jo du 3.5 kg kan nog stämma GRYYYMT tjock en sån där skulle man få...... "dreglar"
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Död gädda hittad..
Collapse
X
-
Shit, den skulle man inte tacka nej till att ta på ett ul spö..:PHttp://blogg.dragsosportfishing.se - Team Dragsösportfishing blogg
Kommentera
-
grymt fet fisk, btw välkommen till forumet!!!Originally posted by ZoN
Apropå "hittad död", farsgubben har som hobby att göra avgjutningar av fiskar, i fjol fick han och hans kompanjonen en aborre uppskickad från södra sverige som hade hittats död. Det var en romstinn hona på 3.5Kg (har jag för mig) men eftersom den hittades död räknades den inte som rekord....rätta mig om jag har fel...
Btw, mitt första inlägg efter att ha hittat detta grymt intressanta forum!
Kommentera
-
Skulle du inte kunna prata med 'farsgubben' om litet tips och referenser på hur man gör sånt. Tycker det skulle vara en riktigt kul grej faktiskt.Originally posted by ZoN
Apropå "hittad död", farsgubben har som hobby att göra avgjutningar av fiskar, i fjol fick han och hans kompanjonen en aborre uppskickad från södra sverige som hade hittats död. Det var en romstinn hona på 3.5Kg (har jag för mig) men eftersom den hittades död räknades den inte som rekord....rätta mig om jag har fel...
Btw, mitt första inlägg efter att ha hittat detta grymt intressanta forum!
Det där är avgjutningen antar jag, snygg! Jodå, BB den känns 'seriös' troligen ändras vikten något uppåt då fisken dör pga osmos. Men det är bara en gissing.
Välkommen till forumet!
Kommentera
-
Hörde talas om en död gädda på 52 kg hittad i ryska Bahjkal sjön, för jag vet inte hur länge sedan, den skall ha dött efter att ha försökt äta en 25 kg lax, hehehe ni vet ju hur ryssarna ärJag känner inte hälften av er, hälften så väl som jag skulle vilja ... färre än hälften av er tycker jag hälften så bra om som ni förtjärnar!
Kommentera
-
Bille vart såg du det någonstans?www.specimenhunters.se
"Big carp are very seldom caught in winter.. and that also goes for spring, summer and autumn"
Kommentera
-
Gubbar förresten jag kom å tänka på en sak... Om en gädda på 52 kilo äter en 25 kilos lax borde inte den väga 77 kilo efteråt (!)www.specimenhunters.se
"Big carp are very seldom caught in winter.. and that also goes for spring, summer and autumn"
Kommentera
-
Läste någon stans att en gädda måste äta ca 10kg fisk för att gå upp 1kg i vikt, men detta varierar ju såklart.
Kan tänka mig att de pelagiska strömmingsgäddorna måste äta mer, då de rör sig så mycket...
FÖ tror jag inte det minsta på 52kg gädda, möjligtvis 52lbs..
Kommentera
-
ja men asså den skiter ju ut å sånt så på sikt går den ju bara upp lite... men jag menar direkt efteråt?www.specimenhunters.se
Kommentera
Foton
Collapse
-
av megabuzzVäcker liv i tråden. Där jag fiskade i våras så lekte gäddorna från början av mars hela vägen in i juni...1 Foto
-
Kanal: Ljugarbänken
2025-09-15, 16:18 -
-
av FunkenHar ett antal Karikko wobblers som skeden har gått av på typ vid bottennapp! Finns det nya att köpa?...1 Foto
-
2025-03-22, 17:54 -
-
av erla34Hej! Jag vill ha hjälp att identifiera några finska laxwobbler. De fyra wobblerna är märkta med JM på...2 Foton
-
2025-03-23, 20:34 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
|
14 svar
3 142 visningar