Fiskekompis Västmanland - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiskekompis Västmanland

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fiskekompis Västmanland

Tjena alla glada fiskare!
    Jag tänkte bara kolla om de finns någon som skulle vara intresserad av att dra iväg och fiska någon dag?

Jag fiskar mest gädda, men även borre och gös. Jag har fiskat hela livet. Har jobbat på sportfiskeboden i Västerås och varit med i ett fisketeam. Men teamet löstes upp av olika anledningar så nu fisksr jag solo. Så tänkte om de skulle finnas någon med båt som är intresserad av att dra iväg på några turer kanske? Betalar självklart bensin.

Jag älskar fiske vare sig de är med en "nybörjare" eller någon mer erfaren. Jag är 30år och bor i surahammar. Jag äger en takräckesbåt. Så vill vi fiska i någon liten sjö så är de bara att kasta upp den på taket och köra. Skulle jag inte svara här av någon anledning så kan ni skriva till mig på Facebook. Joachim Jocke Andreasson. Ha de grymt. Och tight lines.

Gädda i dessa trakter tycker jag är rätt segt stortleksmässigt, men fiskar gärna borre och gös. Har tillgång till ABB arrenderade vatten där jag får ta med gäster, 3 st håller regnbåge och öring och en ska hålla bättre storlek på borre. Har mindre båt i vad som räknades som en av västmanlands bästa gössjöar men själv inte lyckats knäcka koden riktigt. Där är det dock 100 spänn för gästkort. Har annars ett par sjöar i Salatrakten där jag utforskade lite i vintras efter borre och drog 10st över 5hg med 875 i topp om jag minns rätt. Skall utforskas mer i sommar är tanken.
    Abborre 1230g, Bergsimpa, Björkna, Bleka 2.5kg, Braxen 2.3kg, Gråsej 5.0kg, Gädda 12.0kg, Gös 2.95kg, Havskatt, Havsöring 3.0kg, Hälleflundra 73cm, Id 1.65kg, insjööring 1.5kg, Knaggrocka 5.9kg, Knot, Kolmule, Krabba, Kräfta, Kungsfisk 1.0kg, Lake 820g, Lubb, Löja, Mört, Nors, Regnbåge 3.8kg, Ruda 1.5kg, Sandskädda, Sarv 9hg, Sill, Snorgärs, Spigg, Stäm, Sutare 2.48kg, Torsk 8.0kg, Vimma, Ål 1.65kg.

Kommentera

Ursprungligen postat av kenta_85 Visa inlägg
      Gädda i dessa trakter tycker jag är rätt segt stortleksmässigt, men fiskar gärna borre och gös. Har tillgång till ABB arrenderade vatten där jag får ta med gäster, 3 st håller regnbåge och öring och en ska hålla bättre storlek på borre. Har mindre båt i vad som räknades som en av västmanlands bästa gössjöar men själv inte lyckats knäcka koden riktigt. Där är det dock 100 spänn för gästkort. Har annars ett par sjöar i Salatrakten där jag utforskade lite i vintras efter borre och drog 10st över 5hg med 875 i topp om jag minns rätt. Skall utforskas mer i sommar är tanken.
      Vågar man fråga vilka sjöar i salatrakten?

Kommentera

Sorry ,men de verkar ha potential för kilot + och i dessa trakter är det svårt hitta såna vatten så vill tyvärr inte skriva ut. Men checka med lokala fiskeklubben de kanske kan tips om nå vatten. Skitfiske / Kenta
        Abborre 1230g, Bergsimpa, Björkna, Bleka 2.5kg, Braxen 2.3kg, Gråsej 5.0kg, Gädda 12.0kg, Gös 2.95kg, Havskatt, Havsöring 3.0kg, Hälleflundra 73cm, Id 1.65kg, insjööring 1.5kg, Knaggrocka 5.9kg, Knot, Kolmule, Krabba, Kräfta, Kungsfisk 1.0kg, Lake 820g, Lubb, Löja, Mört, Nors, Regnbåge 3.8kg, Ruda 1.5kg, Sandskädda, Sarv 9hg, Sill, Snorgärs, Spigg, Stäm, Sutare 2.48kg, Torsk 8.0kg, Vimma, Ål 1.65kg.

Kommentera

Ursprungligen postat av kenta_85 Visa inlägg
          Sorry ,men de verkar ha potential för kilot + och i dessa trakter är det svårt hitta såna vatten så vill tyvärr inte skriva ut. Men checka med lokala fiskeklubben de kanske kan tips om nå vatten. Skitfiske / Kenta
          Finns många sjöar i sala som har bra borrar.
          Senast ändrad av Uffe5; 2017-06-16, 18:20.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Makro, 2011-06-14, 10:12
          9 svar
          1 491 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Alman
          av Alman

Startad av olander91, 2011-10-18, 09:20
          7 svar
          1 630 visningar