Sociala avgifter läggs inte till i pris på en vara i sverige.... Bara så att ni vet. Sociala avgifter betalas in till skattemyndigheten tillsammans med pensionsgrundande tilläg för en anställd person. Alltså så betalas sociala avgifter ut oavsett om en vara säljs i Sverige eller i USA, förutsatt att varan är tillverkad i Sverige alltså. Har ingen aning om anställningsvilkor i USA. Men sociala acgifter har med lön till en anställd att göra och inget med varan i sig. Det jag vill påvisa är att om sociala avgifter påverkar priset till slutkund så påverkas det isnf på samma sätt vare sig här eller på andra sidan pölen.
Sen huruvida det är med skatt och moms i USA låter jag vara osagt. Men ett rimligt maxpris i sverige borde vara mellan 1100 och 1300. Det tordes helt enkelt vara så att nån mellanhand tar pröjs i moder Svea.
Sen huruvida det är med skatt och moms i USA låter jag vara osagt. Men ett rimligt maxpris i sverige borde vara mellan 1100 och 1300. Det tordes helt enkelt vara så att nån mellanhand tar pröjs i moder Svea.

Kommentera