portabla spöhållare.... - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

portabla spöhållare....

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• portabla spöhållare....

Är ute efter portabla spöhållare som är stabila och inte vrider sönder sig vid hugg.
    Hyr ofta båtar och det blir nog inte särskilt populärt om man börjar borra i dom.
    Några förslag..

Halloj ! Lite beroende på om du ror eller har med motor till hyrbåten. Till hyrbåt med motor så har jag gjort en egen variant av Clas Ohlsons spöhållare som passar i årtullarna. Tog ett 25mm rör, 4st rörklämmor i rätt storlek, 2st bitar 12mm rostfri stång.
    Svetsade på en bit av 12 mm stången på en halva från rörklämman, borrade hål i den andra halvan och satte en stoppskruv där. Rörets längd blev 170cm och passar till ganska många båtar i och med att man enkelt justerar bredden genom att flytta "pinnen". Rörklämmorna hålls ihop med M6 bultar (så verktyg får man ta med sig). Sen köpte jag ett 3 pack av Wigglers Danica kopior och monterade på röret. Blev en enkel och funktionsduglig konstruktion för enklare insjötrolling. Det finns årtullar med ca 18 mm mått. För att vara på den säkra sidan tar jag med en bit (trädgårdsslang) som jag kan trä utanpå 12 mm stången om det skulle behövas. Blir då ca 18 mm, men ändå stabilt. Låter rörigt när man ska förklara. Kan ordna bild om någon är intresserad ?
    Senast ändrad av Drisse; 2009-03-05, 03:36.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
    Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
    14 svar
    3 139 visningar
    0 gillar
    Senaste inlägg uditsen
    av uditsen