Elektrisk utombordsmotor med två batterier. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Elektrisk utombordsmotor med två batterier.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• [Fiskesnack] Elektrisk utombordsmotor med två batterier.

80 minuters drift vid fullt gaspådrag med ett 75 Ah batteri. 2 m batterikabel med kabelsko. Dragkraft: 54 lbs/24,5 kg. 3-bladig propeller. Riggrörslängd (ställbar): 1050 mm. Vikt: 10,8 kg

(Starkaste modellen)

Miljövänlig och nästan ljudlös framdrivning av båten, perfekt vid ex. trollingfiske.
    Låg driftskostnad. Mellan 80 minuter och 2 timmars drift vid fullt gaspådrag med ett 75 Ah fritids-batteri (beroende på modell). Vid halvt gaspådrag upp till 4 timmars drift. OBS! Batteriets kondition är avgörande för drifttiden.
    Lätt att bära med sig och enkel att montera på båten.
    Bekväm rorkult av teleskoptyp.
    Motorn kan svängas 180°, passar därför även för montering i fören.
    Funktion för snabb tiltning av motorn.
    Justerbar upphängningsbygel av aluminium med vingskruvar av stål för snabb och enkel montering på akterspegeln på de flesta båtar.
    Riggrör av korrosionsbeständig, eloxerad aluminium.
    Sjögrässkyddad (Weedless Wedge) propeller.
    Motorkåpa av stål.
    Saltvattenbeständig.
    Indikering för batterikapacitet.

Två underhållsfria SMF marin-batterier medföljer. (ingen laddare).

Passar till olika fritidsändamål, båt, husvagn, husbil, snöslungor, åkgräsklippare m.m. Batterierna bygger på kalcium/kalcium-teknologin, de har lång livslängd, de är underhållsfria samt försedda med en speciell typ av ventilation som minimerar risken för att ångor kan tränga ut. Batterierna laddas på vanligt sätt och laddningen håller längre än i ett konventionellt batteri. Batterierna är dessutom försedda med inbyggd laddningsindikator som visar statusen. Höljet är av förstärkt polypropylen, försett med praktiskt bärhandtag och integrerat flamskydd. Tål lutning (max. 45° monterings-/lutningsvinkel), vilket minskar risken för syraläckage. Mycket stor hållbarhet mot vibrationer och slag.

http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/El...atteri-802201/

Ena batteriet ligger skyddat i en batteribox som har batteriindikator samt 12v cigguttag som är säkrat.

Allt är ca 1 månad gammalt. Garantier och kvitto finns kvar. Motorn använd 2 gånger. Motorn funkar bra. Anledning jag säljer är att jag har köpt en liten bensinmotor istället. Blir lite mindre konka på för min rygg.

Totalt nyvärde: 4546 SEK

Säljes för 2900 SEK.
    Prutat o klart. Inga byten.

Finns centralt i Malmö. Skickas inte. Kontant betalning vid hämtning. Alla kvitton finns på prylarna.

För 350 kr extra kan jag slänga med en intelligent laddare (8 Ah)

http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/El...2-V-8-A-37745/.

Skicka PM här om du är intresserad. Svarar så fort jag har tid.
    Senast ändrad av Silverfisk; 2014-07-26, 18:18.

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Karlminator, 2015-04-05, 20:45
8 svar
5 937 visningar
0 gillar
Senaste inlägg RobertOnicala  
Startad av Bäverfiskaren, 2024-05-24, 11:37
1 svar