Bättre fiske när det regnar? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bättre fiske när det regnar?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Henke E
    replied
    Ytvattnet ligger runt 24 plusgrader nu och nu kommer det en del regn tror fisket kan bli riktigt bra framöver kan nog bli mer fart på fisken.

    Lämna en kommentar:


  • skogstrollet
    replied
    Har väl inte kört så många pass i regn men dom gånger vi gjort de så har vi haft otroligt dåligt fiske.
    Antar att de är olika på olika plattser, men det logiska är väl att de bör bli lite mer fart i dom med regn
    som kyler ner ytan lite samt ger dom lite "skydd", på den varma årstiden då.

    Lämna en kommentar:


  • larante
    replied
    Jag upplever att regnskurar ofta förbättrar fisket, främst efter abborre. Både under själva skuren och efter, sen tycker jag även att det är skönare att fiska i regn så jag klagar inte

    Lämna en kommentar:


  • Nilsson
    replied
    Mycket beroende på årstid tycker ja själv, angående gäddfiske så tycker jag det kan va bra fiske under sommarn då det regnar och blåser så vattnet syresätts och rörs om och inte ligger som i en gryta.

    Haft bra fiske tidigt på våren i låg vattentemp med regn och hagel som får gäddan att börja jaga istället för att enbart fokusera sig på lek.

    Vind är för mig väldigt viktigt vid gäddfiske, speciellt i klara miljöer, där vattnet grumlas upp lite och gäddan blir inte lika skygg. Med hjälp av vinden kan man dessutom hitta enormt heta fläckar där vinden legat på ett tag och samlat upp betesfisk.

    Lämna en kommentar:


  • DrillarN
    replied
    Jag var ute igår i Trosa skärrgård och fiskade efter gädda. Det regnade som in i och då nappade det bäst på hela dagen också.
    Bl.a en fin gädda på 6,5 kg!

    Lämna en kommentar:


  • Totte
    replied
    Ursprungligen postat av Toni D Visa inlägg
    måste säga att vi har haft våra allra bästa fiskedagar när det varit halvklart och nästan vindstilla.
    Fiskar gädda i mälaren jag med. Jag tycker det är som galet under ytan då det varit soligt och vindstilla ett par dagar för att sen blåsa på så att det är svårt att stå i båten. Jag jerkar bara, men det är min upplevelse.

    Var ute igår i konstant regn i typ 8 timmar. Det högg väl 2 gånger i timmen, men absolut inte lika mycket som efter ett högtryck.

    Lämna en kommentar:


  • EsoxToni
    replied
    Så länge vädret är den samma en längre tid så är fisket bra oavsett väder, måste säga att vi har haft våra allra bästa fiskedagar när det varit halvklart och nästan vindstilla.
    Just här i Eskilstuna och området runt om iallafall.
    Jag har förutom vid ett par tillfällen aldrig haft ett bra fiske när det regnar och blåser, jag tror det antingen bara är en myt eller så är det nåt som gäller vid kustfiske.

    Obs! jag snackar gäddfiske nu.

    Lämna en kommentar:


  • Aborrjägaren
    replied
    Det beror väl självklart på vad man fiskar efter, men både aborre och gädda har funkat bra i detta väder.. Dem trögast dagarna har jag haft vid mulet, kvavt och vindstilla

    Lämna en kommentar:


  • Aborrjägaren
    replied
    Regn

    Regn har jag upplevt som bra.. Inte själva regnet, men pissigt väder, med regn och starka vindar som rätt snabbt slår över till vindstilla och högtryck.. Men högtrycket ska inte bli för varmt.. Bäst fiske har jag haft när lufttemperaturen varit runt 18-20 grader och solen med korta mellanrum försvinner bakom vita moln...

    Lämna en kommentar:


  • Nonick
    Guest replied
    Snackar vi regnskurar så kan det väl sätta igång huggvilligheten, helst med åskfronter.
    Men regnar det i mängder, flera dagar i sträck, så kan du nog lägga ner trollingen, i alla fall på gösen.
    Kanske funkar med V-Jiggning i vissa sjöar.

    Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
66 svar
14 640 visningar
1 gilla
Senaste inlägg .art
av .art
 
Startad av tugge08, 2009-04-06, 17:17
19 svar
5 468 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E
 
Startad av A.Ringh, 2009-07-19, 12:16
22 svar
3 085 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Nextline  
Startad av BigF, 2011-09-30, 16:59
26 svar
8 253 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Kr0nbl0m  
Startad av stahre87, 2014-01-17, 13:06
72 svar
9 739 visningar
0 gillar
Senaste inlägg holden
av holden
 
Arbetar...
X