Hej, det är så att vi brukar ha med ekolodet när vi fiskar här hemma i sjön och det är så att man ofta hittar områden där det helt plötsligt blir fisk över nästan hela ekolodet, de områden som de är på ligger på mellan ungefär 6-15 m (maxdjup i sjön är 15). Ekolodet säger ofta då att det är fisk ända från botten upp till runt 2-3 m. Sådana områden hittar man alltid när man är ute och åker med ekolodet en stund.
Min fråga är då, vad kan det vara för fisk ? Vi har testat både trolling och vertikalfiske ganska mycket mitt i smeten i förhoppning om att det är t.ex. gös. Men vi har inte fått ett enda hugg. Vi själva tror att det är brax som står där, men är det någon annan som har en gissning på vad det kan vara ?
Mvh
Gustav
Min fråga är då, vad kan det vara för fisk ? Vi har testat både trolling och vertikalfiske ganska mycket mitt i smeten i förhoppning om att det är t.ex. gös. Men vi har inte fått ett enda hugg. Vi själva tror att det är brax som står där, men är det någon annan som har en gissning på vad det kan vara ?
Mvh
Gustav

Kommentera