prischeck cresent410 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

prischeck cresent410

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• prischeck cresent410

Hej vill höra lite åsikter om min båt samt vad ett rimligt pris skulle vara för denna
    Här kommer lite info.

crescent410 09a
    suzuki 15h fyrtakt 09
    minnkota vector55 elmotor. finns även en watersnake frontmonterad elmotor vid intresse.
    fogelsta eu trailer med aluminium durk samt reserv däck monterat under durken.
    2 st snurrstolar 1st glidskena
    hds5 ekolod med pelagiskt givarfäste 83/200hz och 50/200hz givare.
    2st 93ampers fritids batterier + 1st 75 ampers till motor och ekolod.
    belysning i fack samt en bit under relingen.
    switch till dom olika ekolods givarna vilket gör att båda givarna är ikopplade hela tiden.
    RAMfäste till ekolod.
    ctec xs 7000 laddare i båten.
    12wolts uttag.
    vattentäta fack.
    1st fäste för drivankare + drivankare.
    ankarlås fram som gör att du aldrig behöver knyta ankare vid ankring.
    castingdeck.
    skotty spöhällare + transport hållare.
    3st lindy markörer med hållare.
    båtshake.
    Click image for larger version

Name:	båt1.jpg
Views:	1
Size:	73,1 KB
ID:	1818378Click image for larger version

Name:	båt2.jpg
Views:	1
Size:	77,9 KB
ID:	1818379

Superfin båt!

Jag kan tyvärr inte spekulera i ett pris på rak arm men jag har märkt att det är väldigt mycket köparens marknad. Sådana här specialåk har dessutom en snäv kundkrets. Jag har kikat på en iorninnggjord 430 med liknande specs som din, dock med en 25hk Johnson. Jag har varit och tittat på den och båten är fantastiskt fin men passar inte mina behov. Den har varit listad i två månader för 50000 och blir inte såld.

Kommentera

Såldes denna båt inte för några år sen? då kan du ta det priset och dra bort en del, men då får du hur mycket den kostade då.

Men 15hästars 4takt, elmotorn, batteri/laddare, ekolod och kärran kostar ca 30k, lägg till 10-15k för båten så har du ett ungefärligt pris.

Detta är vad jag tror ska jag säga.

Kommentera

Allt under 50 känns ju som välgörenhet.

Kommentera

Ursprungligen postat av Snorungen Visa inlägg
          Allt under 50 känns ju som välgörenhet.
          Håller med. Men samtidigt är den här båten i princip endast en dyr leksak för en fiske intresserad. Det gäller att hitta rätt köpare helt enkelt, och det kan ta mycket lång tid vilket gör att vill man bli av med den får man tumma på priset.

Kommentera

nä,nä...några femtio tusen blir det inte för den båten....allt begagnat...båt 10 motor 10 minn-kotan 5 WS 3 trailer 5
            ekolod 4 + lite lulllull kanske 3.....borde bli 40....och paketpriser brukar vara lägre än styckepriser...
            Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

50 skulle jag inte betala. 40 kan jag kanske ge

Kommentera

Ursprungligen postat av byggarn Visa inlägg
                nä,nä...några femtio tusen blir det inte för den båten....allt begagnat...båt 10 motor 10 minn-kotan 5 WS 3 trailer 5
                ekolod 4 + lite lulllull kanske 3.....borde bli 40....och paketpriser brukar vara lägre än styckepriser...
                Säg till mig när du ska sälja iväg båten din!

Kommentera

Jag ställer mig ofta frågan om de som lägger ut annonser på tex Blocket verkligen vill sälja sin båt eller om de lever i en fantasivärld. Förr höll båtar sitt värde men så är det inte längre.
                  Köpte mig själv en styrpulpet för 140 000 i våras som var från 2010, Crescentbåt med Hondamotor och Fogelstatrailer. Den hade gått ca 50 timmar, var fullservad på auktoriserad Hondaverkstad och hade sedvanlig extrautrustning. Jag räknade ut vad han som köpte den ny hade betalat. Inga riktpriser utan det som stod på de kvitton jag fick med. Den var köpt på hösten om det nu skulle ha någon betydelse. Det hamnade på dryga 210 000. Båten från ny till att ha gått 3 säsonger hade tappat ca 70 000 eller ca 33% av sitt värde.

Något som många inte riktigt har förstått om båtar... Ingen aning om vad denna är värd dock

Kommentera

tack för alla svar. ja tydligen sjunker priserna fort. men känns samtidigt som att allt är nytt fräsht och relativt lite använt.
                    köpte denna i höstas. trodde själv att man kunde få närmare 55 till 58tusen för den. men var kanske önsketänkande.
                    Men samtidigt är jag grymt nöjd med båten så kommer nog ha den någon säsong till, (men helt nöjd blir man nog aldrig).
                    tycker det är riktigt svårt med båtpriser, har gjort några riktigt dåliga affärer på tidigare båtar i tron att ja gjort en bra affär.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Samuel Af Rolén, 2016-03-23, 00:23
                    10 svar
                    16 004 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Classe69  
                    Startad av Huotaris, 2016-05-26, 10:49