Bakluckeloppis/swapmeet intressekoll - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bakluckeloppis/swapmeet intressekoll

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

åka på fisketripp vore ju epislt egentligen och en av få saker jag är beredd att lägga pengar på!

däremot är det för egen del inte längre intressant med enbart flugfiske... fiskade mig lite för mätt på det under en ~20års period så nu är det faktiskt så att jag helt ärligt är såpass ointresserad sista ~10åren att jag just nu inte kan minnas vad för slags flugprylar jag har kvar längre?
    Minns t ex helt ärligt inte vilket av de två Nils Kulle -byggda splitcanespöna jag har kvar? vilket bytte jag bort mot rulldelar till wiloboken här på brädan? och vilket blev kvar???
    borde kunna ha nåt lättare gammalt loop-spö kvar (med lagad topp?) medan det mesta andra flugrelaterat getts bort... gissningsvis finns nån rulle med nånstans, har iaf minst en, en gammal abu- som va med i mitt första flugkit jag köpte...

​​​​​​​*krydda ovanstående mentalt med smileys här och där!
    https://www.facebook.com/OKspinners/

Kommentera

Ursprungligen postat av Gädd-jos Visa inlägg
      åka på fisketripp vore ju epislt egentligen och en av få saker jag är beredd att lägga pengar på!
      Jag är "på" avsett vilket fiske det gäller!

Jag försöker bara komma med några förslag på platser och hoppas därmed att det kommer fler förslag på aktiviteter, platser, fiskesätt och så vidare.

Jag slänger in ett förslag till med länk och lite förklarande text från sidan.

"klipp"
      Magnehulteån
      Magnhulteån är belägen mellan Rejmyre och Simonstorp.
      Ån rinner mellan sjöarna Magnehultsjön och Hunn.
      Ån lämpar sig bra för flugfiske med lättkastade gräsytor. Från Magnehultsjön ner till att ån blir bredare (ca 1 km) kan man främst under våren och vid regnrika somrar ha ett trevligt smygfiske i litet svårare terräng.
      Nedströms landsvägsbron är endast fiske med flugspö tillåtet. Från landsvägsbron upp till vindskyddet är det tillåtet att fiska med mete, flugspö och spinn.
      Från vindskyddet upp till Magnehulsjön är endast fiske med flugspö tillåtet.
      "/klipp"
      Put and Take | Östergötlands Sportfiskeguidning

Här finns ju chans till fiske med flera olika metoder och redskap... BFS kanske... och det går givetvis även abborre och gädda i vattnen.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av Makro, 2011-06-14, 10:12
      9 svar
      1 491 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg Alman
      av Alman

Startad av olander91, 2011-10-18, 09:20
      7 svar
      1 631 visningar