Bästa svenska matfisken ? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bästa svenska matfisken ?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av byggarn Visa inlägg
    fenor och ben brukar jag plocka bort

Haha DEM ÄR JU GOODAST!=)

Menade ädelfiskar(Öring röding lax...)

Kommentera

Tycker ädelfiskar är den mest överskattade fisken.. Käkat regnbåge som smakade gyttja, lax med sitt mosiga flottiga kött.. Ål är kräkningsframkallande, som att lägga en stor fet fettklump i munnen... Nej dem godaste fiskarna är dem magraste.. Kött ska vara fett, fisk ska vara magert... Jag står fast vid att aborre, gädda och gös är dem godaste fiskarna.. Torsk äter jag alltför ofta men det är lite åt gäddhållet.. Annars brukar plattfisk uppskattas av mig

Kommentera

Den godaste laxen är den gravade laxen eller på sushi...

Kommentera

Ursprungligen postat av Aborrjägaren Visa inlägg
          Tycker ädelfiskar är den mest överskattade fisken.. Käkat regnbåge som smakade gyttja, lax med sitt mosiga flottiga kött.. Ål är kräkningsframkallande, som att lägga en stor fet fettklump i munnen... Nej dem godaste fiskarna är dem magraste.. Kött ska vara fett, fisk ska vara magert... Jag står fast vid att aborre, gädda och gös är dem godaste fiskarna.. Torsk äter jag alltför ofta men det är lite åt gäddhållet.. Annars brukar plattfisk uppskattas av mig
          sumpig gädda mmm...

Kommentera

Säger nog Lax! En av få fiskar som saknar ordentlig "fisksmak". När jag säger fisksmak så menar jag inte att fisk smakar illa eller dåligt men på flertalet arter tränger en rå, rätt frän, fisksmak igenom. En gädda tex., har mycket av denna fisksmak i sig och är därför en av de sämmre matfiskarna, en abborre har betydligt mindre, en öring ännu mindre osv.
            Högst upp på denna trappa finns feta fiskar som tex. Lax men även Ål osv.

Kommentera

Smaken är som baken reflexen, tur är väl det.. Har ätit äcklig gädda 2 gånger och båda hade gemensamt att dem var tillagade i ugnen och att båda kom från en liten insjö. Stekt gäddfilé från mälaren däremot, mums... En ugnskokt braxen jag åt förrut smakade mindre sump och lera än regnbågen jag käkade förrut...

Kommentera

Ursprungligen postat av Aborrjägaren Visa inlägg
                Smaken är som baken reflexen, tur är väl det.. Har ätit äcklig gädda 2 gånger och båda hade gemensamt att dem var tillagade i ugnen och att båda kom från en liten insjö. Stekt gäddfilé från mälaren däremot, mums... En ugnskokt braxen jag åt förrut smakade mindre sump och lera än regnbågen jag käkade förrut...
                Håller med att odlad (ny isläppt) regnbåge smakar pellets,bulle elller sump men det är den vilda ädelfisken jag syftade på.

Kommentera

Ni som röstar på Lax, ni har aldrig ätit Röding va? :-)

Kommentera

men utan tvekan smörstekt borre på shmörgåss (hårdbrö)
                    abborren är utan tvekan den roligaste fisken man kan fiska!
                    abborrgalning.... det är roligare att fiska med klen utrustning ! Så tjata på med era torskspön och 10 +are , jag håller mig till abborre och snipor ...

Kommentera

• Ursprungligen postat av Aborrjägaren Visa inlägg
                      helt rätt!
                      abborrgalning.... det är roligare att fiska med klen utrustning ! Så tjata på med era torskspön och 10 +are , jag håller mig till abborre och snipor ...

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Bergman, 2016-01-10, 08:41
                      47 svar
                      1 650 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg mrfisker  
                      Arbetar...
                      X