Ursprungligen postat av piiliip
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Uppdrag Granskning!
Collapse
X
-
Jag skrev att vissa tycker det är oetiskt att fiska på torskens lekperiod i sundet. Inte ett enda ord om att det skulle vara ok att ryckfiska den. Läs vad som står och komentera gärna det jag skriver, men ge fan i att omformulera mina synpunkter.
-
Sportfiskarna svarar snabbt...
Bra gjort... och pinsamt om Pedersen...
Lämna en kommentar:
-
Mycket klokt, håller absolut med... Sätt lampan på våra egna dumheter och kräv detsamma av YF. Enda sättet att behålla lite trovärdighet...Ursprungligen postat av Gösen Visa inläggHåller helt med Hemi, skit i att det är smutskastning från Yrkesfiskehåll och att lyset flyttas över på oss Sportfiskare. Ta chansen istället och driv frågan vidare och gå i bräschen för förändringen. Tycker liksom många andra i denna tråd att det vi såg på tv i kväll var vedervärdigt, det kan aldrig kallas sportfiske. Ta spelet över på yrkesfiskarnas planhalva igen genom att jobba för förändringen inom sportfiskekretsar och visa upp vårt rena mjöl i påsen. Kräv sedan att Yrkesfiskekåren gör likadant!
Lämna en kommentar:
-
Varför inte bojkotta ex. Vandia som uppenbarligen bara tänker på att få in lite extra stålar, hur seriös är "Thomas" när han bedriver en sådan verksamhet!
Hur många på den här sidan har inte varit ute med Vandia (är ju mer än torskfiske som båten är ute på)? Man kan säga att ni sponsrat båtägarna som bedriver svinfisket............
Lämna en kommentar:
-
Samvetet, Broilern, Samvetet! Det är inte olagligt ännu, bara smaklöst att bedriva ryckfiske efter lekande torsk direkt i "lekbulorna". Från stora omkringliggande områden samlas torsken för lek i Öresund under januari-mars. Personligen tror jag att Uppdrag Granskning i TV1 igår kl.20.00 var ett beställningsuppdrag i avsikt att belysa den genom åren kraftigt decimerade torskstammens utsatthet under leken. Vad Uppdrag Granskning leder till vet vi nog redan i januari 2009...Ursprungligen postat av Jenk Visa inläggFattar inte tjafset om lekfisk hela tiden. Bonkar du en gadda i september eller en torsk sa kommer inte de leka heller.
Nothing is for ever!
Old Firehand
Lämna en kommentar:
-
Ryckfisket är fel !! förnedrande för en annan när dom använder namnet sportfiskare.Men 50 torskar på en tur !? Ta då en trålare när den börjar länsa !? hmmmmm Man kanske bör ha lite perspektiv på de här ? men visst är det svineri och förnedrande o bli dragen över samma luskam som det här !
Sen måste jag säga att jag håller med jenk här, ska fisken dö så spelar de mindre roll vilken tid på året man fiskar den !! eller hur ? låter kanske hårt med så är väl sanningen kanske !?
Måste till ett fiskestopp på torsken.
Kustnära fiske med nät o ryssjor ska bort
Låt fisketurismen betala för sig
Allemansrätten är till för svenska skattebetalare
Åk till tysken eller övriga Europa o försök fiska gädda eller karp utan att pynta så får ni se vad som händer !!
Värna om det vi har och var int rädd för att låta folk betala för detSenast ändrad av Fredrik"Gluggen"Radsby; 2008-04-10, 04:05.
Lämna en kommentar:
-
Nu är vi bovar för allmänheten
Försökte kritisera Uppdrag gransknings vinkling på deras chatt efter programmet. Men som väntat släpptes inte kritiken fram. Och precis som Anders befarade, verkar programmet ha framkallat en massa hat mot oss sportfiskare, det förstår man när man läser inläggen på chatten.
Jag blir rädd när jag ser att så många människor har starka åsikter om saker som de inte har en aning om, bara den version som förmedlats av Uppdrag granskning. Därför var det här programmet livsfarligt, inte bara för oss fiskare utan för hela samhället.
För övrigt tycker jag att vissa inlägg här på forumet tyder på att det även här finns dom som uttalar sig om saker mot bättre vetande.
Lämna en kommentar:
-
Om man kollar på chatten så är det mycket stor frekvens av kvinnor som kommer med frågor.
Hur stor sannolikhet är det att det är fruar eller sambos till yrkesfiskare?
Hur vanligt är det med kvinnor på fiskechatt i vanliga fall?
(Välkomnar givetvis kvinnor ex.vis här)
Tycker mig även se aktiva hyfsat nya nick i just denna tråd.
(Välkomna ni oxå)
Turbåtsfiskaren är väl en sorts yrkesfiskare han oxå?
Lämna en kommentar:
-
Man kanske skulle be SVT Uppdrag granskning kolla SVT uppdrag granskning om var & hur de får sina tips om repotage samt hur de får betalt för det?
De kanske var tvugna att åka till nån varm ö nånstans eller nån bordell i bryssel för att få reda på att det är så illa med fisket.
Fast då får man väl bjuda på lite torskfileér för att de ska nappa kanske?
Lämna en kommentar:
-
Anders: De allra flesta kan väl ändå inte tro att det är sportfiskarnas fel att torskens situation ser ut som den gör. Har skrivits oöndligt mycket om yrkesfiskets påverkan på torsken, någonting som "allmänheten" borde snappat upp lite av iaf.
Lämna en kommentar:
Foton
Collapse
-
av megabuzzVäcker liv i tråden. Där jag fiskade i våras så lekte gäddorna från början av mars hela vägen in i juni...1 Foto
-
Kanal: Ljugarbänken
2025-09-15, 16:18 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av mikee, 2005-05-17, 22:24
|
11 svar
13 263 visningar