Sveriges bästa put and take vatten för ädelfisk enligt dig. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Sveriges bästa put and take vatten för ädelfisk enligt dig.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Bästa P/T vattnet, det beror på vad du är ute efter, vill du ha massor av lättfångad och stor fisk, så fiska då i någon av dammarna som nämnts här ovan..
    Om du vill ha ett "vilt" vatten, med en vild karaktär, fina vakra fiskar och en underbar natur så åk till Klippen åvanför Tärna.

[IMG][/IMG]
    I dont give a fuck who your father is.... don´t walk on the water while i´m fishing.

Min Blogg
    http://www.fiskesnack.com/forum/blog.php?u=7117
    http://www.sportfishinglovers.se/

Kommentera

Ursprungligen postat av -Fisken Visa inlägg
      Under maj-september sätter klubben ut fisk VARJE vecka! Det är jag som är webbmaster. Fiskens fenor är inte dom finaste när dom kommer upp över 4 kilo tyvärr.

Får du en regnbåge på över kilot så lovat jag dej att du får kämpa. Fånga en sedan på sju åtta kilo så får du se en fisk som gör ordentliga rusningar eller står helt stilla i längre perioder, dock kan man inte jämföra detta mot en vild fisk. Men vad ska man förvänta sig utav put and take fiske?.

Lungsjöån o borrsjöån är väl inte direkt något put and take vatten. I Lungsjöån finns har det funnits ett fint naturligt bestånd av öring. För om åren lekte dessa gärna i närheten av vasastenen.
      förstår hur du menar men det jag försöker säga är att jag tycker att man inte borde sätta ut fula superfeta fiskar.
      Jag tycker det är bättre med lite mindre finare fiskar.
      Nu var inte så att jag syftade bara till era sjöar.
      att sätta ut stora fiskar så att folk kan stå och dra upp dom så fort de landar i vattnet är inte det jag kallar fiske.
      Men det är ju så det är.
      folk vill ha jätte fiskar och ända sätter för fiskodlarna att få någon lönsamhet är att minska på kvaliten.

Kommentera

örnäs!!!
        http://www.Teamoptimus.net

Kommentera

Det sämsta jag varit med om var iallafall en liten sjö strax söder om Haparanda, helt jävla utfiskad och ändå sålde de fiskekort utan att tala om det.
          Stod med flugspöet i nästan alla de 24 timmar jag betalat för och fick en ynka abborre.
          -----------PB's!-----------
          Gädda 8,7 kg
          Harr 0,5 kg
          Abborre 0,8 kg
          Torsk 2,4 kg
          Havsöring 3,5 kg
          Näbbgädda
          Strömming
          Mört
          Skrabb

Kommentera

Ursprungligen postat av axeld Visa inlägg
            folk kan stå och dra upp dom så fort de landar i vattnet är inte det jag kallar fiske.
            Men det är ju så det är.
            folk vill ha jätte fiskar och ända sätter för fiskodlarna att få någon lönsamhet är att minska på kvaliten.
            Är just derför det kallas put and take fiske. Folk kan stå och dra fisk direkt dom sätts i.
            Dock är det väldigt ovanligt att fisken nappar samma dag som den sätts i.

Skulle odlingarna använda sig utav dammar så skulle nog priset höjas med det dubbla minst. Dock så när det handlar om fiskfenor så brukar fiskar på 1-3 kilo ja väldigt fina fenor.. Det varierar stort..

Kommentera

Ursprungligen postat av Morta Visa inlägg
              HAHAHA! Eller hur! :P
              Jag antar att jävrebodarna är ganska oslagbart
              bakomkolven.blogspot.com

Kommentera

Har testat Harasjömåla och fastnade stenhårt, bra med information , trevlig personal. Ena tillsynsmannen som tjatade med polaren var mycket vänlig och slängde fram filen och fixade hans krokar när han ändå var där och såg att hans grejer inte var ordnade. Fina firrar till ett rimligt pris oxå! så dit kommer jag mer än gärna tillbaka till.

Testat ute i Skruv oxå där vårt företag hyrde sjön , 1 regnbåge landad på ett 20 tal fiskare i en liten pöl och alla dess fiskesätt men det kan ju vara så oxå ibland att fisket är dött men det gav ju inget bra intryck för put and take fiske !

Kommentera

Ursprungligen postat av -Fisken Visa inlägg
                  Är just derför det kallas put and take fiske. Folk kan stå och dra fisk direkt dom sätts i.
                  Dock är det väldigt ovanligt att fisken nappar samma dag som den sätts i.

Skulle odlingarna använda sig utav dammar så skulle nog priset höjas med det dubbla minst. Dock så när det handlar om fiskfenor så brukar fiskar på 1-3 kilo ja väldigt fina fenor.. Det varierar stort..
                  Finns flera odlare som odlar regnbåge i dammar och inte driver fisken lika vansinnigt hårt vilket brukar resultera i fiskar med naturliga former och med hela fenor. Skulle fler fiskare ställa krav på fiskens välbefinnande så skulle vi nog få betydligt snyggare fiskar och även bättre fiske. Visst det kostar lite mer men det är det värt. Jag skulle aldrig kunna tänka mig att utge ett vatten där de flesta av fiskarna på bild saknar fena som det bästa put and take vattnet i svergie. Snygg fisk med naturligt beteende rangnordnar jag själv högt. Men alla är vi olika.

Kommentera

Ursprungligen postat av Niklar Visa inlägg
                    Finns flera odlare som odlar regnbåge i dammar och inte driver fisken lika vansinnigt hårt vilket brukar resultera i fiskar med naturliga former och med hela fenor. Skulle fler fiskare ställa krav på fiskens välbefinnande så skulle vi nog få betydligt snyggare fiskar och även bättre fiske. Visst det kostar lite mer men det är det värt. Jag skulle aldrig kunna tänka mig att utge ett vatten där de flesta av fiskarna på bild saknar fena som det bästa put and take vattnet i svergie. Snygg fisk med naturligt beteende rangnordnar jag själv högt. Men alla är vi olika.
                    äntligen någon med samma åsikter!

Kommentera

Någon som känner till nån bra sjö i Värmland?

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      64 svar
                      15 437 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg .art
                      av .art