Var som vanligt och fiskade i somras när något otroligt hände. Något som bara kan hända när man fiskar. Något som skulle visa sig vara en av 2010 bästa minnen.
Jag och min kompis Ludde besökte min kära faster "up north" för att fiska gädda. Andra turen ute på sjön skulle visa sig ge bra med fisk. Vi ankrade upp i en grund vik och fiskade i en timme. En timmes fiske, en ankring gav runt 17 gäddor! 17 st gäddor på samma ankring med topp på dryga 6 kg!
För mig en otrolig timme, för mig ett häftigt minne. MEN, det var faktiskt inte det som gjorde att denna timme alltid kommer att minnas...
Min fasters man fiskade utan tafs och vi vet alla hur det tillslut slutar. Gäddan högg och Jocke som han heter, var en Toby
, fattigare. Synd. En stund senare får jag hugg. Gör ett mothugg och gäddan sitter på i kanske tre sekunder, sedan släpper den. Typiskt. Vevar in min kära buster skitmört och ser något glänsande sitta på kroken. Det som glänste var såklart Jockes lilla toby! Gäddan hade alltså tagit Jockes drag, simmat runt lite, huggt på mitt drag och släppt samtidigt som Jockes drag på nåt magiskt vis fastnat på mitt drag i samband med att den lossnade från käften...
Makalöst fiskehistoria enligt mig. Frågan är, är det någon här som har vart med om något liknande eller kanske t om något "värre"?
( Samma fiskresa hände även detta: http://www.youtube.com/watch?v=QQnmkooCAB8 )
Jag och min kompis Ludde besökte min kära faster "up north" för att fiska gädda. Andra turen ute på sjön skulle visa sig ge bra med fisk. Vi ankrade upp i en grund vik och fiskade i en timme. En timmes fiske, en ankring gav runt 17 gäddor! 17 st gäddor på samma ankring med topp på dryga 6 kg!
För mig en otrolig timme, för mig ett häftigt minne. MEN, det var faktiskt inte det som gjorde att denna timme alltid kommer att minnas...
Min fasters man fiskade utan tafs och vi vet alla hur det tillslut slutar. Gäddan högg och Jocke som han heter, var en Toby
, fattigare. Synd. En stund senare får jag hugg. Gör ett mothugg och gäddan sitter på i kanske tre sekunder, sedan släpper den. Typiskt. Vevar in min kära buster skitmört och ser något glänsande sitta på kroken. Det som glänste var såklart Jockes lilla toby! Gäddan hade alltså tagit Jockes drag, simmat runt lite, huggt på mitt drag och släppt samtidigt som Jockes drag på nåt magiskt vis fastnat på mitt drag i samband med att den lossnade från käften...Makalöst fiskehistoria enligt mig. Frågan är, är det någon här som har vart med om något liknande eller kanske t om något "värre"?
( Samma fiskresa hände även detta: http://www.youtube.com/watch?v=QQnmkooCAB8 )
Kommentera