Forskning ärnog det jag tror mest på. Många anser att det inte kommar att hjälpa, men jag jobbade i ett antal veckor på lunds tekniska högskola och efter att ha sett allt det som utvecklas där tror jag man kan komma på en mer långsiktig lösning.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Tycker alla borde se denna Dokumentär!!
Collapse
X
-
Man kan ju alltid hoppas.
Men människan, som har funnits på Jorden i ca 200 000 år, är en girig jävel, på fler än ett sätt.
1830 hade vi lyckats bli en miljard enheter, nu är vi 6.5-ish och beräknas vara runt 9 bille 2050.
Befolkningen ökar med ca 300 mille per år.
Så, vad jag menade med ovanstående inlägg, som kan låta lite brutalt(?) är att vi är åt helvete för många konsumenter för vår stackars moder jord.
Och ibland krävs det ju en omstart, vore ju inte första gången..
Hoppas att det löser sig, vill ju gärna se att mina barn och deras eventuella barnbarn osv har nånstans att bo.När man är ute på djupt vatten är det klokt att hålla munnen stängd..
Kommentera
-
Jag tror teknik och uppfostran är det messta!
Teknik är vårat enda hjälpmedel! Tack vare tekniken är vi ju här idag. om vi satsar på att bevara jorden istellet för krigsforskning osv... så kommer vi nog långt.
och uppfostran menar jag att föräldrar i tidig ålder lär barnen om miljön och hur vi ska bevara den. tycker också det borde finnas ett ämne som heter miljö undervisning i alla skolor!
teknik och vetenskap är trotts allt människans enda hjälpmedel. Inte politiker och pengar!
Men så länge vi är uppvuxna och faktist hjärntvättade att vi ska vinna på allt och bara ta hand o våra närmsta så kommer det skita sig!
Ja tror inte på kravmärkt etc, har hört så mycket skit om dem. Ekologiskt är bättre isåfall:-)
Ursäkta stavningen! Blir hetsig i sådanna situationer:-)Flytovarall + Tunnelbana = sitta själv = Sjukt skönt!

Kommentera
-
Jag tycker personligen att det ser förbannat illa ut för vår jord. Ta tex miljömötet som var för inte så länge sedan (glömt namnet) där fanns det potential för att kunna förbättra våran miljö iallafall på en tidsram inom några år, men inte helt oväntat skiter ju USA i att ta ansvar för sina utsläpp medan många andra länder överraskade positivt med vad de skulle gå med på. Framförallt Kina kunde gå med på stora utsläppsminskningar vilket är glädjande. Som lösning på Amerikas problem tycker jag att det enklaste vore att höja bensinpriserna så att de hamnar runt våra priser för då skulle amerikanerna inte ha råd att köra sina bensinslukande bilar och mer miljövänligare alternativ skulle ta fart.
Hoppas att det sker förändring innan det är för sent!
Kommentera
-
Du har bra koll du Rixman,rekomenderar folk att handla kravmärkt.Ursprungligen postat av Rixman Visa inläggSom miljöansvarig inom vasa skolområde kommer jag att prata med min rektor redan på måndag, hon var inte där idag och försöka frå fram att all personal skall se denna på en personalkofferasn. Helt klart sevärd och ger en många tankeställare.
Vad utsätter vi vår värld för.....dags att ransaka sig själv och fundera på vilka förändringar man kan göra för en bättre värld. Måste påpeka att jag inte tror ett dugg på kampanjer om att bli en "isbjörns fadder" bättre att lägga lite mer pengar på kravodlat och närproducerat kanske hopppa biffen en dag i veckan.
Visste du tex att om du ska vara kravmärkt biodlare så får du inte invintra dina bin med något annat socker än det kravmärkta som kommer från KINA,HUR MILJÖVÄNLIGT är det?
Tycker många rekomenderar saker hit och dit på det här forumet utan att ha koll.Slungan
Kommentera
-
att teknik är det ända vi kan luta oss mot och kan hjälpa oss, visst. men som människan är har vi använt det mesta av våran teknik till just detta. Att förstöra modern natur och inte göra det bättre för jorden och dess invånare. Det som börjar gott hittar vi på något sätt att göra det till något dåligt som vapen och militära vidare forskningar.
Vet att jag ska i alla fall göra allt jag kan för att bidra, hoppas ni andra också kan förstå vad som egentligen kommer att ske om detta fortsätter. Ska själv bli farsa nu i maj vill fan inte vara med att don blir utsatta för något våran generation och dom innan har gjort. Hoppas att politikerna kommer att inse och inte eller ska man säga vilja inse vad som pågår och inte bara tänka pengar och makt. Hoppas alla stora industrier skaffar sig ett samvete och gör vad dom själva kan för att minska utsläpp och sluta sluka modernatur. Tyvärr ser det ju ut som att folk kommer inte ändra sig dom närmsta åren, vi måste lära oss och göra nåt innan det är för sent man kan ej blunda för detta. Kanske är det 2012 helvetet startar enligt maya profetsian hehe. hoppas inte / PEACE !!
Kommentera
Foton
Collapse
-
av megabuzzVäcker liv i tråden. Där jag fiskade i våras så lekte gäddorna från början av mars hela vägen in i juni...1 Foto
-
Kanal: Ljugarbänken
2025-09-15, 16:18 -
-
av FunkenHar ett antal Karikko wobblers som skeden har gått av på typ vid bottennapp! Finns det nya att köpa?...1 Foto
-
2025-03-22, 17:54 -
-
av erla34Hej! Jag vill ha hjälp att identifiera några finska laxwobbler. De fyra wobblerna är märkta med JM på...2 Foton
-
2025-03-23, 20:34 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
|
14 svar
3 140 visningar