Mp pro till halva priset!! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Mp pro till halva priset!!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Tobias Visa inlägg
    Detta är såklart en tolkningsfråga. Jag tycker det är lite fult att köra en kampanj med "halva priset" och sen anger man att ordinarie pris är 1399kr för 10fotarn... ordinarie pris, enligt mig, är det pris som de normalt sett säljer dessa spön för och inte vad grossisten anger som rekommenderat utpris. Ordinarie pris på dessa spön ligger väl runt 899-999kr?

Det finns väl ingen butik i hela världen som någonsin sålt detta spö för 1399kr? Bara en tanke...

Jag tycker såklart att 649kr för 9fotarn är ett bra pris, missförstå mig inte, utan det är bara själva "halva priset"-snacket jag inte gillar när jag inte anser att det ÄR halva priset. Men detta är ju ett enkelt marknadsföringsknep, precis som andra butiker höjer upp "ordinarie pris" innan de dunkar på 50% rea... tråkigt men sant!
    Nej, helt sant att man inte ska blanda ihop rekommenderade priser med ordinarie priser. Ordinarie pris är butikens ordinarie pris. Nu vet jag tyvärr inte vad Sundbybergs Sportfiske tog för MP Pro innan, men i fysiska butiker ligger priserna ofta ganska nära rek. priser till skillnad från nätbutiker.

För att du anser att det inte är halva priset förändrar inte direkt situationen heller, såklart kunde de göra det bättre genom att skriva att det är halva på leverantörens rek. pris, men återigen, jag vet inte vad Sundbybergs Sportfiske har för ord. pris på dessa varor, vet du?

EDIT: Utöver det, begreppet ordinarie pris går att utnyttja hur långt som helst. Du kan ta in en vara som har rek. pris på 800:-, sälja den i din butik för 2000:- under en längre tid, och sen rea ut den för halva priset mot ordinarie pris, helt legitimit.

Kommentera

Ursprungligen postat av Mirozel Visa inlägg
      Inga 8 fots 30-90 gr?
      Jo vi har ett par 8 fot 30-90 kvar. 549kr blir priset för den.
      Svendsen sport har faktiskt en prislista med ca. priser =) Sen att inga butiker följer den, är en annan sak......
      Vi ogillar också påhittade ord priser. Men vi kan inte ljuga när det finns ett ord pris på en produkt.
      MP pro kommer att göras om till nästa år, antagligen bara till design.

Mvh Sundbybergs sportfiske

Kommentera

Ursprungligen postat av Tobias Visa inlägg
        Detta är såklart en tolkningsfråga. Jag tycker det är lite fult att köra en kampanj med "halva priset" och sen anger man att ordinarie pris är 1399kr för 10fotarn... ordinarie pris, enligt mig, är det pris som de normalt sett säljer dessa spön för och inte vad grossisten anger som rekommenderat utpris. Ordinarie pris på dessa spön ligger väl runt 899-999kr?

Det finns väl ingen butik i hela världen som någonsin sålt detta spö för 1399kr? Bara en tanke...

Jag tycker såklart att 649kr för 9fotarn är ett bra pris, missförstå mig inte, utan det är bara själva "halva priset"-snacket jag inte gillar när jag inte anser att det ÄR halva priset. Men detta är ju ett enkelt marknadsföringsknep, precis som andra butiker höjer upp "ordinarie pris" innan de dunkar på 50% rea... tråkigt men sant!
        Hur tycker du man ska göra då?

Kommentera

Ursprungligen postat av Sg Visa inlägg
          Hur tycker du man ska göra då?
          Har jag varit otydlig?

Jag tycker att ska man köra "halva priset på ordinarie pris" så ska det vara halva priset på just ordinarie pris, och inte ett hittepåpris som grossisten satt som aldrig någon butik någonsin säljer till. Ordinarie pris är, enligt mig återigen, det pris som butiken säljer nämnda vara till... i det här fallet 899-999 typ...

Hade de skrivit "halva priset på rekommenderat utpris" hade jag inte sagt nånting. Så enkelt är det.

Men men, nog om detta... priset är bra och Sumpans Sportfiske kommer säkert sälja en drös av dessa fina spön! Trevlig helg!
          Senast ändrad av Tobias; 2012-09-07, 09:59.

Kommentera

När jag tittar på annonsen ser jag inget konstigt, där står att dom fått in ett parti spö till kanonpris inget annat.

Rea kan man bara ha på saker som ingår i det ordinarie sortimentet och får då basera rean på butikens ordinarie pris.
            Men här kallar dom det höstfynd och då behöver dom inte ta hänsyn till tidigare butikspriser.

Kommentera

Har ni även varianten med trigger och kastvikt 150 gram?

Kommentera

Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
                När jag tittar på annonsen ser jag inget konstigt, där står att dom fått in ett parti spö till kanonpris inget annat.

Rea kan man bara ha på saker som ingår i det ordinarie sortimentet och får då basera rean på butikens ordinarie pris.
                Men här kallar dom det höstfynd och då behöver dom inte ta hänsyn till tidigare butikspriser.
                Stämmer. En REA ska dessutom ha ett slutdatum, någonting som vissa butiker, exempelvis fiskeflugor har glömt bort/struntat i.

Kommentera

Det är väl inget unikt detta... Öppna dagens tidning så är var o varannan annons utformad så ! Det som inte många tänker på i dessa prisjakttider är servicebiten... Jag handlar ofta på samma ställe o är man en trogen kund och dom ligger högre i pris mot någon annan konkurrent så brukar dom matcha priset... Hellre handla något dyrare ibland o få hjälp när det skiter sig,så resonerar jag iaf :-)

Kommentera

Ursprungligen postat av bombertony Visa inlägg
                    Det är väl inget unikt detta... Öppna dagens tidning så är var o varannan annons utformad så ! Det som inte många tänker på i dessa prisjakttider är servicebiten... Jag handlar ofta på samma ställe o är man en trogen kund och dom ligger högre i pris mot någon annan konkurrent så brukar dom matcha priset... Hellre handla något dyrare ibland o få hjälp när det skiter sig,så resonerar jag iaf :-)
                    Det kan jag hålla med om, som tur är har Sundbybergs Sportfiske utmärkt kundservice

Kommentera

Vad heter tråden?

Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg

http://thepikefather.wordpress.com/

Lägg gärna till ThePikeFather på Facebook. Klicka här!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Cobb´s, 2021-06-02, 15:59
                      10 svar
                      729 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg söderberg85  
                      Startad av Cobb´s, 2021-07-04, 09:42