Styrkan hos en duktig gäddfiskare ligger i hans ihärdighet. Att inte misströsta och vara medveten om att fisket är både upp och ner. Kommer man över "tröskeln" och härdar ut i sura perioder blir man till slut belönad. Det ligger förmodligen otroligt många "dåliga" dagar bakom Folkes, DavidL´s och övrigas fångster. Att se något positivt i "skitdagar" och oavsett vilket bara köra vidare.
Att kunna analysera, behärska olika metoder, vara nyfiken, mod att våga prova nytt, ihärdighet och balansen mellan ett "vanligt" liv och total hängivenhet är faktorer som skapar framgång och däri ligger storheten tror jag. Omöjligt att utse någon som är "bäst" då det är så många parametrar det handlar om. Men däremot kan vi nog alla vara överens om att dom nämnda pojkarna/männen har investerat både tid och tanke i sitt fiske och därför ger jag dom alla min röst.
Att kunna analysera, behärska olika metoder, vara nyfiken, mod att våga prova nytt, ihärdighet och balansen mellan ett "vanligt" liv och total hängivenhet är faktorer som skapar framgång och däri ligger storheten tror jag. Omöjligt att utse någon som är "bäst" då det är så många parametrar det handlar om. Men däremot kan vi nog alla vara överens om att dom nämnda pojkarna/männen har investerat både tid och tanke i sitt fiske och därför ger jag dom alla min röst.

...så mycket bra fakta om väder, vind, fiskeplats, fiskedjup, beten, färger ja allt. Har nog läst boken 20 ggr genom åren. Ett klassisk repotage i en fisketidning på 80-talet är när Leif Engström PLANAR hem en 6-kilos (om jag minns rätt kilon), gädda på vattenytan. 
Kommentera