Alumacraft vs Tracker mm - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Alumacraft vs Tracker mm

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Alumacraft vs Tracker mm

Går i båtbytestankar! Tänkte mig att byta till en renodlad fiskebåt, tyb "Bass Boats".
    Har tittat på en Alumacraft och tänkte höra om någon har någon annan ide om vilka båtar man ska jämföra mellan.

Jag kollade själv på Alumacraft och Starweld i vintras, men det blev faktiskt en ny Ryds 510 GTI 2012 med Honda 50 hk 4-takt 2010, med en Watersnake frontmonterad som är avtagbar.

Starweld har väldigt prisvärda båtar och ligger billigast i segmentet "renodlad sportfiskebåt" medan Tracker är dyrast. Alumacraft ligger också ganska nära Starweld. Jag tror att kvalitén på en Starweld hade funkat alldeles utmärkt, i alla fall för mig som är en sportfiskare utan några extrema krav. Vet att det finns fina paketpriser på Starweld med kvalitetsmotorer (Suzuki, Yamaha, Honda) med Minn Kota färdigmonterad i fören.

Jag skulle inte valt att lägga de extra slantarna som det innebär om man vill ha en Tracker.

Kommentera

M A skall egentligen inte skriva i dessa trådar men är vi dyrast??

Kommentera

Jag köpte föra året en Alumacraft Competitor 165 Sport av Westgear.
        Jag va så sjukt nöjd med den båten att jag nu i mars köpte en Alumacraft Competitor 185 sport med en Honda 150bf.

Sjukt bra båtar att fiska ifrån!!!

Kommentera

Köpte en tracker V16 pro guide i vintras, den är fruktansvärt härlig att fiska ifrån, skön att köra och gott om utrymme.
          Stabil, märks inte om man är 4 pers i den och alla går runt. Nackdelen om man kör mycket i hög sjö är att det kan stänka in lite, men då kan man ju ta en WT istället

Kommentera

Gå och se alla båtarna live innan du bestämmer dig.. Gick runt och hade samma funderingar som dig. Bilden blev ganska så klar när jag såg båtarna live. Då var de inga problem att bestämma sig

Då tycker jag verkligen man ser skillnad på kvalité och båtarna skiljer sig en hel del. Ser inte ut så på alla bilder men är verkligen stor skillnad på dom.

Kommentera

och provkör dom gärna innan du bestämmer dig...
              Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

Ursprungligen postat av byggarn Visa inlägg
                och provkör dom gärna innan du bestämmer dig...
                Eller ännu hellre, provfiska dem.

Kommentera

Fattar inte varför tracker ska fortsättas envisas med att skicka med för klena elmotorer och flingpakets-ekolod som man får börja med att byta ut.

Hur skulle det vara om biltillverkarna standard skickade med kasettradiotillsats och 14" vinterdäck på plåtfälgar och navkapslar på en ny premiumbil. Kanske duger åt någon kund men varför ha det som standard.

Sänk priset med 10-15 papp och sälj tillbehör som kunden vill ha.

Står mellan starweld och alumacraft idag men kommer nog vänta en säsong innan jag byter.
                  Alumacraft så klart!

Kommentera

Ursprungligen postat av Team T Visa inlägg
                    Fattar inte varför tracker ska fortsättas envisas med att skicka med för klena elmotorer och flingpakets-ekolod som man får börja med att byta ut.

Hur skulle det vara om biltillverkarna standard skickade med kasettradiotillsats och 14" vinterdäck på plåtfälgar och navkapslar på en ny premiumbil. Kanske duger åt någon kund men varför ha det som standard.

Sänk priset med 10-15 papp och sälj tillbehör som kunden vill ha.

Står mellan starweld och alumacraft idag men kommer nog vänta en säsong innan jag byter.
                    Köpte du inte en full kittad alumacraft med all rolig teknik som går att få tag för bara några månader sen ?. Ett ekipage som de flesta bara drömmer om att en gång få äga ?
                    Varför byta så snart ?

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Samuel Af Rolén, 2016-03-23, 00:23
                    10 svar
                    15 972 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Classe69