Problem med kastdäck! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Problem med kastdäck!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av byggarn Visa inlägg
    japp,alldeles säkert.....och man kan nästan inte tro det, med det fungerar alldeles förbannat bra att fiska utan kastdäck med....
    Nä fan, det går inte. Har provat i höst och det vill sig inte, får ingen fisk. Jag tror att det är kastdäcket som kommer att fixa biffen
    Bara ett kast till...

Kommentera

För att återkoppla till första frågan i tråden så finns det släpvagnsplywood.

Den håller måtten 12x1525x3050mm

Kommentera

Ursprungligen postat av byggarn Visa inlägg
        japp,alldeles säkert.....och man kan nästan inte tro det, med det fungerar alldeles förbannat bra att fiska utan kastdäck med....
        I lite sjögång i kustbandet vågar jag påstå att det till och med funkar bättre utan kastdäck. Men inne i de lugna vikarna känns det gott att komma upp lite och få bra sikt......så .......... nån kompromiss byggarn? Tillräckligt stora tofter för att stå på? och plats emellan att sätter ner fötterna på durken när det rullar och stampar.....??

Kommentera

inte tu tal om att det ibland är skönt att stå lite högre,en förlängning av för och aktertoft med ett par decimeter räcker nog långt...just dessa tofter har i alla fall i åratal stundtals fungerat ypperligt på mina båtar som just kastdäck och det utan förlängning....men jag förstår behovet för en del,ägnar man sig uteslutande åt spinnfiske i skyddade vatten är det en nog så bra ide med kastdäck men ägnar man sig åt allehanda fisken blir det faktiskt mest i vägen enligt mig om det blir för stort....ett demonterbart är nog en bra kompromiss....och ett litet sådant blir nog kanske mitt val i båten jag pysslar med för närvarande....
          Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

På Quintrex 385:an går det utmärkt att stå på originaltofterna och fiska, jag har iaf inget behov av att bygga ett kastdäck.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Mikael, 2009-06-06, 21:18
            13 svar
            10 712 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Xerup
            av Xerup