Ursprungligen postat av stor_stenen
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
nya gäddregler?
Collapse
X
-
problemet är väl det stora antalet fiskare som saknar sunt förnuft. ditt eget uttalande får mig att tro att du tillhör den skaran. för övrigt tror inte fiskeriverket att de kan bestämma; de bestämmer.Senast ändrad av tuben; 2009-03-10, 08:51.
-
snart får väl inte en liten grabb på 10år meta abborre från en brygga ostört för nån jävel som säger att han gör ont. nä dom jävlarna som gör ont drar upp tonvis me fisk och tjänar massa jävla pengar på deUrsprungligen postat av tuben Visa inläggproblemet är väl det stora antalet fiskar som saknar sunt förnuft. ditt eget uttalande får mig att tro att du tillhör den skaran. för övrigt tror inte fiskeriverket att de kan bestämma; de bestämmer.
sedan kan jag inte tro att de finns så mycke folk som bara drar hem fisk för att kasta bort den, finns rötägg överallt men de är inge hot
Kommentera
-
Tycker nog vi har ganska stor frihet iallafall här i sverige med fritt fiske i Östersjön och de stora sjöarna. Givetvis kan man väl tycka att sunt förnuft borde räcka, men det är väl inget konstigt med en fångstbegränsning samt mini och maxmått?Ursprungligen postat av stor_stenen Visa inlägghelt jävla sjukt ska dom ta all frihet från fiskarna nu då. borde istället uppmuntra fiskare att använda sunt förnuft
jävla idioter som tror dom kan bestämma
Kommentera
-
nu drar ju inte metande smågrabbar så ofta gäddor över 75 centimeter... varför gnäller du på ett utmärkt utformat förslag? om det genomförs och efterlevs är det det bästa som hänt svenskt gäddfiske. ever!Ursprungligen postat av stor_stenen Visa inläggsnart får väl inte en liten grabb på 10år meta abborre från en brygga ostört för nån jävel som säger att han gör ont. nä dom jävlarna som gör ont drar upp tonvis me fisk och tjänar massa jävla pengar på de
sedan kan jag inte tro att de finns så mycke folk som bara drar hem fisk för att kasta bort den, finns rötägg överallt men de är inge hot
Kommentera
-
OK, fan va flummigt det börjar bli i media. Ett inslag på SVT som rullar om och om igen på morgonen som inte har saklig grund.Ursprungligen postat av tuben Visa inläggartikeln i DN är betydligt mer omfattande, men jag har tyvärr inte hittat den publicerad på nätet...
De toppade det hela med att spela en Tomas Ledin låt "du kan lita på mig(ja e inte bankdirektör)" innan ett inslag om Swedbank. Penibelt, vilka Jävla lirare
.
/oscar______________________________________________
2010 är det fluga som gäller
Kommentera
-
Det här är ett helt suveränt förslag! Åtminstone som en början, det tokiga är som vanligt att yrkesfiskare inte verkar omfattas av förslaget vilket förstås är befängt. Men det kan kanske ha effekt på de omtalade "frysfiskarna" som enligt uppgift tar hem mängder med gäddor när de är vid Smålandskusten på semester.
Kommentera
-
"Allemansfisk"? Och varför ska du ha ihjäl en gädda på 20 cm? Det är ju uppenbarligen på grund av såna som dig som det krävs hårdare regler.Ursprungligen postat av stor_stenen Visa inläggjamen just det att de är en regel så kränker det på min frihet tycker jag, även om jag inte vill dräpa en gädda på 20cm så ska jag få göra det om jag vill. herregud gäddan är en allemansfisk och jag hoppas den förblir det
Kommentera
Foton
Collapse
-
av megabuzzVäcker liv i tråden. Där jag fiskade i våras så lekte gäddorna från början av mars hela vägen in i juni...1 Foto
-
Kanal: Ljugarbänken
2025-09-15, 16:18 -
-
av FunkenHar ett antal Karikko wobblers som skeden har gått av på typ vid bottennapp! Finns det nya att köpa?...1 Foto
-
2025-03-22, 17:54 -
-
av erla34Hej! Jag vill ha hjälp att identifiera några finska laxwobbler. De fyra wobblerna är märkta med JM på...2 Foton
-
2025-03-23, 20:34 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
|
14 svar
3 140 visningar