Problem med kastdäck! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Problem med kastdäck!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Problem med kastdäck!

Tjena! Tänkte bygga ett kastdäck till min båt med måtten ca 1800mm x 1500mm (b x h). Problem är att standardmåtten på Formplyfa ligger runt 2400x1200 och är inte sugen på att köpa större då de inte finns på så många ställen/mycket dyrare. Hur hade ni skarvat för att få ihop kastdäcket om jag även skulle vilja ha en lucka runt mitten av kastdäcket?

=)

Beror ju på hur det ska ligga i båten. På min Buster lade Jag skivan med "långsidan mot fören". Fick därmed tillräckligt med material för att täcka båten i bredd med ett stycke. 1,20 räckte för att täcka från hela främre toften till någon decimeter upp på toften i mitten. Ett ramverk byggdes av reglar under och resten av mitt-toften täcktes med en spillbit som blev över, man ser skarven på bifogad bild.
    Jag byggde så att allt går att plocka ut om man vill. Större delen kilas fast med ramverket mellan tofterna. De mindre på mitt- och aktertoften sitter faktiskt med ett kraftigt kardborreband.

Click image for larger version

Name:	20130807-210353.jpg
Views:	1
Size:	640,5 KB
ID:	1771975
    "Det här är ett bete som fungerar bra när det är riktigt trögt"

Kommentera

Hoppas du inte blir ledsen nu men jag kapar lite här Du har redan fått ett bra svar på frågan av olyckan, jag hade gjort likadant, alt. ringt runt till olika byggvaruhus och frågat efter en spillbit om det inte räcker till. Det borde väl inte vara några problem att skarva, speciellt inte om man reglar upp därefter.

Men nu till min fråga. Jag funderar på att göra ett kastdäck jag oxå men jag vill göra det enkelt med bara en skiva mellan mittoft och toften i fören, men då bli det en lätt sluttning från för och bakåt. Det blir ju ingen jätte sluttning men nivåskillnaden blir någon eller ett par cm. Om ni förstår vad jag menar.

Ni som gjort kastdäck vad tror ni? Blir det jobbigt att stå på en icke horisontell yta? Det gäller en Crescent 500 btw.
      Mvh/Fredrik
      Senast ändrad av Carbonara; 2014-02-28, 20:47.
      Bara ett kast till...

Kommentera

E ju bara att lägga en list under så du får det plant. Det blir ju jobbigare att stå när det sluttar,man belastar ena benet mer än det andra oftast.
        Den som tycker sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig

Kommentera

Ursprungligen postat av jimmy85 Visa inlägg
          E ju bara att lägga en list under så du får det plant. Det blir ju jobbigare att stå när det sluttar,man belastar ena benet mer än det andra oftast.
          Tack för ett snabbt svar. Men jag har ett förvaringsutrymme med lucka i mittoften som det isf blir en nivåskillnad till. Har du själv erfarenhet av att stå på ett kastdäck som sluttar? Jag tänker att man rör ju på sig och flyttar fötterna lite ändå när man kastar.

Edit: Hade ju i och för sig kunnat höja hela mitttoften med förvaringsutrymme och allt men då hade inte det blivit lika simpelt allt göra däcket.
          Senast ändrad av Carbonara; 2014-02-28, 20:56.
          Bara ett kast till...

Kommentera

Bygg det lutande!
            Så har jag gjort i min båt och eftersom man aldrig står stilla på samma sida en hel fiskedag blir "snedbelastningen" utjämnad iom att man rör sig.

Kommentera

Med en så svag lutning så tror jag inte det är något större problem.
              Den som tycker sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig

Kommentera

Tack för svaren. Får bli så, blir det nu jobbigt så får väl jag göra om däcket.
                Bara ett kast till...

Kommentera

Kallas väl avrinning i andra sammanhang. Tror nog det fungera fast sluttning.

Kommentera

Ursprungligen postat av Kattman Visa inlägg
                    Kallas väl avrinning i andra sammanhang. Tror nog det fungera fast sluttning.
                    japp,alldeles säkert.....och man kan nästan inte tro det, med det fungerar alldeles förbannat bra att fiska utan kastdäck med....
                    Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Samuel Af Rolén, 2016-03-23, 00:23
                    10 svar
                    15 985 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Classe69  
                    Startad av Huotaris, 2016-05-26, 10:49