....det där är intressant... blodpulver funkar ju på tex ål som bra mäsk.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Storabborre, ekolod, metoder och tips...
Collapse
X
-
"Det är ingen idé att skynda sig om man inte vet var man är på väg. Man vet ju ändå inte när man är framme" - Nalle Puh
"Keep it simple"
//Jan O
www.fisheco.se
www.brofiske.net
www.magazinefisheco.se
-
Klippte ihop en liten film (filmad med en ATC2000 fäst på hövve) där man dels ser hur jag använder lodet vid pimpelfiske. Runt 1:00 vevar jag upp o fiskar under iskanten då jag sett fisk på lodet, nån halv minut senare ser man en fisk stiga på lodet som hugger. Missar första chansen men den hugger igen nån sekund senare o åker då raskt upp...
Tillägnas Elanen! :-)
Senast ändrad av KnudorFnugelfufen; 2010-12-08, 20:32.[FONT="Arial Narrow"]-Ta hänsyn till andra vid vattnet.
-Ta med skräpet hem.
-Var ödmjuk.
-Njut. Sluta hetsa o stressa.
-En dålig dag på/vid sjön är FORTFARANDE bättre än en bra dag på jobbet. [/FONT]
http://mammatalar.blogspot.com , Knudor Fnugelfufens Flurbaderf...
Kommentera
-
...jag har ett billigt eale cuda 128. kanske 1500:-. det räcker gott..."Det är ingen idé att skynda sig om man inte vet var man är på väg. Man vet ju ändå inte när man är framme" - Nalle Puh
"Keep it simple"
//Jan O
www.fisheco.se
www.brofiske.net
www.magazinefisheco.se
Kommentera
-
Grym liten film, hur skön som helst
Ursprungligen postat av KnudorFnugelfufen Visa inläggKlippte ihop en liten film (filmad med en ATC2000 fäst på hövve) där man dels ser hur jag använder lodet vid pimpelfiske. Runt 1:00 vevar jag upp o fiskar under iskanten då jag sett fisk på lodet, nån halv minut senare ser man en fisk stiga på lodet som hugger. Missar första chansen men den hugger igen nån sekund senare o åker då raskt upp...
Tillägnas Elanen! :-)
http://www.youtube.com/watch?v=MM3488iqEU4"Det är ingen idé att skynda sig om man inte vet var man är på väg. Man vet ju ändå inte när man är framme" - Nalle Puh
"Keep it simple"
//Jan O
www.fisheco.se
www.brofiske.net
www.magazinefisheco.se
Kommentera
-
Härlig film! Blir ju rätt så sugen att prova. Testade det pelagiska VJ-fisket efter gös i somras och detta måste vara minst lika nervpillrande.
Givaren till lodet, släpper du bara ner den i hålet?
Tyckte det såg så ut på filmen.
Mvh Micke
Kommentera
-
Jepp, släpper bara ner givaren i hålet. Förra säsongen började jag med att borra ett separat hål för givaren men det blev för jobbigt när isen blev tjockare än 20 cm... Man får komma ihåg att slita upp givaren när man ska landa nåt större. Mardrömmen förra säsongen var en kiloborre som fastnade i givaren när den satt i separat hål...Ursprungligen postat av tre S Visa inläggHärlig film! Blir ju rätt så sugen att prova. Testade det pelagiska VJ-fisket efter gös i somras och detta måste vara minst lika nervpillrande.
Givaren till lodet, släpper du bara ner den i hålet?
Tyckte det såg så ut på filmen.
Mvh Micke
Har dock borrat nya gångar för kabeln inne i det portabla huset så att jag bara har så mycket kabel som behövs ute, resten är ihoptejpat inne i huset. Samt att kabeln kommer ut "fram" på lodet (de förstansade hålen sitter på sidorna o då måste man ha mer kabel ute)...
Har funkat för mig, går säkert o snygga till på en miljon sätt men f.n. känner jag inget direkt behov av det...[FONT="Arial Narrow"]-Ta hänsyn till andra vid vattnet.
-Ta med skräpet hem.
-Var ödmjuk.
-Njut. Sluta hetsa o stressa.
-En dålig dag på/vid sjön är FORTFARANDE bättre än en bra dag på jobbet. [/FONT]
http://mammatalar.blogspot.com , Knudor Fnugelfufens Flurbaderf...
Kommentera
-
...Tjena Simon, snygg avatar du har, känner killen vars arm håller borren. Vill du ha högupplöst så maila
"Det är ingen idé att skynda sig om man inte vet var man är på väg. Man vet ju ändå inte när man är framme" - Nalle Puh
"Keep it simple"
//Jan O
www.fisheco.se
www.brofiske.net
www.magazinefisheco.se
Kommentera
-
...bra, ja, det är olika i olika vatten. Jag tror att våra fiskar är bottennära pga alla dessa herrans kräftor. Vi ser ju så otroligt stor skillnad på de två olika typerna av abborre i sjön. Kräftabborrar har magiskt röda fenor. Mörtabborrarna, stora även dem men inte lika stora, är orangea i fenorna.
Tycker att du slår huvudet på spiken med ditt sista stycke. Lod ger information. Det hänger sedan på dig själv hur du använder den och om du får mer eller större fisk. Att vänta in borrarnas jaktperioder är mycket effektivt, på vår sjö är det effetivare än att jaga/ borra sig till fisk. Vi vet statistiskt att de hugger kl 0900- 1200- 1500 och däremellan kan man få fisk, visst, men det är inte lika hett som kring dessa klockslag. Vissa dagar borrar jag kanske bara 3-4 hål... max.
Kul diskussion, mycket berikande
"Keep it simple"
//Jan O
www.fisheco.se
www.brofiske.net
www.magazinefisheco.se
Kommentera
Foton
Collapse
-
av megabuzzVäcker liv i tråden. Där jag fiskade i våras så lekte gäddorna från början av mars hela vägen in i juni...1 Foto
-
Kanal: Ljugarbänken
2025-09-15, 16:18 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
|
14 svar
3 151 visningar