Jag fiskar från båt och kollar egentligen bara vind när jag ska ut, resten är ointressant. Men Yr.no brukar ha grymt bra prognos vad gäller regn när man kollar på "timme för timme". Stämmer faktiskt otroligt bra. Står det att det ska börja regna kl 16.15 å sluta kl 17.35 så stämmer det fan med ca 10 min marginal. Varje gång. Kanske är lättare att förutse där jag bor, vet inte. Men SMHI litar jag inte en sekund på.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
SMHI.se eller YR.no eller...?
Collapse
X
-
Fan va kasst väder... BRA, då drar vi å fiskar!
Trolling i vänern + sjöarna runt omkring. Gädda, lax, öring, gös. Lägg till min blogg
[FONT=Impact]http://teamflink.blogspot.com/[/FONT]
-
Ursprungligen postat av Rospigg Visa inläggYR, SSRS kustväder och SMHI sedan tar jag ett medel av vad de säger så brukar det stämma ganska bra ;-)
SSRS-appen e tokbra btw för er som inte har den redan, även testat VIVA - Sjöfartsverkets egen app om jag minns rätt, men den e lite torftig jämnfört med SSRS.
Regn och skit e väl sisådär, kan ju tokregna 500 m bort från värsta badvädret =D
Bara att packa bra kläder och ta fram dem vid behov ![FONT="Fixedsys"][/FONT]
Kommentera
-
Kollar www.vackertvader.se som saxar vädret från yr.Tycker att den är mycket lättare att navigera runt på.Stämmer för det mesta.When Im feeling down.I just slide in something with Bob Nudd in the Dvd player.5 minutes after i cant help myslef smiling..
Kommentera
-
Jag har hört att de får samma satellitöversikter och att det beror helt och hållet på kunskapen att tolka det rätt. Verkar som om yr.no drar längsta stråt i detta fallet (kör dock SMHI's app i telefonen).
Men jag håller faktiskt med mvbatte och keldor, på med bra kläder och fiska ändå.....
Kommentera
-
klart.se tar väl väderprognoser från yr? eller är det jag som fått de om bakfoten? iallafall så stämmer dom bästhttp://arnefansfiske.wordpress.com/ "Vad vore man utan fiske?"
Kommentera
-
Ursprungligen postat av pasi75 Visa inläggYr.no äger inte ens rättigheterna till saterliterna . Det fick jag höra för 1 månad sedan. Kanske rykte ? Tycker de har fel då det blåser från öst, men mer rätt då det kommer från väst, kanske inte så konstigt... Klart.se funkar hyffsatAntal arter tagna på fluga i Sverige: 32
Abborre, Benlöja, Bonito, Bäckröding, Elritsa, Gråsej, Gräskarp, Guldfisk, Gädda, Gärs, Harr, Lake, Makrill, Mört, Näbbgädda, Piggvar, Regnbåge, Röding, Rötsimpa, Sandstubb, Sik, Sill, Sjurygg, Skrubbskädda, Stensnultra, Större kantnål, Svart smörbult, Torsk, Tånglake, Vitling, Ål, Öring
Har du några tips på heta ställen för de arterna jag saknar så skicka gärna ett pm.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av erla34Hej! Jag vill ha hjälp att identifiera några finska laxwobbler. De fyra wobblerna är märkta med JM på...2 Foton
-
Kanal: Ljugarbänken
2025-03-23, 20:34 -
-
av FunkenHar ett antal Karikko wobblers som skeden har gått av på typ vid bottennapp! Finns det nya att köpa?...1 Foto
-
2025-03-22, 17:54 -
-
av FunkenNån som provat detta batteri till elmotorn? Skapligt pris 2815kr på Amazon1 Foto
-
2025-02-15, 12:55 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
|
64 svar
15 459 visningar
1 gilla