November gäddan - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

November gäddan

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av skogstrollet Visa inlägg
    Kom precis hem från ett kort pass med farsan. Var ute mellan 12 och 14 typ.
    Två kom upp och hade 3 försiktiga hugg.

Farsan fick ett monster på 11 pannor (ökade sitt PB från 3kg ^^ ) och jag en liten på ca 3kg. Riktigt rått väder, mulet och lite blåsigt. Båda tog på ytgående jerks och djupet var inte mer än 2-3m. Var rätt mycket växlighet där vi fiska blev gräs på kroken 2 utav 3 kast inprinsip.
    Vet inte riktigt vad farsan hade på för bete men det var djurgården färger som syns riktigt fint här i mälarn. Min tog på BJ hotpike och den färgen har funkat klockrent här dom senaste veckorna.
    Tog ni gädda på ytbeten i denna vattentemperatur!!? låter intressant, har helt uteslutit det när vattentemperaturen stiger under.. 10 grader!

Kommentera

Aha nej ;D Menade bara att dom gick nära ytan och inte på. kanske en 30cm till en halvmeter under. Var mycket gräs där så vi försökte hålla oss ovanför.

Kommentera

Jaha! på så vis ;> gratta farsgubben till pbt!

Kommentera

yt fiske dessa temperaturer funkar exxtremt bra för mig på fiske mellan 0-2 , djupt.. var ute idag tappa några stora fick några små på 4 kilo. Men funkar skit bra för mig.

Morti. jerktrollingen f unkade helt okej också tack för tipset

Kommentera

Kul att du fick det att funka.

Vi va ute idag, men tyvärr så va vädret inte som vi ville, helt spegelblankt och tock-tjock dimma.
            Men vi fick ändå lite drygt 40st i båten på 3pers.
            -------------------------------------------------------------------------------------
            >>> http://fiske.makkes.se <<<

Kommentera

hahha. Fan vadå vädret var inte som ni ville marcus vet du hur tacksam jag skulle vara om jag fick så mycket gäddor som dig. Fan kommer till Umeå och fiska lite med dig,, tror man skulle lära sig ett och annat

Kommentera

Ursprungligen postat av pito89 Visa inlägg
                hahha. Fan vadå vädret var inte som ni ville marcus vet du hur tacksam jag skulle vara om jag fick så mycket gäddor som dig. Fan kommer till Umeå och fiska lite med dig,, tror man skulle lära sig ett och annat
                Bara å komma... men nu fryser de nog här snart, ser ut som om de kommer å bli minusgrader te veckan, så de kan ha vare sista passet idag för oss.
                (om de vi inte har tur å de blir lite blåst te nästa helg)
                Så nu blire å vila nån knapp månad innan ismetet börjar för oss.

Jo man kan alltid lära sig något nytt, förra söndan lärda jag mig tex. att det gör ONT att få en Buster Jerk stenhårt rakt i ansiktet... ; )
                -------------------------------------------------------------------------------------
                >>> http://fiske.makkes.se <<<

Kommentera

okej a . ni får passa på nu då.. här kommer det inte frysa på ett bra tag till, haha a tur att man inte får dom i ögat bara

Kommentera

1 timmes fiske från båt, 6,5 grader i vattnet, nordostlig vind 7-8 s/m i Dalsland, 5 m maxdjup, 4 spön, trolla från ytan ner till 4m, 3 gäddor, 2 på 1 kg, 1 på 2,5, småttingar men äntligen fisk efter en torrperiod. Alla högg med mörkerintrånget, inom 15 min runt kl 16.30. 9 cm rapala svart-silver (1 gädda) å en 15 cm rapala 2-delad rödvit (2 gädder) hann knappt få ut den efter första fisken så högg den andra
                    Senast ändrad av mcfoevva; 2009-11-09, 19:11.
                    Fan va kasst väder... BRA, då drar vi å fiskar!
                    Trolling i vänern + sjöarna runt omkring. Gädda, lax, öring, gös. Lägg till min blogg

[FONT=Impact]http://teamflink.blogspot.com/
                    [/FONT]

Kommentera

okej skönt att du fick lite då.. har också haft en torrperiod en längre tid men börjar gå bättre nu iaf.. känns jävligt skönt. men vill ändå ta ett pb i år hehe.. men det får man nog inse att det kanske inte går

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
                      14 svar
                      3 139 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg uditsen
                      av uditsen