Sveriges bästa put and take vatten för ädelfisk enligt dig. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Sveriges bästa put and take vatten för ädelfisk enligt dig.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Sveriges bästa put and take vatten för ädelfisk enligt dig.

Vart finner man sveriges bästa put and take vatten för regnbåge, öring & röding enligt dig?

Jag är själv med i grycksbo fiskeklubb www.grycksbofiskeklubb.se och jag skulle vilja nominera två utav våra vatten till ett utav sveriges bästa put and take fiske för ädelfisk.
    Klubben rår om en sjö vid namn Stensjön & en som heter Sättersbotjärn. Dessa tillsammans bildar Stensjöområdet. I Stensjön så får man använda sig utav handredskap kastspö, mete, & flugspö. I Sättersbotjärn får man endast använda sig utav flugspö. Sättersbotjärn är ej speciellt stor, får plats totalt kanske 30 flugfiskare samtidigt runt om den. Vid sättersbotjärn finns det kastgator samt sittplatser runt precis hela tjärnen plus 2 slogbodar med kamin. I Sättersbotjärn planterar klubben ut 75-100 kilo ädelfisk varje vecka. Kring stensjön får kring 200 personer plats inte speciellt stor sjö och inte direkt för liten heller..tar ungefär 30 minuter att gå runt den..Vid stensjön finns det totalt 11 stycken slogbodar utrustade med kamin..Här sätter klubben ut 300-400 kilo ädelfisk varje vecka..fisken som sätts ut i stensjöområdet ligger på 1-8 kilo. Här kan man med säkerhet fånga sin livs största regnbåge. Majoriteten utav alla fiskar som släpps i ligger på kring 2-5 kilo.

Ett fiskekort för stensjöområdet kostar 60 kr för en dag..Då får man använda sig utav ett fiskespö..fiskekortet är giltigt i både stensjön och sättersbotjärn..

Varför är detta vatten ett utav de bästa i sverige enligt mig?
    1: klubben lyssnar på fiskarens idér.
    2: Klubben sätter i väldigt mycket fisk (så gott som fångstgaranti)
    3: Klubben sätter i väldigt fin och stor fisk.
    4: Runt bädde vattnen finns det möjlighet att få tak över huvudet.
    5: Priset 60 kr för 5 ädelfiskar och dag är riktigt billigt.
    6: Klubben röjjer sly och kastgator flera gånger varje år.

Besök gärna www.grycksbofiskeklubb.se och kolla in diverse bilder och filmer! Många fina feta regnbågar på mellan 5-10 kilo..

Rekord för regnbåge i Stensjön ligger på 13.2 kilo.

Sättersbotjärn

Stensjön

fångst ifrån stensjön

skäms säger jag. Efter att ha kollat på hemsida förstår jag att de sätter ut en massa fisk varannan vecka. fiskarna har i vissa fall inte någon fena alls och fiskarna är feta och har säkert götts upp med raketbränsle. Det kan hända att sjön är fin, man att sätta i fettofiskar som säkert mår skit och inte ger något direkt motstånd är inget jag vill framhäva. fina Put and Take vatten tycker jag är sjöar där man har fin kvalitet på fisken. ljungsjöån och borrsjöån, norrbyströmmen mm det är riktigt fint ordnade put and take vatten.
    Detta är vad jag tycker.
    inget illa menat jag kände bara att jag var tvungen att få fram mina tankar.

Kommentera

Villingsberg eller Gustavsvik, Örebro trakterna båda.

Kommentera

jag har testat i tre sjöar.

Harasjömåla- nöjd

tegelbruksdammen i hyllinge- Nöjd

Söderåsens P&T- Inte nöjd, har bara sett en person dra upp ngt där, en liten jävel en, Har själv inte ens känt nått i spöet när jag blötte mina flugor där. Finns gott om mört där...

Kommentera

Ursprungligen postat av axeld Visa inlägg
          skäms säger jag. Efter att ha kollat på hemsida förstår jag att de sätter ut en massa fisk varannan vecka. fiskarna har i vissa fall inte någon fena alls och fiskarna är feta och har säkert götts upp med raketbränsle. Det kan hända att sjön är fin, man att sätta i fettofiskar som säkert mår skit och inte ger något direkt motstånd är inget jag vill framhäva. fina Put and Take vatten tycker jag är sjöar där man har fin kvalitet på fisken. ljungsjöån och borrsjöån, norrbyströmmen mm det är riktigt fint ordnade put and take vatten.
          Detta är vad jag tycker.
          inget illa menat jag kände bara att jag var tvungen att få fram mina tankar.
          Under maj-september sätter klubben ut fisk VARJE vecka! Det är jag som är webbmaster. Fiskens fenor är inte dom finaste när dom kommer upp över 4 kilo tyvärr.

Får du en regnbåge på över kilot så lovat jag dej att du får kämpa. Fånga en sedan på sju åtta kilo så får du se en fisk som gör ordentliga rusningar eller står helt stilla i längre perioder, dock kan man inte jämföra detta mot en vild fisk. Men vad ska man förvänta sig utav put and take fiske?.

Lungsjöån o borrsjöån är väl inte direkt något put and take vatten. I Lungsjöån finns har det funnits ett fint naturligt bestånd av öring. För om åren lekte dessa gärna i närheten av vasastenen.

Kommentera

Skriv gärna lite mer information om sböarna man får lite större uppfattning. Bifoga gärna hemsideadress om det finns

Kommentera

Jävrebodarna, Piteå
              bakomkolven.blogspot.com

Kommentera

Får slå ett slag för hökensås där jag är en flitig besökare och även tillsynsman.
                Hökensås består av ett 30-tal sjöar som är indelade i 3 kategorier Röda (enbart fluga), orange(fluga och spinn) samt gula sjöar(även mete) .
                Sjöarna ligger i skogslandskap med grillplatser samt bord mm vid de flesta sjöarna.
                Fisk sätts i regelbundet och håller bra kvalitet. Storleken varierar men min personliga genomsnittsfisk väger ca 1,5 kilo. Båt finns att hyra i vissa sjöar där också flytring är tillåtet.

Se mer på www.hokensas.se
                Senast ändrad av Peter_Furhäll; 2011-01-13, 07:12.

Kommentera

HAHAHA! Eller hur! :P
                  Ursprungligen postat av MartinS Visa inlägg
                  Jävrebodarna, Piteå
                  http://mortasfiske.blogspot.com

Kommentera

Ursprungligen postat av fiske furre Visa inlägg
                    Får slå ett slag för hökensås där jag är en flitig besökare och även tillsynsman.
                    Hökensås består av ett 30-tal sjöar som är indelade i 3 kategorier Röda (enbart fluga), orange(fluga och spinn) samt gula sjöar(även mete) .
                    Sjöarna ligger i skogslandskap med grillplatser samt bord mm vid de flesta sjöarna.
                    Fisk sätts i regelbundet och håller bra kvalitet. Storleken varierar men min personliga genomsnittsfisk väger ca 1,5 kilo. Båt finns att hyra i vissa sjöar där också flytring är tillåtet.

Se mer på www.hokensas.se
                    Kan bara hålla med mycket bra och trevligt fiskeområde där det finns sjöar för alla och dom flesta fiskesätten

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    15 437 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg .art
                    av .art