Fiskeväska? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiskeväska?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fiskeväska?

Tjena! Frågade runt lite ang Prologics Monster Bag i en annan tråd, och fick reda på att den är rätt stor och tung, och det passar inte riktigt mig eftersom jag vandrar runt en del när jag fiskar. Det jag letar efter är en väska som rymmer stora lådor (För jerks som t.ex BB), ska gärna ha ett axelband och vara relativt smidig att bära med sig.

Några tips?

Ha Det!

Anton

Du kan prova Plano 4461 Betesbag, den har jag och är riktigt nöjd med den.

Kommentera

Jag använder Kinetic Waterspeed Predator Multi Bag. Man får med 3 stycken lådor av den största modellen när man köper den och den täcker majoriteten av mina beten. Inte alla väskor man får med lådorna heller så tycker att detta är en bra väska. Den ska vara vattenavstötande och man får även med en "säck" att lägga över väskan när det regnar förjävligt.. Bra utrymme i övre facket också, till andra saker såsom tänger osv.

Grym väska i mina ögon. Sånt är oftast en smaksak!
      www.TeamPikeHard.blogspot.com - Vi bloggar om predatorfiske!

Kommentera

Kör själv en bft predatorbag. 4 stora lådor samt ett en avdelning till att hänga beten. Vadderat axelband och bottnen den står på är 100% vattentät. Har bara provat den 1 gång hittils och då gick vi en bra bit. Blir tungt med 15kg beten med sig. men packar man itne allt man har funkar det bra till att gå med.

Kommentera

Själva Prologic monster bag är inte tung, utan det är vad man fyller den med. Bara för att man har en stor väska betyder det inte att man måste fylla upp den till max.

Skrev följande i din förra tråd:

Har också köpt mig en Monster Bag, jag är riktigt nöjd! Ska impregnera den så den inte blir lika mottaglig av vatten.

Man behöver sällan ha med sig 9 lådor med beten... jag har med mig 3-4 lådor plano 3730 (ca 40-100) beten för gädda. Det antalet beten räcker väldigt långt! Sen utöver det har jag med mig, lite fika. Regnkläder, lite varmare plagg i en påse eftersom väskan inte är tät. Sen har jag även med mig en stekpanna och en kastrull, ifall jag vill tillaga något då jag går i land. Till detta räcker väskan LÅNGT. Den kan vara lite klumpig att ta med sig på längre sträckor(flera km) det kan jag hålla med om. Men bättre än att använda Ikea påsar eller dylikt.

Tyvärr har jag dåliga erfarenheter av billiga väskor från Ö&B, går sönder i sömmarna, dragkedjan börjar hoppa, väskans remmar lossnar osv. Inte så konstigt att en väska kostar så pass lite....

edit: Jag vandrar mycket efter åar och lite längre sträckor för att fiska.
          Måste säga att den är inte så jäklar klumpig att vandra med, jag tog och packade på mig väskan nu för någon vecka sedan och tog en promenad i byn (såg nog lite konstigt ut). Vandrade på lite ojämna ytor och tyckte inte att den kränger runt så mycket. Finns alltid ful sätt att stoppa armarna i handtagen och bära den som en vanlig väska. Men som jag nämnde tidigare, så är väskan betydligt bättre än en IKEA påse iaf.
          har även en liten biltema väska för 299 då lådor medföljer, denna blir VÄLDIGT tung den också, eftersom jag har en jäkla massa drag och tyngder då jag fiskar i älven. Den lilla väskan väger nästan 15 kg... DEN vill jag inte bära runt på.
          Oh crap! VAfan har jag nu gjort!?

Kommentera

Precis som Gimlan säger handlar det ju om vad du fyller upp väskan med. Själva väskorna i sig är oftast inte så tunga. Så vilken väska du än inhandlar så är det du själv som bestämmer hur tung den ska vara... Därmot handlar det ju om smidighet och osmidighet också.. Där ligger väl kanske Monsterbagen lite efter, den är ju stor. Men jag diggade monsterbagen stenhårt, hade fortfarande haft den kvar om vi i Team Pike Hard inte fått nya väskor från Kinetic.
            www.TeamPikeHard.blogspot.com - Vi bloggar om predatorfiske!

Kommentera

Jo jag menar ju givetvis att den blir stor och otymplig om man går mycket med den, inte att den väger mycket !

Kommentera

Hej Anton,om du skall traska runt mycket så kanske det skulle funka med en helt vanlig ryggsäck i en storlek som passar för alla betesboxar och övrigt som skall med. Blir ju lite mer avlastning för axlarna och dessutom lättare att få med sig spöna.

Lycka till..... Mvh Pelle

Kommentera

Jag kör med en sån här:

Finns i 3 storlekar. Har medium och får plats med 5 st plano 3700 i väskan. Rekommenderar.

Kommentera

ronson är grymma

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av mikee, 2005-05-17, 22:24
                    11 svar
                    13 557 visningar
                    0 gillar