hej.med risk å få smisk men jag undrar?dyra båtar-billiga båtar.gädd racers llr inte HUR FAN KAN NI KÖPA TYP WIGGLERS LLR DYLIKA SKITSPÖHÅLLRE TILL ETT SPÖ MED RULLE SOM KOSTAR ÖVER 1 TUSS.jag själv började trolla lax-öring i början på 90-talet å köpte bara kvalle .har inte ångrat en sek ....man får vad köper.skulle dröm gäddan gå på -inte i mitt fall kul å sitta med en tom spöhållare bara för man snikat.nej fram för kvalle produkter då håller ditt fiske liv för resten av livet.scottys hållare har livstids garanti.jag är en fiskare som håller kvalle före SKIT.det är en investering för livet....mvh stefan skitfiske
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
spöhållare
Collapse
X
-
Den som säger att Wigglers spöhållare är skitspöhållare vet inte vad han/hon talar om.
Antingen har personen köpt ett måndags-ex eller så har de aldrig haft någon Wiggler-hållare.
Vi har använt dessa hållare i flera år och vad jag kan komma ihåg så har aldrig något hänt efter många trollingpass och många gäddhugg.
Ser man på priset så är de förmodligen bland de översta på listan över prisvärda.
När man får en spöhållare med rigg för att "låsa fast" spöet i en wire och 3 stycken olika modeller av fästningsanordning för olika sorters båtar. Och allt detta för under hundralappen.
Ge mig gärna förslag på en spöhållare som är säkrare, enklare att använda och lika billig för ett pris som ens är i närheten.
Alla fiskare har inte dyra båtar, jag själv har en sliten plastbåt på runt 4 meter som jag betalade 500 kr för.
Jag skulle aldrig ha råd att köpa 4 stycken spöhållare för 300+ kronor styck och tycka att det är ett bra köp.
Har man råd att lägga flera tusen på spöhållare till båten så visst, men att säga att Wigglers är skitspöhållare är helt fel.
-
Fast någon vidare kvalite kan man ju inte säga att de har, tvivlar starkt på att de pallar en rusning från en fettfenad fisk av lite storlek.
Att de däremot pallar med en hösttrött gäddas rusningar/knyckar det kanske de gör men jag skulle aldrig ta risken. Jag skulle inte kunna slappna av ordentligt.
//C
Kommentera
-
Att inte lita på spöhållaren och att säga att de är så dåliga att de inte är värda några tjugolappar är dock stor skillnad.Ursprungligen postat av Cole Visa inläggFast någon vidare kvalite kan man ju inte säga att de har, tvivlar starkt på att de pallar en rusning från en fettfenad fisk av lite storlek.
Att de däremot pallar med en hösttrött gäddas rusningar/knyckar det kanske de gör men jag skulle aldrig ta risken. Jag skulle inte kunna slappna av ordentligt.
//C
Jag skulle inte heller lita på dessa spöhållare med ett spö för några tusen i den, en rulle i samma prisklass med rätt hård slirbroms dragen och en stor öring/lax på andra änden av linan.
Men för normal trolling och med en löst åtdragen slirbroms/baitrunner blir det inte mycket mer påfrestning än vad wobblern gör.
För insjötrolling efter gädda, gös, abborre och småöring fungerar de utmärkt. Då har man inte heller (vanligtvis) någon hårt dragen slirbroms eller ett hårt spö och en jättetung rulle.
Som jag sa innan, de kostar en femtedel av de populära kvalitetshållarna. Är man inte ute på havet eller en av våra större insjöar och trollar prickfiskar av större format så ser jag inte någon anledning att kalla dem för skitspöhållare.
Man får vad man betalar för, kapitalister och kapitalist-wannabes lovordar de dyraste märkesprodukterna och kastar skit på budgethållarna.
Alla kan inte torka arslet med pengar.
Kommentera
-
Tror fajsen har kört med slirbromsen i max och fått ett o annat bottennapp när han använt dessa spöhållare
Jag bonnatrollar med några billiga portabla spöhållare och allt handlar om hur hårt man har dragit åt slirbromsen. Bara att provdra i linan när du har spöt i spöhållaren. Sitter det fast efter provdragning så kör på bara Britt-Marie!
Kommentera
-
Dessa Berkley BRH är grymma för en liten peng - förstärkta med genomgående bult inuti "pinnen".
Jag har tjatat om dessa förut här på FS - Dom smiskar rumpan av Wiggler (W suger visst - pinnen på Wiggler spricker efter ett par somrar i solen pga dålig UV-tålighet).
Har minst 10st Berkley och har betalat från 99-130:-/st för dem. Exempelvis, AT Outdoor i Vimmerby har/har haft dessa - Har ingen aktuell (svensk) länk just nu men det är bara att söka...
Kommentera
-
Tackar för tipsetUrsprungligen postat av Hejan Visa inläggDessa Berkley BRH är grymma för en liten peng - förstärkta med genomgående bult inuti "pinnen".
Jag har tjatat om dessa förut här på FS - Dom smiskar rumpan av Wiggler (W suger visst - pinnen på Wiggler spricker efter ett par somrar i solen pga dålig UV-tålighet).
Har minst 10st Berkley och har betalat från 99-130:-/st för dem. Exempelvis, AT Outdoor i Vimmerby har/har haft dessa - Har ingen aktuell (svensk) länk just nu men det är bara att söka...
Hittade en annan hållare som ser intressant ut från Berkley, någon som provat denna?
Senast ändrad av tintin_jkpg; 2011-11-25, 21:21.
Kommentera
-
hej .jag fick smisk llr.men som ngn skrev. jag VAR fett fene fiskare.jag har en stor låda med trolling grejer.men tänker inte fortsätta pga hälsa.rullar med mera kommer å säljas , när jag är kryare.när man sluppit ur väggen!!!!!mvh stefan tankar tas via pmSenast ändrad av fajsen; 2011-11-25, 22:42.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av vaarius275Hej vänner!
Jag har blivit väldigt sugen på att testa på att fiska med en original ”The...1 Foto-
Kanal: Ljugarbänken
2026-08-16, 19:03 -
-
av vaarius275Hej vänner!
Jag har blivit väldigt sugen på att testa på att fiska med en original ”The...1 Foto-
Kanal: Ljugarbänken
2026-08-16, 19:03 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av mikee, 2005-05-17, 22:24
|
11 svar
13 584 visningar
0 gillar