Jag skall alltså fiska i sundet i morgon, vilket fiske är hett där nu? Så man vet vad man skall satsa på direkt utan att prova sig fram.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Fiske i Sundet i morgon, frågor.
Collapse
X
-
Nej våran fiskeklubb har hyrt en turbåt i 8 timmar så får vi bestämma lite vad vi vill satsa på.Ursprungligen postat av Patrik (Team Poseidon) Visa inläggSka du fiska med egen båt ?
Kommentera
-
Botten är varierande från sand till skog (ja det ligger faktikt en gammal skogbotten uppe vid Landskrona). Djupet är allt från 1.5m till drygt 50. Öresund är lite klurigt för det kan va 1.5-2m ena sekunden sen dra ner till 30-40m. Fisket generellt varit ganska kasst på torsk i år.
Dock så enligt rapporter så har fisket generellt varit bäst runt barsebäck för det som väl synat insidan av båten och det som kommit upp har inte heller varit några väldiga bjässar.
Skitfiske på dig.ABU Fantasista "RED" FSR-903M + ABU Neos 20D
ABU Fantasista Oren´Ji FSO-922H + ABU Neos 20D
Berkley Muscle 662MH + ABU 6601 C4
Berkley SSGC-1303MH + ABU 6601 C4
Penn Oversea Pro Travel + Penn International 975LD
Fenwick Techna AV 9 #6 + Fenwick Worldclass V2
Fenwick Techna AV 9 #8 + Fenwick Worldclass V2
Kommentera
-
Ok, andra arter förutom torsken då?Ursprungligen postat av Tompa79 Visa inläggBotten är varierande från sand till skog (ja det ligger faktikt en gammal skogbotten uppe vid Landskrona). Djupet är allt från 1.5m till drygt 50. Öresund är lite klurigt för det kan va 1.5-2m ena sekunden sen dra ner till 30-40m. Fisket generellt varit ganska kasst på torsk i år.
Dock så enligt rapporter så har fisket generellt varit bäst runt barsebäck för det som väl synat insidan av båten och det som kommit upp har inte heller varit några väldiga bjässar.
Skitfiske på dig.
Kommentera
-
Guest
Jag måste bara flika in. Varför är det så svårt att...www.fiskesnack.com --> oh?! en sökruta...låt mig testa söka på "öresund"!
några sekunder senare kommer det fram mååååånga trådar som tar upp allt om div fiske i sundet. Hittar du inte det du söker då, då ställer man frågan.
Hela det med att "jag har bokat en båt, vad skall vi fiska...och den går imorgon" känns lite, jag orkar inte anstränga mig alls och jag orkar verkligen inte göra min research innan jag börjar ställa frågor.
Ursäkta att jag verkar irriterad, men jag är nog mest bara lita frustrerad, och det är inte bara på just dig, utan på hela sättet att man bara ställer en ospecificerad fråga utan att ens försöka hitta svaren själv.
Ett annat tips, kolla en storfisklista så ser du ungefär när man fiskar vad. Betyder inte att det är bäst fiske på arten just då, men du lär få en bild av vad det fiskas mest.
Kommentera
-
När jag vill dig något så skickar jag ett PM. Men för att bemöta ditt inlägg så anser jag att fiske i havet är färskvara när det handlar om arter och vilket fiske som är bra just nu, idag och i morgon. Visst jag kan söka men får då träffar vilket fiske som var bra 2004 eller i mars om du fattar min poäng. Så jag tyckte frågan var relevant från min sida.Ursprungligen postat av Mink! Visa inläggJag måste bara flika in. Varför är det så svårt att...www.fiskesnack.com --> oh?! en sökruta...låt mig testa söka på "öresund"!
några sekunder senare kommer det fram mååååånga trådar som tar upp allt om div fiske i sundet. Hittar du inte det du söker då, då ställer man frågan.
Hela det med att "jag har bokat en båt, vad skall vi fiska...och den går imorgon" känns lite, jag orkar inte anstränga mig alls och jag orkar verkligen inte göra min research innan jag börjar ställa frågor.
Ursäkta att jag verkar irriterad, men jag är nog mest bara lita frustrerad, och det är inte bara på just dig, utan på hela sättet att man bara ställer en ospecificerad fråga utan att ens försöka hitta svaren själv.
Ett annat tips, kolla en storfisklista så ser du ungefär när man fiskar vad. Betyder inte att det är bäst fiske på arten just då, men du lär få en bild av vad det fiskas mest.
Kommentera
-
Guest
Skitsnack. Du får en massa relevanta och färska trådar. Sen brukar fiskena vara bra under samma perioder år efter år. Det jag menar med ospecificerad fråga är att du inte säger någonting med din fråga. Du säger inte om du vill meta plattfiskar, pilka torsk, meta kolja, meta makrill, fiska sill. Eftersom du inte specificerar fin fråga kan man omöjligt ge ett bra svar. Vad är ett bra fiske för dig? Är det att dra en balja sill, eller att jaga plattor med chans att misslyckas totalt. Många vill hellre misslyckas med ett koljafiske än ha världens bästa torskfiske antalsmässigt.Ursprungligen postat av Alaskahårt Visa inläggNär jag vill dig något så skickar jag ett PM. Men för att bemöta ditt inlägg så anser jag att fiske i havet är färskvara när det handlar om arter och vilket fiske som är bra just nu, idag och i morgon. Visst jag kan söka men får då träffar vilket fiske som var bra 2004 eller i mars om du fattar min poäng. Så jag tyckte frågan var relevant från min sida.
Att inte ange förutsättningar gör inte det hela lättare. Svårt att rekommendera ett fiske på disken när man inte vet om du ens har tillgång till båt.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av megabuzzVäcker liv i tråden. Där jag fiskade i våras så lekte gäddorna från början av mars hela vägen in i juni...1 Foto
-
Kanal: Ljugarbänken
2025-09-15, 16:18 -
-
av FunkenHar ett antal Karikko wobblers som skeden har gått av på typ vid bottennapp! Finns det nya att köpa?...1 Foto
-
2025-03-22, 17:54 -
-
av erla34Hej! Jag vill ha hjälp att identifiera några finska laxwobbler. De fyra wobblerna är märkta med JM på...2 Foton
-
2025-03-23, 20:34 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Maldini, 2010-08-30, 09:41
|
7 svar
1 517 visningar