Sunt fiske vett? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Sunt fiske vett?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av lex Visa inlägg
    Håller med dig CalleX att p&t vatten drar oseriösa fiskare och dessa kanske skitar ner. Men i ärlighetensnamn så finns det många ställen som inte är traditionella ställen för oseriösa fiskar som ser förjävliga ut. Har sett det ena och det andra på sydkusten,blekinges skärgård etc. Även i lödde kan man finna en hel del tomflaskor, burkar och liknande, vilket du själv lagt upp bilder på

Så vi kanske kan enas om att det är många både seriösa och oseriösa sportfiskare som skitar ner, sen hur seriös man kan kalla sig ifall man skitar ner det är frågan.
    Den bild du refererar till var just ett exempel på hur oseriösa söndagsfiskare beter sig. Jag vet precis vilka det är som beter sig så i ån och det är knappast specimenjägare... Lödde är lika populärt för oseriösa fiskare som vilket P&T vatten som helst...
    Senast ändrad av CalleX; 2008-03-01, 00:34.

Kommentera

jag tror dessvärre inte att det går att göra nnågonting åt nedskräpningen i naturen, den har altid funnnits och kommmer alltid att finnas där..

det är bara att gilla läget liksom..men visst kan det kännas förjävligt många gånger..det är bara så meningslöst när det finns soptunnor i stort sett överallt..
      Pissar hästen när han vill?

I'm the

Kommentera

Seriös fiskare, oseriös fiskare, yrkesfiskare, golfspelare, fågelskådare, svetsare eller projektledare...dålig stil att skräpa ner oavsett vem det är!!

Kommentera

callex, allvarligt fiskefurre har en bra poang. Skitsamma om det ar en a i skane dar man kan slanga u mortar eller en regnsbagssjo i smaland? Visst fan maste du halla med om att man ska halla rent och snyggt i naturen. Det ar val javligt sunt att fiskefurre tycker man ska halla rent aven vid put and take vatten i var natur. Du hade sjalv lagt ut en tom oljetunna pa bild vid din kara a. Ska ja saga " det ar sant som hander nar alla sopor som fiskar med sjalvfiskande mortar samlas" Skulle du gilla det?

Kommentera

Vi ar alla sportfiskare an del tycker det ar roligast att fanga regnbage en del tycker det ar roligare att meta upp en gadda i Lodde a. Visst fan kan man klaga pa regnsbagsfiskaren men det kan man precis lika garna gora pa gaddmetaren som kor i Lodde a. Bade regnbagsfiskaren och gaddmetaren kor pa gamla vagar. Varken regnbagsfiskaren eller lodde a metaren gar egna vagar men skitsamma bada gor det som passar dem. Bade regnbagsfiskaren och Lodde a metaren fortjanar att det ar rent och snyggt i naturen runt omkring dem. Vi spelar i samma lag har allihopa gaddmetare, jerkfiskare eller regnbags fiskare.

Kommentera

Ursprungligen postat av btc_andersson Visa inlägg
              jag tror dessvärre inte att det går att göra nnågonting åt nedskräpningen i naturen, den har altid funnnits och kommmer alltid att finnas där..

det är bara att gilla läget liksom..men visst kan det kännas förjävligt många gånger..det är bara så meningslöst när det finns soptunnor i stort sett överallt..
              Gilla läget?

Där har du fel, det är ofta väldigt lätt att plocka med sig "skiten" hem...

Resulterar i att det håller sig rent iaf en dag eller två längre, med mindre risk att markägare och annat folk ser det och börjar grina.

Tjänar både du, naturen och djuren på.
              sigpic

Kommentera

Ursprungligen postat av Jenk Visa inlägg
                Vi ar alla sportfiskare an del tycker det ar roligast att fanga regnbage en del tycker det ar roligare att meta upp en gadda i Lodde a. Visst fan kan man klaga pa regnsbagsfiskaren men det kan man precis lika garna gora pa gaddmetaren som kor i Lodde a. Bade regnbagsfiskaren och gaddmetaren kor pa gamla vagar. Varken regnbagsfiskaren eller lodde a metaren gar egna vagar men skitsamma bada gor det som passar dem. Bade regnbagsfiskaren och Lodde a metaren fortjanar att det ar rent och snyggt i naturen runt omkring dem. Vi spelar i samma lag har allihopa gaddmetare, jerkfiskare eller regnbags fiskare.
                Är du go eller? Om du uppfattar mina inlägg som att jag tycker det är ok så får du nog läsa dem igen...

Kommentera

Ursprungligen postat av Jenk Visa inlägg
                  Ja eller hur... Av någon anledning så känner jag mig träffa och återigen så har du inte förstått mina inlägg... Precis som om man går på upptrampade vägar vid ån... Där finns några platser som man helt klart inte är ensam om men jag har tex några platser som jag är rätt säker på att ingen har fiskat på på många år. Det är som att säga att havsöringsfiskare på sydkusten "går i upptrampade stigar". Är du polare med Suggan kanske?

Kommentera

Ursprungligen postat av McBayonne Visa inlägg
                    Jag tror att du riktar din misstro till fel forum. En bättre idé enligt mig vore att skriva en insändare i en lokaltidning. På så sätt tror och hoppas jag att du når flera personer som är delaktiga i problemet.

Lycka til!
                    Tack för tipset, e rätt ny här. Tycker bara det är fel ett folk svinar....

Kommentera

"jenk" du förstår. Oavsättt´vatten ska man inte förstöra vår natur....

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
                      14 svar
                      3 124 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg uditsen
                      av uditsen