Bästa jerkspöt - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bästa jerkspöt

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Jag rekomenderar, precis som tidigare skribent, Ripper från Lundgrens. Otroligt tåligt och bra spö. En riktig slitvarg. Kanske inte det vackraste spöt, men ett spö helt designat efter funktion och kvalitet. Rippern + JB är jerkfiskets motsvarighet till en AK 47.

Av de amerikanska märkena gillar jag St Croix när det gäller kvalitet och prestanda. Tänkl på att de är grymt underklassade jämfört med svenska spön. Ett St Croix som är klassat upp till 3 ounce (= 84 g) tål mycket, mycket mer än så... pallar att kasta bullar utan minsta problem.

Lamiglas är underbara att kasta med, lätta, men tyvärr.... de går sönder.
    Allt är mört som glimmar!

Kommentera

Instämmer om LF The Ripper. Testa sök på forumet och se ifall du hittar något negativt om spöt...

[FONT=Impact]Blogg[/FONT]

[FONT=Impact]Filmer[/FONT]

[FONT=Georgia][FONT=Impact]Kepsen på, fisk vi få![/FONT][/FONT]

Kommentera

Ursprungligen postat av Rullknäckarn Visa inlägg
        Daiwa Luna Predators.. 6´10. Bästa jag fiskat med.
        Usch... Det spöt gillar jag verkligen inte, saknar ju all kraft i klingan... Jag har fiskat ganska många spön och mina favoriter är Diamondback 'The Wand' 6''9 och Daiwa Powermesh 6'6'' 6-oz, grymma spön som är lite billigare är savagears Woody-serie.

Kommentera

Ursprungligen postat av snOrdanger Visa inlägg
          Usch... Det spöt gillar jag verkligen inte, saknar ju all kraft i klingan... Jag har fiskat ganska många spön och mina favoriter är Diamondback 'The Wand' 6''9 och Daiwa Powermesh 6'6'' 6-oz, grymma spön som är lite billigare är savagears Woody-serie.
          Ööh powermeshen ligger ju på ca 2000kr och woodyn ligger på ca 1500kr
          http://www.reverbnation.com/burnout28

Kommentera

Ursprungligen postat av grynning Visa inlägg
            Ööh powermeshen ligger ju på ca 2000kr och woodyn ligger på ca 1500kr
            Han skrev ju att "grymma spön som är lite billigiare är savagear Woody-serie...
            Instagram: mattiasandersson90

Bara ett kast till...

Kommentera

det finns inget bästa spö men det är otroligt att folk fortfarande rekommenderar att köpa nytt buster stiff när det kommit så många bättre modeller.spöna som kommit efter från cwc är skönare och väger mindre.Kostar bara ett par hundra mer än vad ett stiff gjorde innan i vilket fall.Enda nackdlen med dem är att det är dålig kork i handtagen.Själv köper jag oftast ganska påkiga spön för att inte spöet ska välja åt mig vilka beten jag ska kunna köpa.klarar du dig i dagsläget med ett stiff så fiskar du inte så tunga beten.De är klassade till 150 men då svampar de rejält och man förlorar kontroll över betet.Om du bara ska fiska beten upp till 120g så skulle jag köpt ett luna eller lf shadow.Shadow får ett plus av mig för att det är hardfoam istället för kork så ser spöt lika snyggt ut efter en säsong.

Kommentera

Tackar för jättemånga bra svar. Ingen som har provat BFT Bandit? Deras nya spö

Kommentera

st croix.....

Kommentera

Ursprungligen postat av elit Visa inlägg
                    Tackar för jättemånga bra svar. Ingen som har provat BFT Bandit? Deras nya spö
                    Jag kör med BFT Bandit 7,3 -180g, kan inte mer än lovorda detta spö!
                    Det är en svår fråga om bästa spöt eftersom det finns lika många åsikter som fiskare, så det bästa är att gå in i butik och klämma och känna lite!

Lycka till i spödjungeln!

/Pontus

Kommentera

Ingen kraft i klingan?! Jag har testat hur många spön som helst, Powermesh, BFT Bandit 7´3, FigRig, G Loomis, St Croix, de flesta Strike Pro spöna 110-150-180g, Woody 250g, Piglet Evo2 mfl. Det finns inget som slår Lunat på fingrarna.. Mer ryggrad men samtidigt följsamt finns nog inte på marknaden idag!! Visst det är mer stake i ett G Loomis Muskie Jerkbait eller ett FigRig men det är som att fiska med en telefonstolpe!! Nästa spö blir ett Daiwa Luna till 120g!! Har 180g versionen nu om det inte framgick!

Robban.

Ursprungligen postat av snOrdanger Visa inlägg
                      Senast ändrad av Rullknäckarn; 2010-10-25, 19:20.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
                      14 svar
                      3 123 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg uditsen
                      av uditsen