Slutrapport: Helgens jubileium och fisketävling lockade ungefär femtio glada fiskare. Med 25 graders värme,strålande solsken och lite vind blev fisket till en behaglig syselsättning. Dock var fiskarna inte lika glada över vädret och de var inte så pigga över att bita på diverse drag och flugor. Det landades ändå en del fisk under denna dag, men de flesta fick simma tillbaka. En av dem som behöll en fisk var Jimmy Nyström och det är han nog glad över i efterhand. Denna fisk blev nämligen den största invägda under denna dag och Jimmy blev ägare till ett nytt flugfiskeset. (butikspris: ca. 3000 kr, sponsrad av Beoutdoor). Vinnarfisken vägde 1320 g och slog tvåan med 20 g. Även tvåan och trean fick pris. (sponsrade av Stockholms flugfiskecenter).
Alltså lyste jättarna med sin frånvaro i solgasset. Men jag kan passa på att nämna att det kom upp en riktig fining på över 4 kg, tror det var 4,7 kg, dagen innan. Så det finns en hel del fisk kvar i sjön och även en hel del stora. Dock får man nog sattsa på kvällsfisket om man ska ha bra fiske.
Tack för mig
Alltså lyste jättarna med sin frånvaro i solgasset. Men jag kan passa på att nämna att det kom upp en riktig fining på över 4 kg, tror det var 4,7 kg, dagen innan. Så det finns en hel del fisk kvar i sjön och även en hel del stora. Dock får man nog sattsa på kvällsfisket om man ska ha bra fiske.
Tack för mig
Kommentera