Malar i sverige?? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Malar i sverige??

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av tintin_jkpg Visa inlägg
    Säg inte det, det kan ju fungera och vilka jättar det skulle kunna bli.
    Inte de bästa förutsättningar för en framgångsrik lek.....

//Stefan
    Du kommer komma ihåg mig för alla gator bär mitt namn.

´til things are brighter, I´m the man in black

Kommentera

Ursprungligen postat av Rudan Visa inlägg
      Inte de bästa förutsättningar för en framgångsrik lek.....

//Stefan
      Det finns många grunda partier och säkert även delar av sjön som är långt ifrån klara under sommaren. Man ska ju aldrig säga aldrig.

Fast visst finns det bättre sjöar med både varmt, grunt och grumligt vatten.

Kommentera

Rent hypotetiskt, vilka svenska sjöar hade varit mest lämpade utplantering av mal?
        Den förste att gå Ad Hominem förlorar

Kommentera

i ringsjön hade vatt finfint

Kommentera

Ja vad tycker de om?
            Varma vatten(20+ under sommaren?), grumliga vatten och småfiskrika vatten.
            Om sjön passar in på alla dessa finns säkert en bra chans att få igång ett reproducerande bestånd.

Jag vet inte vad de 'kräver' när det kommer till surhetsgrad och annat sådant dock.

Kommentera

Ursprungligen postat av Brunte Visa inlägg
              Pikelords brukar tjata en hel del om malhugg!
              hehe, jadu brunte, ja mfl i pikelords har en del sjöar som vi har fått oförklarliga hugg i som inte kan vara något annat än mal alternativt blåval. Då med info om att sjön i fråga "ska" hålla mal så det finns nog på fler ställen än man tror. Riktigt skoj är det när det smäller på en rysk ubåt som man aldrig får se.

Kommentera

Ja vad tycker de om?
                Om sjön passar in på alla dessa finns säkert en bra chans att få igång ett reproducerande bestånd.

Jag vet inte vad de 'kräver' när det kommer till surhetsgrad och annat sådant dock.
                Jag var inte ute efter info om vilka livsmiljöer de föredrar, utan bara nyfiken på om någon hade några förslag på lämpade svenska vatten utifall någon av en händelse råkar få för sig att ta tag i Davids förslag
                Den förste att gå Ad Hominem förlorar

Kommentera

Ja vad tycker de om?

Om du räknar småfisk som brax på 3 kg:P Är där för mycket vitfisk som brax, mört o allt annat så tar de över och utvecklingen blir ganska värdelös, men gott om mat för mal. Snogeholmssjön hade lätt funkat till mal. Grumlig året om, så mkt brax att du inte kan mäska för mkt och den blir långt över 20+ varje år, halva sjön är fredad från fiske. Större delen är 7 m djup, och har gott om grunda vikar också. :P känns dock som att dessa malar hade käkat upp allt i den sjön:P

Kommentera

tintin_ jkpg: Jo, det har du ju faktist rätt i . Fan vad kul om malen spred sig i Sverige, men jag gissar att de inte kan vara så högt upp som Hälsingland? Överlever malarna när isen lägger sig? Hmm, man kanske skulle ta sig till Rio Ebro?
                    Google wont search for Chuck Norris, because google knows you don`t find Chuck Norris. He finds you

Kommentera

Vore skoj att plantera in mal i en populär badsjö
                      På jakt efter 15+

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Jester Burk II, 2025-09-21, 19:10
                      1 svar
                      222 visningar