Är det något bra Laxfiske i luleå trakten? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Är det något bra Laxfiske i luleå trakten?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Är det något bra Laxfiske i luleå trakten?

Nu bär det av för en månad i norrland! Jag skall till luleå med omnejd,- är det någon som bor i nejdena och vet något bra fiske? Här ska campas med 2kamrater och vi skall fiska av norrland haha En månad och åka vart man vill utan att tänka på något bara fiskedet är livet - nu ska vi jaga storlax men har hört att det stigit dåligt i år,- man får hoppas att det släpper annars får man gå över på öring och harr. Blir det något skall jag lägga upp det på den här tråden.Data med mobilt bredband(hoppas på täckning telia) så blir det några bilder på fångst så ska jag lägga upp det här. Och som sagt bor ni i området och vill ge lite god reklam så tipsa på bra fiske ställen!! Min ena fiske polares föräldrar bor 4 mil norr om luleå och mannen i huset är något av ett proffs på lax så vi hoppas på skit fiske och kanske ett och annat uppslag.
    Mad Dog

nja i Lule är det inte så bra laxfiske, det går att få nån i gäddvikströmen men det är sällsynt! Däremot i Boden har du ju både bra lax och öring fiske, men det är mycket folk och man får nästan vänta å sin tur när man ska kasta men det är ett alternativ.
    Jag hade provat i kalixälven eller ängesån om jag hade varit er!
    skitfiske på er =)

Kommentera

Det är ju inte så farligt långt från byske heller kanske 7-9 mil vet inte riktigt

Kommentera

Då har vi varit i en vecka i laino älven runt Kangas.
        Fisket har varit uselt inga vak inte ens harren har huggit endast några små öring sardiner som fastnar av misstag. Alla vi pratat med har samma erfarenheter det finns inget som tar.Vi har fiskat av hela kangas FVO utan resultat vilket verkar sinnessjukt! Alla förutsättningar finns älven är perfekt vattenståndet är likaså det perfekt, men nappen uteblir. Laxen har ingen sett detta år har vaken uteblivit alla pratar om orsaken varför.
        LAXFÄLLORNA I ÄLVMYNNINGARNA MÅSTE STOPPAS ANNARS DÖR BYGDEN utan fisket var finns då kvar i denna glesbygd där mackar och telefonförbindelser snart är ett minne blott.

Kommentera

Trist att fisken inte har synts till. Uppdatera gärna hur det går och i vilka trakter ni rör er i.

Åker själv uppåt för en månads fiske/camping snart.

Skitfiske på er.
          [FONT="Arial Black"]Gone fishing[/FONT]

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
          64 svar
          15 452 visningar
          1 gilla