Vilket spö? Hjälp! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vilket spö? Hjälp!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Vilket spö? Hjälp!

Tänkte införskaffa ett enkelt billigt trollingspö (kommer trolla efter gös/gädda) och undrar vilket utav dessa som ni skulle rekommendera...

1. http://regalmarin.shopsystem.nu/prod...ct=5092&page=1

2. http://www.snajk.se/new/start3alt_detail.asp?id=387

Har redan ett spö som fungerar utmärkt till trolling, men jag vill kunna ha åtminstonde två spön ute samtidigt.

Sen så tänkte jag mig en ganska enkel och billig haspelrulle till det, inget rent plastskit men något enkelt med bra broms... Någon som har ett bra tips? Någon Abu Cardinal?

Tack i förhand =)
    --AXL, DUFF, SLASH, STEVEN, IZZY-- IN MEMORY OF GUNS N' ROSES!

Ring till Jaktia i Örebro och kolla om de vill skicka ett BFT Predator Trolling Heavy. De säljer ut de spöna till halva priset just nu. Ruggigt fina spön!

Kommentera

Haspel är inte det bästa man kan ha till trolling. Bättre med en billig multirulle, man behöver inte kunna kasta med den. det är bara att släppa ut tillräcklig linmängd. En haspel blir för tungvevad med en skaplig wobbler på släp.

Kommentera

Till Henrik Nordberg: Ringa behöver jag ju knappast göra, bor i Örebro Men tack så mycket för tipset =)
        Var ligger priset på BFT Predator Trolling Heavy nu då?

Till KG?: Har tyvärr redan bestämt mig för haspelrulle.. jag får mer känsla med haspel samt att jag har testat trollat med det förut utan problem =) Men tack för tipset ändå, alla tips är välkomna.

Någon som vet vilket jag borde välja av de två jag har länkat till?
        Senast ändrad av AxlRose; 2009-03-21, 01:23.
        --AXL, DUFF, SLASH, STEVEN, IZZY-- IN MEMORY OF GUNS N' ROSES!

Kommentera

Salmonízer. men köp ett av varje annars. va ju inga monsterpengar direkt..

Kommentera

jag skulle inte køpa någon av dem lægg ut lite mer pengar på spøn det tjænar du på i længden och så blir det bættre kænnsla och en bra rulle ær utan tvekan shimano twinpower i 1000 storlek och då ær den perfekt till spinnfiske, den kostar ganska mycket men det ær den værd køp en shimano. jag ær i norge nu det ær dærfør jag har konstiga æ ø
            Senast ändrad av twinpower_feskarn; 2009-03-21, 16:01.
            [FONT="Lucida Console"]Fishermanblood flows in my veins![/FONT]

Kommentera

knappast bra med en rulle i 1000 storlek ??? typ 4000 passar bättre till trolling efter gädda och gös.
              1000 är ju nästan en UL rulle.

Kommentera

Ursprungligen postat av AxlRose Visa inlägg
                Tänkte införskaffa ett enkelt billigt trollingspö (kommer trolla efter gös/gädda) och undrar vilket utav dessa som ni skulle rekommendera...

Har redan ett spö som fungerar utmärkt till trolling, men jag vill kunna ha åtminstonde två spön ute samtidigt.

Sen så tänkte jag mig en ganska enkel och billig haspelrulle till det, inget rent plastskit men något enkelt med bra broms... Någon som har ett bra tips? Någon Abu Cardinal?

Tack i förhand =)
                Hej Axel; Gå in till Sporting i Örebro och snacka med dansken, Stephan Nielsen. Be honom välja ut två bra multirullar plus två 8-9 fots kraftiga trollingspön åt dig. Stephan är duktig på det här fisket. Hälsa gärna från "bästefar" i Bålsta. Då blir han medgörlig!
                Även om du kastar bättre med haspelutrustning är den i jämförelse med vanlig spinnutrustning med multirulle ganska knepig vid trolling.
                Go for the Big Ones!
                Old Firehand
                www.trumman.com - där dina pengar räcker längst!
                Senast ändrad av Old Firehand; 2009-03-21, 20:01.

Kommentera

Ursprungligen postat av AxlRose Visa inlägg

Tack i förhand =)
                  Inget av dessa spön är byggda för haspel. Absolut inte i st 1000. Köp komp trolling set istället. Skulle rekomendera magda 20 med hard core II spö för 749:- st om du köper 2 hos olsons om du söker billiga set. Går säkert att få ner lite särskilt om du köper fler set. Om du dessutom vill ut på östersjön/öresund nån gång bör du väja magda 30.

ps är alltid så att du får vad du betalar för.ds.

Kommentera

Till gös trolling/dragrodd när jag bara gör det med ett spö per man så kör jag mitt favorit allrundspö biltema grafit för 299:- och en cardinal 302 med 0,15 pp. Det bästa och prisvärdaste allrundset jag haft. Nackdelen är att man inte kan köra för stora/djupgående vobbler och att ryggraden är begränsad om det kliver på nåt stort. Men om jag ska ut och jigga abborre på dagen och trolla gös på vägen hem så har jag inga svårigheter att välja spö i förrådet. På denna kombo har jag tagit abborre, gös, gädda, sik, brax, sutare, färna, mört och löja i ordning efter antal och när jag framåt våren skall ner till västkusten för att hälsa på brorsan så är det detta jag tänker ta med mig för att lura en havsöring. Har haft mitt livs gädda längs med båtkanten på denna kombo. Dock har jag en hetsig sambo som i panik försökte ösa upp gäddan i en håv byggd för abborre fiske. Inget lyckat resultat.

ps Har du katt bör du investera i ett par tre åt gånge då jag fått två avbitna strax under toppöglan av mina katter. Det tredje låter dom dock vara av någon konstig anledning.ds

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av mikee, 2005-05-17, 22:24
                    11 svar
                    13 581 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg jimmy85
                    av jimmy85