Ursprungligen postat av oringen
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Uppdrag Granskning!
Collapse
X
-
Jag tycker ifl att vi ska ha fredningstider, kan man ha fredningstider för mal i Polen ( för övrigt väldigt bra )som inte är ens är i närheten till utrotning kan man ha på torsk som nästan dött ut.
Jan - Mars
Augusti - oktober
Dem leker i jan - mars
och man kan väll pausa fiske från augusti till oktober så kan havsfiskarna få börja fiska igen i November.sigpic
Kommentera
-
Det stod på FJ att Fiskeriverket & EU ska dela ut 500 miljoner till småskaligt yrkesfiske.
Är det nåt de kommit på efter UG och den stackars yrkesfiskaren som bara fick 50 kg rensad torsk måntro?
Hörde något på ring P1 igår, om en verksamhet inte bär sig, så får de väl göra det ideellt eller lägga ner? I min värld så får jag syssla med fiske på egen bekostnad och finansiera den med annat arbete så varför ska man gynna verksamheter med bidrag?Ola
Kommentera
-
Helt rätt där Ola.. Word!Ursprungligen postat av Ola Visa inläggDet stod på FJ att Fiskeriverket & EU ska dela ut 500 miljoner till småskaligt yrkesfiske.
Är det nåt de kommit på efter UG och den stackars yrkesfiskaren som bara fick 50 kg rensad torsk måntro?
Hörde något på ring P1 igår, om en verksamhet inte bär sig, så får de väl göra det ideellt eller lägga ner? I min värld så får jag syssla med fiske på egen bekostnad och finansiera den med annat arbete så varför ska man gynna verksamheter med bidrag?
Kommentera
-
Enda anledningen att ge bidrag till någon form av näring, är om näringen behövs för samhället och den som idkar inte har råd att hålla sysselsättningen igång.Ursprungligen postat av Ola Visa inläggDet stod på FJ att Fiskeriverket & EU ska dela ut 500 miljoner till småskaligt yrkesfiske.
Hörde något på ring P1 igår, om en verksamhet inte bär sig, så får de väl göra det ideellt eller lägga ner? I min värld så får jag syssla med fiske på egen bekostnad och finansiera den med annat arbete så varför ska man gynna verksamheter med bidrag?
Mao. om vi konsumenter fortsätter köpa fisk kommer pengar att ges till de som fiskar upp dom för att de säger sig inte ha råd att fortsätta.
Skulle tippa på att det är så enkelt.
Kommentera
-
OT:Ursprungligen postat av Sg Visa inläggEnda anledningen att ge bidrag till någon form av näring, är om näringen behövs för samhället och den som idkar inte har råd att hålla sysselsättningen igång.
Mao. om vi konsumenter fortsätter köpa fisk kommer pengar att ges till de som fiskar upp dom för att de säger sig inte ha råd att fortsätta.
Skulle tippa på att det är så enkelt.
Instämmer. Skulle hellre se de pengarna gå till sjukvård, och om ca 30-40 år så vill jag att pengarna går till äldrevård.
Kan inte yrkesfiskarna skola om sig till kirurger, de är ju ganska duktiga på att hantera en kniv. Ett kejsarsnitt är nog inga prblem för en yrkesfiskare.Ola
Kommentera
-
En dum fråga vad är Bulfiske ?
Dum fråga 2:
Skulle inte vår kära regering börja en sattsning för att avveckal fiskeindustrin ? Eller är det bara nåt jag drömt. Yrkesfiskarna som vill lägga ner får väl bidrag för att skrota sina båtar ? Ger mig inte för långt ner i frågan (Hehe har skrivkramp från anna tråd)
Åhh ja, Åhh ja det går allt an att ta för sig två gånger !
Wallins Fiske Team Stugun

Stuguns Pike Fishing Center

Kommentera
-
din fråga är nog inte så dum jag tror inte själv att jag vet vad bulefiske betyder efter att ha tittat på ug
men om jag får beskriva vad jag fått lära mig så är det så här
med bulefiske menas det att man med båt utrustad med ekolod letar efter fisk
då man ser fisk på lodet så stannar man båten och fiskar
den vanligaste fiskarten som bulefiskas är torsk,
den står ofta på botten i mer eller mindre kompakta stimm så att det på ekolodet ser ut som en bula på botten därav namnet bulefiske
Kommentera
-
Jaha ! ( vart inge klokare sorry) Samma som vi gör när vi letar gädda med andra ord. Vi åker runt tills vi ser en bula = STOR GÄDDA sen provar vi fånga den med hela drag lådan och åker hem och får skäll sen. ( För man var borta för länge och för ofta )Ursprungligen postat av snickarn Visa inläggdin fråga är nog inte så dum jag tror inte själv att jag vet vad bulefiske betyder efter att ha tittat på ug
men om jag får beskriva vad jag fått lära mig så är det så här
med bulefiske menas det att man med båt utrustad med ekolod letar efter fisk
då man ser fisk på lodet så stannar man båten och fiskar
den vanligaste fiskarten som bulefiskas är torsk,
den står ofta på botten i mer eller mindre kompakta stimm så att det på ekolodet ser ut som en bula på botten därav namnet bulefiske
Skämt och sido jag måste ta och förkovra mig i ämnet men tack ändå !
Få se hur mkt jag får på käften efter detta inlägg då !!!Åhh ja, Åhh ja det går allt an att ta för sig två gånger !
Wallins Fiske Team Stugun

Stuguns Pike Fishing Center

Kommentera
Foton
Collapse
-
av vaarius275Hej vänner!
Jag har blivit väldigt sugen på att testa på att fiska med en original ”The...1 Foto-
Kanal: Ljugarbänken
2026-08-16, 19:03 -
-
av vaarius275Hej vänner!
Jag har blivit väldigt sugen på att testa på att fiska med en original ”The...1 Foto-
2026-08-16, 19:03 -
-
av megabuzzVäcker liv i tråden. Där jag fiskade i våras så lekte gäddorna från början av mars hela vägen in i juni...1 Foto
-
2025-09-15, 16:18 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av mikee, 2005-05-17, 22:24
|
11 svar
13 525 visningar