Beten? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Beten?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Beten?

Tjänna!

Jag har precis börjat jerkfiska och jag undrar om jag kan få lite tips om bra beten för nybörjare. Ni får gärna tipsa om andra saker som är bra att tänka på också när det gäller jerkfisket.

Buster Jerk och Big Bandit. Enligt min uppfattning klarar du dig jäkligt långt med ett gäng såna i lådan. Jag har själv förköpt mig på dyra jänkarbeten i trä men har i princip helt gått tillbaka till BJ/BB och suspending Pig. BJ och BB är sjukt enkla att fiska och de fiskar i princip alltid hur bra som helst. De är dessutom riktigt prisvärda om man ser till mängden fisk de lockar till hugg. Färgen tar stryk snabbt men jag har Bustrar som är i princip helt rena på färg och de fiskar kungligt ändå. The Pig tar ett tag att få ordning på men alla normalbegåvade grejar en Pig utan större problem.

Icke att förglömma är spinnare mod. XL av allehanda slag. De är ganska jobbiga att fiska med längre stunder men huggen är oftast sjukt hårda så det liksom värt slitet.

Kommentera

Buster Jerk, Big Bandit, Salmo Slider, Hellhound och Ljungen Jerko är lätta att fiska.
      Instagram: mattiasandersson90

Bara ett kast till...

Kommentera

Hej Peter Karlsson;
        Bomber Jerk "Herky Jerky" http://www.trumman.com/nyheter/nyheter2k9.htm är det jerkbaits jag fått de största Gäddorna på i år.

På 1980- och 1990-talen var Suick Thriller http://www.trumman.com/st/suick_thrillers.htm det jerkbait som fångade alla mina stora Gäddor vid jerkbaitfiske.

Go for the Big Ones!

Old Firehand

www.trumman.com - där dina pengar räcker längst!
        Senast ändrad av Old Firehand; 2010-09-09, 12:18.

Kommentera

salmo slider samt buster jerk är utmärkta "nybörjar beten "
          Titta gärna in på min fiskeblogg
          www.teamvallius.blogspot.se

Mvh Max Vallius

Kommentera

Det absolut bästa betet enligt mig är Salmo slider i storlek 10 och 12 tror jag det är.. i sjön där jag fiskar käkar gäddan mkt mört o abborre och därför kör jag oftast med abborre färgen o mört färgen. Naturliga färger alltså Salmo slider är ett väldigt lätt fiskat bete.. det krävs inte speciellt stora eller hårda ryck. små och korta ryck o det kommer gå riktigt fint i vatten, och du lär får fisk / martin
            Mannen Myten Fiskarn

Kommentera

Salmo, Buster, och glöm för alldel inte storm Thunderslide Shad. Fick pröva för ett par veckor sedan. Jag är helt stum. http://www.harrissportsmail.com/Mode...?ModelID=17530
              Räcker inte bilderna, googla på Storm Thunderslide Shad. Glömde säga att de inte är så värst lätta att få tag på. Fick mina av en polare.
              Senast ändrad av VivaLaPike; 2010-09-09, 15:08. Anledning: Tillägg

Kommentera

Tycker 6" Phantom är bland det mest lättfiskade och effektiva som finns... Om man ska ha jerk. Svartzonkers McTail är också en lättfiskad höjdare om du vill ha mer hantverk.

[FONT=Impact]Blogg[/FONT]

[FONT=Impact]Filmer[/FONT]

[FONT=Georgia][FONT=Impact]Kepsen på, fisk vi få![/FONT][/FONT]

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av mikee, 2005-05-17, 22:24
                11 svar
                13 525 visningar