Dina inlägg är absolut inte oseriösa!!!!När sa jag det??
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Sunt fiske vett?
Collapse
X
-
Det var inte så många som gjort inlägg så jag kände mig träffadUrsprungligen postat av fiske furre Visa inläggDina inlägg är absolut inte oseriösa!!!!När sa jag det??

Kommentera
-
Finns tyvärr skräpproblem på många fiskeplatser.
SCC (stor karpfisketävling) hade städpatrull ute efter tävlingen då markägare klagat.
Även långtbortpåfjället typ sandåslandet, laisälven, tjournajokk hittar man skräp efter sportfiskare.
Finns bilder på gäddor som svalt konstiga saker (morakniv), torskar som har inmundigat "Tuborg" ölburk, måsar, änder med fiskelinor eller krokar i sig, så det är inget kopplat till enbart regnbågar.
Ta med lite mindre packning ut på fisketrippen (ät egenfångad fisk bl.a) så är det mindre att släpa hem.
Kommentera
-
mycke, mycke bra sagtUrsprungligen postat av Bolin Visa inläggenkel regel...ta med de skräpet du skapar och de skräpet du hittar med hem....svårt??
då har man också all rätt att gnälla på alla idioter som skräpar ner
TEAM IGNITION rules in da gäddvik
Kommentera
-
Fan du han föreUrsprungligen postat av Bolin Visa inläggenkel regel...ta med de skräpet du skapar och de skräpet du hittar med hem....svårt??
då har man också all rätt att gnälla på alla idioter som skräpar ner
Kommentera
-
Ursprungligen postat av CalleX Visa inläggVad var det för oseriöst med mitt inlägg? Jag tycker att problematiken är rätt svår att bemöta eftersom vattnet lockar vissa kunder. Om du inte gillar vad man säger så bemöt det istället för att förkasta det som oseriöst. Lösningen är att du fiskar på ställen som inte lockar dylika människor... Ärligt talat så ser jag inte tjusningen med båge fiske mer än som en "quick-fix" - om man nu "lever för fiske" - och då bör det inte vara ett allt för påträngande bekymmer?
Sen att bågarna har lärt sig att äta allt som dalar ner i vattenkolumnen hjälper ju till...
Precis...rätt självklart egentligen...
Håller med dig CalleX att p&t vatten drar oseriösa fiskare och dessa kanske skitar ner. Men i ärlighetensnamn så finns det många ställen som inte är traditionella ställen för oseriösa fiskar som ser förjävliga ut. Har sett det ena och det andra på sydkusten,blekinges skärgård etc. Även i lödde kan man finna en hel del tomflaskor, burkar och liknande, vilket du själv lagt upp bilder på
Så vi kanske kan enas om att det är många både seriösa och oseriösa sportfiskare som skitar ner, sen hur seriös man kan kalla sig ifall man skitar ner det är frågan.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av megabuzzVäcker liv i tråden. Där jag fiskade i våras så lekte gäddorna från början av mars hela vägen in i juni...1 Foto
-
Kanal: Ljugarbänken
2025-09-15, 16:18 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
|
14 svar
3 146 visningar