Minken: Jag kan säga att jag lägger oändligt mycket mer tid på att fiska i andra vatten, går inte ens att jämföra! Men vissa vatten är så bra att det kan räcka med en helg för att hela året ska vara räddat. Tittar man lite på datumen när fisk är fångad så tror jag inte att de som har fisk på listan fiskar så lite. Tror nog att de t o m fiskar mer än mig (de som känner mig tror inte att det går...) Och då kan man fråga sig var fiskar de då? För fiskar gör de det kan jag lova!
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Silver säger??
Collapse
X
-
Sen får man inte stirra sig blind på alla toppfiskar som kommer upp, man måste ju ha lite egna mål med fisket. T ex att man ska ta en abborre över 1 kg (om man inte fått någon) och därefter höja den personliga gränsen efterhand. Så gör jag i alla fall och eftersom jag har hållit på i många år så blir det svårare och svårare.Ja vad fan, man måste ju fiska!
Kommentera
-
klart dem som har fisk på listan lägger ner ett otroligt jobb på sina fiskar inget snack om saken! är nog inte många som lägger så mycket tid på fiske som dem som ligger i toppen på av listorna.fast nu hajar jag inte vart du vill komma bigfish?UFF
krångla inte till det.
StarBaitsHunters
minken.bloggsida.se/
Kommentera
-
Vart jag vill komma är ju att de inte bara fiskas i några få vatten. Om man kollar lite på datumen så brukar det vara så att någon haft bra fiske en helg eller så då och då, vad gör han/hon resten av tiden på året? Jag tror att de fiskar och söker nya vatten. Vad tror du?Ja vad fan, man måste ju fiska!
Kommentera
-
själv tycker jag en specimen inte behöver vara en jätte utan man får som sagt ta i beaktning vart den är fångad oxå..en färna i mitt hemvatten på 2kg är en riktig specimen medans den kanske i svartån är en fjärt i havet..Senast ändrad av minken; 2003-11-03, 12:25.UFF
krångla inte till det.
StarBaitsHunters
minken.bloggsida.se/
Kommentera
-
bigfish->det jag vill ha sagt är att ofta kommer dessa stora fiskar från ett och samma vatten inte att folk bara fiskar där men deras poäng fiskar ofta är tagna där..och påstår inte heller att det är bara att åka och hämta storreg men att chansen finns iaf..UFF
krångla inte till det.
StarBaitsHunters
minken.bloggsida.se/
Kommentera
-
abc123
Ja stören är en fantastisk fisk... Visste att dom kunde bli stora men inte att dom var så hämdlystna? Hoppas alla fiskesnackare tar lärdom och inte ger sig in i handgemäng med sådana fiskar...Originally posted by Push-Up
Silver, gott talat....
Jo, du, jag lider med dig. Hade liknande skada som du i somras, gips i 7 veckor, 3st 8meter långa störar som slog av mina fotknölar. Krya gärnet....
Kommentera
-
Fördelen med ett fiskesnack lag som jag ser det är ju att medlemmarna är utspridda i landet. Det skulle inte behöva kosta så mycket restid/pengar att täcka flera bra vatten. Skulle man sedan vilja resa och fiska i andra vatten kan man ju bo hos varandra tex. Meningen är ju att knyta kontakter och skaffa kamrater med samma intresse.
Om ett fiskesnack lag skulle klara att ro hem titeln är väl tveksamt, iaf de första åren eftersom medlemmarna som jag förstått det (jag kan ha fel) är ganska unga. Däremot tror jag att ett fiskesnack team inte skulle behöva bli sist.
Det finns både för och emot ett fiskesnack lag. Emot argumenten verkar egentligen mest handla om att det är bortkastade pengar. Om pengarna är bortkastade eller inte är väl upp till var och en att avgöra. Mitt förslag är att någon tar på sig att vara "kapten" på skutan, samlar in intresseanmälningar, räknar ut vad var och en behöver betala, sedan får de intresserade avgöra huruvida det är bortkastade pengar eller ej.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av megabuzzVäcker liv i tråden. Där jag fiskade i våras så lekte gäddorna från början av mars hela vägen in i juni...1 Foto
-
Kanal: Ljugarbänken
2025-09-15, 16:18 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
|
13 svar
3 157 visningar