Är ute och kikar på mina hjullager på mitt co-släpet upptagningsvagn. Har haft kärran i ca 5 år och aldrig bytt. Har kikat på ena sidan och hjullagren ser ok ut. Inga direkt missljud eller rostangrepp. Tyst som musen är de förståss inte, men de ser bra ut. Nu är jag inte alls hemma på området så jag undrar lite vad man bör kika på vad gäller hållbarheten på hjullagren?
Om jag nu ska köpa nya så har jag bara funnit hjulagerbeteckningen på den ena och det är 30205. (verkar vara standardiserade beteckningar). I dessa finanskriser hade jag hoppats på hjullager från Biltema men finner ingen som matchar. De har förvisso en som heter SKF-nr 32005 (undrar om det ev kan vara felstavat och vara den jag söker?)
SKF-nr 30203
SKF-nr 30204
SKF-nr 32005
SKF-nr 32006
SKF-nr 32007
Om jag nu ska köpa nya så har jag bara funnit hjulagerbeteckningen på den ena och det är 30205. (verkar vara standardiserade beteckningar). I dessa finanskriser hade jag hoppats på hjullager från Biltema men finner ingen som matchar. De har förvisso en som heter SKF-nr 32005 (undrar om det ev kan vara felstavat och vara den jag söker?)
SKF-nr 30203
SKF-nr 30204
SKF-nr 32005
SKF-nr 32006
SKF-nr 32007

Kommentera