis som det finns manga olika sorters manniskor som metar gadda i lodde. Tank pa det.

Kommentera

Ursprungligen postat av Jenk Visa inlägg
          Callex, du lacka rejalt nu eller hur? precis som andra gor efter dina kommentarer. Sa tank till innan du skriver nasta gang. Vem ar suggan? Kanner inte honom. Jag ar inte inblandad i specimen kretsar( om han tiihor dem) Visst fan ar regnbagar dumma och ater fimpar osv men manga regnbags vatten ar forebilder for hur man skoter miljon runt sjon. Manga flugfiske klubbar som har sjoar som ar otroligt vackra och valskotta och det finns alltid soptunnor osv. Det finns manga olika sorters manniskor som fiskar regnbage precis som det finns manga olika sorters manniskor som metar gadda i lodde. Tank pa det.
          Återigen - läs vad jag har skrivit i mina inlägg!

Jag lade ut en bild på en sträcka som är väldigt misskött längs med ån och jag vet precis vilka de som gjort det så är. Övriga delar ser inte alls ut på det viset. Men du vet kanske bättre än jag hur det ser ut vid ån?

Vad är det du blir arg över? Regnbågsfiske lockar människor som inte fiskar så ofta (men inte bara - det poängterar jag även ovan om man LÄSER), precis som att Löddeå både lockar seriösa fiskare och oseriösa pga sitt rykte - och då är det en naturlig konsekvens att man inte bryr sig om att bevara miljön på samma sätt som om man tex återkommer ofta. Det är precis samma kategori som missköter sig (värst) vid ån också, och det rör sig INTE om gäddmetare (fast jag förstår inte vad det skulle spela för roll - men det kanske du kan förklara?).

Anledningen att jag undrade om suggan är att han också hävdar att man (jag) fiskar vid upptrampade stigar trots att han inte har en aning om mina rutiner.

Förklara gärna varför du blir så arg på mina kommentarer istället för att komma med lösryckta tankar kring mig som person - det är rätt svårt att bemöta. Jag har redan sagt att Lödde kan locka folk på samma sätt som ett regnbågsvatten (fast av olika anledningar och ån erbjuder i mina ögon ett mycket större spektra av möjligheter) - vad är det jag ska tänka på menar du?
          Senast ändrad av CalleX; 2008-03-01, 20:37.

Kommentera

sa har sa du "Brukar väl inte vara så mycket "natur" där man fiskar båge från början? Men visst - dålig stil är det. Sen tror jag att gödis fiske lockar en del kategorier fiskare som inte är särskilt seriösa" Kan tanka mig att en och annan som tar sitt regnbagsfiske pa allvar ser detta som en dum kommentar precis som nar jag sager att folk som metar i lodde nufortiden skapar inte nagra ny vagar direkt. Fattar du inte det sa lagg ner?

Kommentera

sa har sa du "Brukar väl inte vara så mycket "natur" där man fiskar båge från början? Men visst - dålig stil är det. Sen tror jag att gödis fiske lockar en del kategorier fiskare som inte är särskilt seriösa" Kan tanka mig att en och annan som tar sitt regnbagsfiske pa allvar ser detta som en dum kommentar precis som nar jag sager att folk som metar i lodde nufortiden skapar inte nagra ny vagar direkt. Fattar du inte det sa lagg ner?
              Jag fortsatte även med:

"Nu ärinte alla så men alla måste nog hålla med om att det är ett av de mer lättillgängliga fiskesätten."

Men det var kanske inte tydligt nog för dig? Jag hoppas att åtminstone de som potentiellt skulle ta illa upp förstod vad jag menade!

Edit - Snygg selektion av citatet - riktig scanner-stil på det!
              Senast ändrad av CalleX; 2008-03-01, 21:17.

Kommentera

Uppenbart gjorde inte tradskaparen det? han tog upp ngt javligt bra for att fa besserwisser kommentarer fran dig. Du vet precis vad jag menar bror duktig som kan allt. Var ute och fiske med sin son och vill att det ska var rent i naturen sedan dumma kommentarer fran dig? Hur javla osaker pa dig sjalv ar du egentligen? ge dig nu.

Kommentera

Uppenbart gjorde inte tradskaparen det? han tog upp ngt javligt bra for att fa besserwisser kommentarer fran dig. Du vet precis vad jag menar bror duktig som kan allt. Var ute och fiske med sin son och vill att det ska var rent i naturen sedan dumma kommentarer fran dig? Hur javla osaker pa dig sjalv ar du egentligen? ge dig nu.
                  Haha - men kom igen! Har du inget att komma med mer än att du stör dig på mig? Erkänn att det du anmärkte på mina kommentarer var grundlösa. Jag kanske uttryckte mig på ett sätt som bjuder in till missförstånd men med mina påföljande inlägg borde ha klargjort sådana saker.

jag förstod inte vad du menar med: "Uppenbart gjorde inte tradskaparen det?". Menar du att han tog illa upp? Det uppfattade inte jag det som och i så fall kan han nog svar för sig själv. Du kan kanske citera det inlägg där du anser att han ger uttryck för sårade känslor?

Du kanske menar att han inte anser att det är ett lättillgängligt fiske? Nja - du får nog uttrycka dig liiite tydligare om jag ska förstå vad du menar.

Kommentera

Skärp er lite här om jag får be. Tjafsa får ni göra i PM.
                    Är det blåål eller vralåk?

Kommentera

callex, allvarligt fiskefurre har en bra poang. Skitsamma om det ar en a i skane dar man kan slanga u mortar eller en regnsbagssjo i smaland? Visst fan maste du halla med om att man ska halla rent och snyggt i naturen. Det ar val javligt sunt att fiskefurre tycker man ska halla rent aven vid put and take vatten i var natur. Du hade sjalv lagt ut en tom oljetunna pa bild vid din kara a. Ska ja saga " det ar sant som hander nar alla sopor som fiskar med sjalvfiskande mortar samlas" Skulle du gilla det?
                      Jag måste bara gå tillbaka till det här inlägget - VAR har jag gett intryck av att jag INTE håller med trådskaparen?

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
                      14 svar
                      3 141 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg uditsen
                      av uditsen