Död gädda hittad.. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Död gädda hittad..

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

jo du 3.5 kg kan nog stämma GRYYYMT tjock en sån där skulle man få...... "dreglar"

Kommentera

Shit, den skulle man inte tacka nej till att ta på ett ul spö..:P
      Http://blogg.dragsosportfishing.se - Team Dragsösportfishing blogg

Kommentera

Originally posted by ZoN
        Apropå "hittad död", farsgubben har som hobby att göra avgjutningar av fiskar, i fjol fick han och hans kompanjonen en aborre uppskickad från södra sverige som hade hittats död. Det var en romstinn hona på 3.5Kg (har jag för mig) men eftersom den hittades död räknades den inte som rekord....rätta mig om jag har fel...

Btw, mitt första inlägg efter att ha hittat detta grymt intressanta forum!
        grymt fet fisk, btw välkommen till forumet!!!

Kommentera

När man ser denna fisk kommer man osökt att jämföra den med de famösa abborrarna från Kotlasjön. Medge att det är en viss skillnad! Vilken fisk tror ni väger över 3 kg. De eller den här?
          Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Originally posted by ZoN
            Apropå "hittad död", farsgubben har som hobby att göra avgjutningar av fiskar, i fjol fick han och hans kompanjonen en aborre uppskickad från södra sverige som hade hittats död. Det var en romstinn hona på 3.5Kg (har jag för mig) men eftersom den hittades död räknades den inte som rekord....rätta mig om jag har fel...

Btw, mitt första inlägg efter att ha hittat detta grymt intressanta forum!
            Skulle du inte kunna prata med 'farsgubben' om litet tips och referenser på hur man gör sånt. Tycker det skulle vara en riktigt kul grej faktiskt.

Det där är avgjutningen antar jag, snygg! Jodå, BB den känns 'seriös' troligen ändras vikten något uppåt då fisken dör pga osmos. Men det är bara en gissing.

Välkommen till forumet!

Kommentera

Hörde talas om en död gädda på 52 kg hittad i ryska Bahjkal sjön, för jag vet inte hur länge sedan, den skall ha dött efter att ha försökt äta en 25 kg lax, hehehe ni vet ju hur ryssarna är
              Jag känner inte hälften av er, hälften så väl som jag skulle vilja ... färre än hälften av er tycker jag hälften så bra om som ni förtjärnar!

Kommentera

Bille vart såg du det någonstans?
                www.specimenhunters.se
                "Big carp are very seldom caught in winter.. and that also goes for spring, summer and autumn"

Kommentera

Gubbar förresten jag kom å tänka på en sak... Om en gädda på 52 kilo äter en 25 kilos lax borde inte den väga 77 kilo efteråt (!)
                  www.specimenhunters.se
                  "Big carp are very seldom caught in winter.. and that also goes for spring, summer and autumn"

Kommentera

Läste någon stans att en gädda måste äta ca 10kg fisk för att gå upp 1kg i vikt, men detta varierar ju såklart.
                    Kan tänka mig att de pelagiska strömmingsgäddorna måste äta mer, då de rör sig så mycket...

FÖ tror jag inte det minsta på 52kg gädda, möjligtvis 52lbs..

Kommentera

ja men asså den skiter ju ut å sånt så på sikt går den ju bara upp lite... men jag menar direkt efteråt?
                      www.specimenhunters.se

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
                      14 svar
                      3 142 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg uditsen
                      av uditsen