importera från usa - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

importera från usa

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• importera från usa

tror ni att man skulle tjäna pengar på att beställa hem ett stort parti med fiskadrag som inte finns här"hemma" i sverige occh sedan starta en webbshop och sälja dem för svenska prisar som oftast är 2-3 gånger så mycket pengar.. hur många % tull tar dom? hur lång tid skulle det ta att tjäna pengar på affären tror ni?

Ursprungligen postat av gösface Visa inlägg
    tror ni att man skulle tjäna pengar på att beställa hem ett stort parti med fiskadrag som inte finns här"hemma" i sverige occh sedan starta en webbshop och sälja dem för svenska prisar som oftast är 2-3 gånger så mycket pengar.. hur många % tull tar dom? hur lång tid skulle det ta att tjäna pengar på affären tror ni?
    Inte bara tull du skall betala. Att tjäna lite på att köpa som privatperson från t ex USA och sälja på Tradera är ju fullt möjligt. Men annars tror jag inte på att importera i större skala.

Kommentera

Som Shank säger du får betala ca 28% i tull o moms på total beloppet (varor+frakt) och har du en butik så blir det skatt och moms på det du tjänar så det blir nog inte någon större vinst

Kommentera

Ämnet har varit uppe tidigare.
        Skattemyndigheten hänger ju oxå på tradera så räkna med skatt och arbetsgivaravgifter om du säljer för mycket.
        Bättre då att momsregga så kan du backa moms på inköp och bara betala utgående moms.
        A bad days fishing is better than a good day at work.

http://tenkarasverige.blogspot.com/

http://www.salmosalarfishing.se

Kommentera

Det kan nog vara kul som erfarenhet, men räkna inte med att tjäna några stora pengar. Tull och moms äter som tidigare nämnts upp mycket, plus att det kommer ju innebära en del jobb också och omsätter Du den tiden i pengar så kommer nog timlönen bli knaper. Men Du kan ju se till att fylla Dina betesboxar och ha kul under tiden.

Större grejer som båtar, bilar och maskiner är bättre att satsa på isf, men då talar vi ju om andra pengar. Tyvärr visar sig även dessa projekt ofta inte vara så lönande som de första kalkylerna säger.

Kommentera

har beställt en del från usa. Mycket strul och ibland flera månaders leveranstid.. Inte värt besväret enligt mina egna erfarenheter

Kommentera

ok tack för svaren!

Kommentera

Gösface: Jag var inne ett tag på att ta hem Planos betesboxar, (eller ngt annat märke). Men det visade sig vara en massa kostnader som tillkom.
                Min och din tanke var god, men räckte liksom inte hela vägen kanske. Men man kan ju pröva om inte annat. Just när det är billigare varor (beteslådor, drag osv) så går man kanske inte i personlig konkurs om det misslyckas.
                Jag önskar dig lycka till iaf om du bestämmer dig för o testa!
                http://thepikefather.wordpress.com/

Lägg gärna till ThePikeFather på Facebook. Klicka här!

Kommentera

Tråkigt att höra att man har problem med import från USA jag importerar från kina leveranstid 3-5 dagar sist köpte jag för 2029.- inkl frakt avgift för tull moms blev 256.- det innebär att avgiften är 12-13% då tog det 3dagar från orderbekräftelse tills jag hade varan vid min dörr vet inte vem som sköter usa transport men jag har använt BTL och nu sist DHL enda problemet jag sett med USA är att vissa rullar jag önskat exporteras inte till europa av någon anledning för dom finns här men mycket dyrare, så där har nog tillverkaren styrt vissa marknader.
                  Kust/klippfiskare fiskar främst gylta men även andra arter www.pofs.se
                  Nu även blog på gylta.blogspot.com
                  Glöm inte besöka foto & filmsidan www.fotopelle.se

Kommentera

Ursprungligen postat av hobbyfiske.se Visa inlägg
                    Tråkigt att höra att man har problem med import från USA jag importerar från kina leveranstid 3-5 dagar sist köpte jag för 2029.- inkl frakt avgift för tull moms blev 256.- det innebär att avgiften är 12-13% då tog det 3dagar från orderbekräftelse tills jag hade varan vid min dörr vet inte vem som sköter usa transport men jag har använt BTL och nu sist DHL enda problemet jag sett med USA är att vissa rullar jag önskat exporteras inte till europa av någon anledning för dom finns här men mycket dyrare, så där har nog tillverkaren styrt vissa marknader.
                    Vad köpte du från Kina?

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Maldini, 2010-08-30, 09:41
                    7 svar
                    1 534 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Sir Fish-a-lot