Ursprungligen postat av UT
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Bästa flätade linan
Collapse
X
-
Testa tufline xp så blir du inte besviken styrka hållbarhet prisnivåUrsprungligen postat av UT Visa inläggPower Pro. Jag har länge letat efter den ultimata linan utan att finna något som i längden slår PP.
Jag har testat PP i alla dimensioner från 0.13 upp till 0,36, och den har testats i riktiga fiskesammanhang mot det mesta annat som finns. Faktum är att rätt ofta stöter jag på linor som kan mäta sig med den, i alla fall i början, men besvikelserna är betydligt fler och tidsaspekten verkar alla förståsigpåare ha glömt.
Det är bra att ni köper nya fina oprövade linor så slipper jag stå där och testa själv.

körde själv med pp innnan
Kommentera
-
oxå kört PP men tycker inte den håller måttet... inte om man kör både sött och salt (nordnorge) så därför har jag bytt till cortland 50lb på jerk och 35lb på havsfisket och har faan inte haft ett lin brott! helt sjukt grym lina! fireline kan du ha att tända elden med =)En dålig fiske dag är fortfarande bättre än en bra arbets dag!
Kommentera
-
Tufline xp är helt OK i grövre dimensioner, men den håller inte måttet från 20lbs och neråt.Ursprungligen postat av jerkbait-fiske Visa inläggTesta tufline xp så blir du inte besviken styrka hållbarhet prisnivå
körde själv med pp innnan
Kommentera
-
Säger bara Strike Wire från CWCAB.com! Tveklöst bästa linan på marknaden! Finns från 0,08mm!! TESTA den, du kommer INTE bli besviken!!/Team Perax, Jon Persson
http://teamperax.blogspot.com/
Kommentera
-
Har du verkligen testat alla på den svenska marknaden förekommande linorna? Om inte, hur kan du då påstå att just en lina skulle vara bäst?Ursprungligen postat av Starjonken Visa inläggSäger bara Strike Wire från CWCAB.com! Tveklöst bästa linan på marknaden! Finns från 0,08mm!! TESTA den, du kommer INTE bli besviken!!
Själv svor jag vid PP ända tills jag fick möjlighet att prova Cortland. Först Spectron och sedan Masterbraid.Än så länge ligger de i topp på min lista, iaf vid tungspinn.
Har StrikeWire 0,17 på en haspel och den känns bra än så länge.
//StefanDu kommer komma ihåg mig för alla gator bär mitt namn.
´til things are brighter, I´m the man in black
Kommentera
-
Jag kör med 0,41 TufLine XP på jerk och tungspinn-rullen och är kanonnöjd. Polarna kör med Power Pro och Strike Wire men jag tycker TufLine är minst lika bra men kostar mindre!
Nä det där med lina verkar vara en smaksak och alla tycker olika, så prova själv och skaffa dig en egen uppfattning!
Pontus
[FONT=Impact]Blogg[/FONT]
[FONT=Impact]Filmer[/FONT]
[FONT=Georgia][FONT=Impact]Kepsen på, fisk vi få![/FONT][/FONT]
Kommentera
Foton
Collapse
-
av megabuzzVäcker liv i tråden. Där jag fiskade i våras så lekte gäddorna från början av mars hela vägen in i juni...1 Foto
-
Kanal: Ljugarbänken
2025-09-15, 16:18 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av mikee, 2005-05-17, 22:24
|
11 svar
13 039 visningar