Gratis fiske i Rudan - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gratis fiske i Rudan

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

hörde att rudan kanske ska bli chatch and release, är det sant?

Kommentera

Det är redan tillåtet att köra catch and release i rudan, så länge man behandlar fisken försiktigt och krokar av den i vattnet. Bestämdes i våras.

Snart kommer det 4-5 kgs bågar till Rudan. Förhoppnings viss även ännu större. En hel isättning med bara stora =)

Detta är något som klubben kommer fortsätta sattsa på så länge man kan få bra kvalitet på dessa bjässar. Så förhoppningsviss blir det en hel del överaskningar på kroken framöver

Kommentera

Jag tänkte bara påminna om att det är nu på lördag.

Jag kom att tänka på en annan sak. Eftersom man bara får behålla en fisk så bör man kanske ha en strategi, det är ju dumt att behålla en liten fisk när man vet att det finns riktigt stora fiskar i sjön.

Nu är frågan var ska man lägga denna gränns i kg på den fisk man skall behålla? Jag vet att det kommer sättas i en isättning på 100 kg med snittvikt med ungefär 4 kg, förutom en isättning med lite mer normalstor fisk.

Skulle också vara roligt att höra vilka som tänkte komma ner på denna dag här ifrån fiskesnack.

Kommentera

Hej niklar

finns det Gös i rudan? eller är det bara Gädda som är rovfisk i rudan?

gratis fiske mellan 10-14

Kommentera

Ingen gös i Rudan. Vill du fiska gös runt haninge-trakten får du testa sjöarna drevviken, orlången eller magelungen som alla är bra gössjöar. Kanske finns det en del gös i flaten också, men har endast fått en gös i denna sjö av misstag. Annars är vissa platser i skärrgården bra, samt mälaren (men den ligger ju inte direkt nära haninge)

Angående rovfisk så käkar både borre, båge, bäckrödingar och öringar en hel del småfisk. Gäddor finns, men inga stora mängder och tveksamt om det finns nå monster.

Kommentera

Jag tar den största!

Jomen Niklar, snackade precis med Vilstena-peter och jajamen åtminstone en sjukilos skulle med lasten :-) räknar med den och en på sex pannor så är jag hemma - Bågekung i sthlm resten av året...
              Vikken fluga som sitter på tafsen? paddla nära min ring om du vågar...

Kommentera

Jonas: Nu ska du inte bli för kaxig. Du vet hur det slutar. Jag får alla stora, fina och starka och du får max en liten, fenskaddad och gäddtuggad regnbåge. Hmm, men det gäller nog mig också. Nu slutar jag innan jag låter för kaxig.

Kommentera

Det blir förutom fisketävlingen en prick-kastningstävling. Tyvär kommer jag själv inte få fiska. =( Nån kom på den bra iden att jag skulle binda flugor, samt vara tävlingledare.

Det ska tydligen bli sol och 25 grader varmt. Så vi har i alla fall tur med vädret. Får dock se vad fiskarna tycker om det.

Kommentera

Nu är det klart med priserna till tävlingen. Både Beoutdoor och Stockholms flugfiskecenter har varit väldigt givmilda. Som första pris i fisketävlingen kommer det finnas ett komplett flugfiskeset (spö, lina, rulle o backing) som ligger på ett butikspris omkring 3000 kr. Så nu vet ni lite mer vad som står på spel förutom äran av att bli Stockholms bästa regnbågsfiskare.

Jag vill samtidigt passa på att tacka båda sponsorerna för mycket fina priser. Tack!

Kommentera

Det kommer finnas två flytringar för utlåning på lördag. Man får låna dessa gratis, men det kan vara bra om man tar med egna vadare. Kommer visserliggen finnas begränsat storleksutbud på vadare på plats, ett par i stl 43 med andra ord.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av A.Ringh, 2009-07-19, 12:16
                      22 svar
                      3 432 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Nextline  
                      Startad av geson, 2010-08-05, 15:29