Skarv sväljer gädda! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Skarv sväljer gädda!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av JJrevet Visa inlägg
    Har ni sett en ö infesterad av Skarv eller? Ser ut som en skräckfilm helt ärligt och dom låter och tjuttrar så in i helvete. Jag personligen tycker att dom ska skjutas av. En ö ska fan inte se ut sådär i alla fall är inte normalt, och det måste ta rätt lång tid tills ön återupphämtar sig igen. Det är bara min mening, men om ni stödjer mig så häng med ut på lite fågeljakt

Jag var och tittade på en sån ö i lördags. (Inte denna ö, för detta är inte mina bilder)
    Senast ändrad av Jari F1; 2009-05-25, 04:11.

Kommentera

Ursprungligen postat av nattfiskarn Visa inlägg
      nee:-) ja e inte van:-P
      hehe du får ta jägarexamen och skaffa vapen så är det bara att skjuta så många skarvar du vill
      [FONT="Lucida Console"]Fishermanblood flows in my veins![/FONT]

Kommentera

Nu finns det till och med skarv i Malmös kanaler, mitt i stan.

Vi borde göra som jänkarna, kanadensarna och Australiensarna: Alla djur som inte ursprungligen hör hemma i det ursprungliga ekosystemet innefattas inte i något som helst skydd eller lagar och är därför fria att jagas eller fångas.

Kommentera

I Sverige har vi jakt året runt på flera fågelarter och däggdjur som ej hör till ursprunglig fauna och icke är önskvärda pga deras potentiella påverkan på vårt ekosystem. Ex nilgås, amerikansk kopparand, tvättbjörn och mårdhund.

Skarven är ursprunglig i Sverige. Att vissa fågelarter varierar kraftigt kan ha många olika orsaker och det är inte bara skarven som ökat. Under senare år har ex gäss och tranor ökat.

Kommentera

Ursprungligen postat av Wachtel Visa inlägg
            I Sverige har vi jakt året runt på flera fågelarter och däggdjur som ej hör till ursprunglig fauna och icke är önskvärda pga deras potentiella påverkan på vårt ekosystem. Ex nilgås, amerikansk kopparand, tvättbjörn och mårdhund.

Skarven är ursprunglig i Sverige. Att vissa fågelarter varierar kraftigt kan ha många olika orsaker och det är inte bara skarven som ökat. Under senare år har ex gäss och tranor ökat.
            Klipper in från en referens i en post tidigare här:
            Sanning: Skarven planterades in från Danmark av Bengt Berg på Bokenäs Gods, söder om Kalmar. Fågeln har sedan spridit sig norrut. 1942 placerade far och son skarväggen i befintliga hägerbon på Svartö* i Kalmarsund. Sonen Jens Berg tog hand om skarvungarna i sitt hägn. Det blev starten på nykoloniseringen av Mellanskarven på ostkusten. Idag har Sverige 25 procent av Europas häckande skarvar (Fiskeriverket 2005).

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av mikee, 2005-05-17, 22:24
            11 svar
            13 550 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg jimmy85
            av jimmy85