Oktober Gäddan - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Oktober Gäddan

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Tjena!

Idag tog vi våra på 1-2meters djup, jerkade sakta fiskade vi när det tog som bäst och resultatet blev 11,90-8,52-8,48-5 och några snipor!

M
    Senast ändrad av umeafishing; 2009-10-10, 23:03.
    Mats Söderholm

0702300493 eller mats@umeafishing.se

umeafishing.se

PB: Gädda 16580g (jerk) 16100g (ismete) Abborre 1380g

Kommentera

Ursprungligen postat av jämtlandgädda Visa inlägg
      Ledade beten, typ butch, 4play, delade rappala. gärna ganska djupgående
      Tailbeten som Helltail, Zam Z Tail Esox Lucius Tail, sink eller suspending beror på hur djupt de e där du fiskar
      Så man drar 2,5:orna?

Kommentera

oj.. för i helvete vilket pass

Kommentera

okej.. ska pröva din jigg metod tackar

Kommentera

Fler rapporter om gäddfisket tack

Kommentera

Ursprungligen postat av pito89 Visa inlägg
              fan kom precis hem efter ett pass på 2 timmar.. ja vet 2 timmar men fortfarande ingen fisk.. fan blir galen på det här, det verkar som att det går skit bra för alla här på forumet men helvete för mig ..haha .. eller e d det bara ja
              Du är inte ensam. Jag och två polare har varit med i Blekinge Gäddfestival nu i helgen och vi fick inte En enda fisk. Vi la ner ca 16 timmar var på två dagar, vilket innebär sammanlagt 48 manstimmar utan fisk.(..!) Vi hade typ en efter och två på kroken trots att vi väl känner till vattnen här.
              Men en liten tröst var iaf att fisket såg ungefär lika dant ut för de flesta deltagarna i tävlingen.
              Vissa dagar/perioder är det helt enkelt inte alls något bra fiske. Många saker spelar ju in som tex. siktdjup, vind, temp, månfas osv.osv.

Skitfiske för resten av året får jag önska iaf!
              http://teamgaddmuffins.blogg.se/

Kommentera

kanns ju lite skönt att det går dåligt för fler än mig iaf haha men ja har aldrig förstått mig på det där med månen hur kommer det sig att det spelar någon roll ?? men ja känner också att jag har fiskat i alla väder sol som vind som regn eller vad som helst och har alltid lyckats få någon fisk iaf... men ja kanske bara har haft otur sista månaderna hehe.. men om någon garna kan föklara detta med månen för mig tack och skriv gärna fler rapporter.. vad som funka ock lite så också..... THX

Kommentera

Tre timmar i Munkholmsviken och runt Horkarlsholmen gav inget idag. Däremot klev det på en fyrakilos på en Cotton Cordel redfin diver mitt ute på frivattnet i Sigtunafjärden på hemvägen. Trögt sa Bull.

Kommentera

Ursprungligen postat av pito89 Visa inlägg
                    kanns ju lite skönt att det går dåligt för fler än mig iaf haha men ja har aldrig förstått mig på det där med månen hur kommer det sig att det spelar någon roll ?? men ja känner också att jag har fiskat i alla väder sol som vind som regn eller vad som helst och har alltid lyckats få någon fisk iaf... men ja kanske bara har haft otur sista månaderna hehe.. men om någon garna kan föklara detta med månen för mig tack och skriv gärna fler rapporter.. vad som funka ock lite så också..... THX
                    Jag vet inte exakt vad det är med månfasen som påverkar fiskens vilja att hugga men forskning visar att under Nymånens och Fullmånens första dag äter fisken som allra mest, och 3-5 dagar framöver bör det också vara god chans till fiskelycka. Huggperioderna ska även infalla när månen står som högst respektive lägst på himlavalvet.

Månen står ju i olika lägen till jorden i förhållande till hur pass mycket den är belyst av solen. Vid dessa olika lägen påverkas vattnet med bland annat ebb och flod. Månens possition påverkar också lufttryck m.m. och ljuset är så klart också olika starkt under natte-tid, vilket kan påverka fiskens jaktmönster.

På http://www.klart.se/ kan man se månens fas genom att klicka på "utökad" information av vädret på din ort.

På http://www.fiskejournalen.se/ längst ner kan man se huggtabell för aktuell månad med bästa fiskedagar. Där kan man även se tider för när månen har sin högsta respektive lägsta placering, dvs "bästa" huggtiderna.

Jag har själv inte hunnit få en uppfattning om ifall mina egna resultat varit bättre vid desa månfaser men det lär man kanske märka med åren. Jag vill såklart även påpeka att man självklart kan ha en lyckad fisketur övriga dagar i månaden, det är bara att nöta på! =)

Ha de gott!
                    //Tobbe
                    Senast ändrad av JTL85; 2009-10-11, 21:16.
                    http://teamgaddmuffins.blogg.se/

Kommentera

körde ett pass på 4 timmar igår och fick en fin gädda på 11,5kg och lite mindre på 3,5 kg
                      Gilla och följ oss på facebook
                      www.facebook.com/TeamFishingForFun

Mina PB:n
                      Gädda 12.70 kg 117 cm
                      Gös 5.70 kg 80 cm
                      Abborre 1.32kg 46 cm

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg