Ta med sig sina fiskdrag - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ta med sig sina fiskdrag

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ta med sig sina fiskdrag

Jag har nog över 60fiskedrag blandat skedrag,spinnare och wobbler några jerkdrag
    min fiskelåda väger nu ca 4kg medalla fiskedrag och börjar jag tycka om,att fiska igen lika mycket för några årsedan kommer bli flera fiskdrag, men ska man ut blir mycket fiskdrag,att ta medsig tillslut och måste gå lång sträcker för kom till en insjö,så blir ju tungt tillslut;-)
    Hur gör ni,tar med alla era fiskedrag när ni är ute eller väljer ni ut fiskedrag berodde var och vad för fisk ni ska fiska??
    Hur många fiskdrag brukar du ta med dig,när ute och fiskar??

Ja jag har skaffat mig en stooor väska som rymmer massoooor, och sen använder jag ett par av alla dom drag jag har släpat med mig.

Men det ska nog vara så....
    I dont give a fuck who your father is.... don´t walk on the water while i´m fishing.

Min Blogg
    http://www.fiskesnack.com/forum/blog.php?u=7117
    http://www.sportfishinglovers.se/

Kommentera

Jag är nu inne på min andra fiskelåda,då behöve en större fiskelåda, men nu behöver jag igen byta upp mig till en större fisklåda,för den jag har nu börjar bli överfull och några drag till,så har inte plats för flera fiskedrag;-)
      allternativ är att man tar med sig tvåfiskelådor;-)
      eller välja bort några fiskdrag,som man lämnar hemma
      en tanke som fick nyss
      ska fiska regnbåge eller röding,då tar med mig spinnare och skeddrag och lämnar wobblerdragen hemma;-)
      men ska fiska gädda,då kanske tänk vad det är för vatten och ta med sig fiskedragen som passar just dem vatten man ska fiska i. Några tankar jag har själv, För slippa ta med sig så mycket,när man köper flera fiskedrag;-)

Kommentera

Ursprungligen postat av Wolf33 Visa inlägg
        Jag är nu inne på min andra fiskelåda,då behöve en större fiskelåda, men nu behöver jag igen byta upp mig till en större fisklåda,för den jag har nu börjar bli överfull och några drag till,så har inte plats för flera fiskedrag;-)
        allternativ är att man tar med sig tvåfiskelådor;-)
        eller välja bort några fiskdrag,som man lämnar hemma
        en tanke som fick nyss
        ska fiska regnbåge eller röding,då tar med mig spinnare och skeddrag och lämnar wobblerdragen hemma;-)
        men ska fiska gädda,då kanske tänk vad det är för vatten och ta med sig fiskedragen som passar just dem vatten man ska fiska i. Några tankar jag har själv, För slippa ta med sig så mycket,när man köper flera fiskedrag;-)
        Låter som en bra idé.
        För att vidareutveckla din tanke lite så satsa på fler lådor, Så har du en låda för regnbåge, en för gädda, en för abborre osv. Så slipper du flytta över drag mellan de olika lådorna innan du ska fiska.
        Favoritdragen som du använder för olika arter kommer flyttas mellan lådorna men då har du en bra grund i alla fall.

Kommentera

Två val....

Finns väl många arbetslösa! Anställer några som dragbärare.

Alt. sortera själv!!

Kommentera

bra ide
            Ursprungligen postat av ElJohan Visa inlägg
            Låter som en bra idé.
            För att vidareutveckla din tanke lite så satsa på fler lådor, Så har du en låda för regnbåge, en för gädda, en för abborre osv. Så slipper du flytta över drag mellan de olika lådorna innan du ska fiska.
            Favoritdragen som du använder för olika arter kommer flyttas mellan lådorna men då har du en bra grund i alla fall.

Kommentera

Håller med förgående talare. Kattman´s idé är inte helt fel heller!

Kommentera

köp en väska med plastlådor i för då finns det en bärrem som du kan hänga runt halsen eller på axeln. och vänta du tills lådan väger 10kg och om du har elmotor så ska du ha ett batteri också + ekolod och ett batteri till det, och några spön, men jag har en flakmoped det är perfekt när man ska köra till båten
                [FONT="Lucida Console"]Fishermanblood flows in my veins![/FONT]

Kommentera

Ursprungligen postat av Wolf33 Visa inlägg
                  Jag har nog över 60fiskedrag blandat skedrag,spinnare och wobbler några jerkdrag
                  min fiskelåda väger nu ca 4kg medalla fiskedrag och börjar jag tycka om,att fiska igen lika mycket för några årsedan kommer bli flera fiskdrag, men ska man ut blir mycket fiskdrag,att ta medsig tillslut och måste gå lång sträcker för kom till en insjö,så blir ju tungt tillslut;-)
                  Hur gör ni,tar med alla era fiskedrag när ni är ute eller väljer ni ut fiskedrag berodde var och vad för fisk ni ska fiska??
                  Hur många fiskdrag brukar du ta med dig,när ute och fiskar??
                  Sälj av drag för bövelen!! De drag man inte använder (Kan lova att om du har 60 drag har du GARANTERAT drag som du ALDRIG använder) pengarna du får ihop investerar du på nya fiskeprylar. Orka släpa runt på flera lådor, herregud.

Kommentera

Jag sorterar mina beten efter den årstid som gäller och vilken art jag tänkt använda betena till. Sen plockar jag hop ett lämpligt urval av beten för den plats jag ska fiska på. På så vis behöver jag inte släpa med mig hela spåp med beten men det förutsätter att man känner sitt tilltänkta fiskevatten väl och har lärt sig hur de få beten som faktiskt kommer till användning ska fiskas med.

För abborre har jag tre beten som alltid är med + någon i reserv, ifall jag skulle sätta bort någon av dem. För gädda har jag ca 10 beten i aktiv tjänst, resten tillhör den taktiska reserven och tas fram först när det handlar om att utforska fisket i okända vatten.
                    Senast ändrad av BeBest; 2009-07-08, 08:50.
                    Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    15 450 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg .art